AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 I februar hadde jeg to elektrikere hos meg i forbindelse med at jeg skulle legge om strømkrets(?) ved oppussing av kjøkken. Den første elektrikeren var der en dag, husker ikke eksakt timeantall, men han ble ikke helt ferdig og han syntes det jeg ønsket gjort var vanskelig - og gjorde det ikke helt slik jeg sa. Før en annen elektriker kom tilbake en annen dag for å gjøre ferdig det han første ikke rakk, var broren min på besøk og syntes at det den første gjorde ikke var slik det skulle være. Derfor måtte elektriker nummer to gjøre om noe av det førstemann gjorde, pluss at han gjorde ferdig resten. Spurte førstemann om et prisanslag, men han ante ikke noe om det sa han. Uansett, jeg fikk en regning på over 9000 kroner og oppgitt timebruk på 8.5 timer. Dette synes jeg er helt urimelig, og ringte og klaget. Da sa hun jeg snakket med at jeg kunne kaste fakturen så skulle de diskutere dette i firmaet og sende en ny senere. Vel, nå i forrige uke fikk jeg en ny faktura - med eksakt samme pris (PLUSS purregebyr) og samme oppgitte timebruk. Har jeg overhodet noen rettigheter her? Broren min mente også det er urimelig at jeg skal betale for at førstemann ikke klarte/giddet å gjøre alt slik jeg ønsket først slik at andremann måtte gjøre det om. Uff, føler meg ganske provosert. Erfaringer, er jeg rett og slett lurt her, og må betale hele summen eller hva kan jeg gjøre? Kan Forbrukerombudet hjelpe? Anonymous poster hash: c0c85...c79
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Høres ut som en helt normal pris. Elektrikere vet å ta seg betalt. Anonymous poster hash: 92623...330 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Høres ut som en helt normal pris. Elektrikere vet å ta seg betalt. Anonymous poster hash: 92623...330 Poenget her er jo at timeantallet er for høyt, tatt i betraktning at andremann brukte en del tid på å rette opp/gjøre om det førstemann gjorde. Synes det er urimelig og uredelig at jeg skal måtte betale for det. Anonymous poster hash: c0c85...c79
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Poenget her er jo at timeantallet er for høyt, tatt i betraktning at andremann brukte en del tid på å rette opp/gjøre om det førstemann gjorde. Synes det er urimelig og uredelig at jeg skal måtte betale for det. Anonymous poster hash: c0c85...c79 Uff ja, men det er en sleip bransje. Det finnes knapt ærlighet og godvilje igjen. Er det egentlig rart folk betaler svart? Ikke at det er så kjempebillig det heller, men når du ser hva service du får fra folk som er autoriserte. Anonymous poster hash: e9759...cef
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Vet du hvor mange timer de jobbet / om de allerede har trukket fra for overlappet? Anonymous poster hash: 4a0ee...333
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 8,5 timer er jo bare litt over en dag? Virker helt legit for min del? Vi hadde elektrikker her i 2 dager og betalte ca 20000. Anonymous poster hash: 2129b...541 3
listefyll Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Ja, du kan klage, men det virker ikke som om du har blitt fakturert for stort mer enn en dag. Elektrisk arbeid koster. Anbefaler deg å neste gang be om et prisoverslag fra to-tre stykker. Deretter kan du se om du ønsker en fastpris eller ikke på tjenesten. Uansett skal ikke prisoverslaget være mer enn ca 15% avvikende fra endelig pris. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Det høres ikke så galt ut, men har du sagt klart fra at du reagerer på å betale timespris for det nummer 1 gjorde galt? Eneste jeg ville nektet å betale er purregebyret, hvis de sa du skulle kaste regningen skal du åpenbart ikke betale purregebyr. Anonymous poster hash: e6c68...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Poenget her er jo at timeantallet er for høyt, tatt i betraktning at andremann brukte en del tid på å rette opp/gjøre om det førstemann gjorde. Synes det er urimelig og uredelig at jeg skal måtte betale for det. Anonymous poster hash: c0c85...c79 Husk at du hadde to elektrikere første dagen, ergo gikk det to arbeidstimer per fatte time den dagen. Så det er nok helt korrekt.Anonymous poster hash: 4d0e5...3de
Jodi Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Syns ikke dette var så gal pris jeg da. Jeg hadde elektriker i vinter for å legge opp ny kurs, han var alene og brukte 3 timer. Fikk regning på 6500,-
Harlekin Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Her har nok fakturaen som ikke ble betalt, automatisk kommet på "purreliste", derfor fikk du samme faktura + purregebyr. Mange firmaer overlater oppfølging av fakturaer til eksterne firmaer, og dersom det eksterne firmaet ikke får beskjed om noen annet, kommer purringen automatisk. Her har nok ikke elektrofirmaet gitt beskjed om at purringen skulle stoppes, ev. har de glemt hele greia. Ring dem igjen og fortell at du fortsatt venter på tilbakemelding angående fakturaen du har fått, og at ingenting blir betalt før de ordner opp i dette. Du har krav på å få timelister om du ønsker det. Du skal selvsagt ikke betale for feil gjort av den første elektrikeren, hvis du har blitt fakturert for det. Sånn bortsatt for det, elektrikere koster. Jeg jobber selv i et elektrofirma med blant annet fakturering, og denne typen jobber er ikke billig. Men jeg synes det var merkelig at du ikke i det minste fikk en timepris, kilometerpris og overslag på omtrent hvor lang tid jobben ville ta? Det burde du fått. Endret 11. juni 2014 av Harlekin 2
gjärd Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde en elektriker heime i 30 min som skiftet en kontakt. 900,- ......
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Synes ikke det virker dyrt, i forhold til elektrikerregninger jeg er vant med. Anonymous poster hash: 9fdb0...4e7
Harlekin Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Jeg hadde en elektriker heime i 30 min som skiftet en kontakt. 900,- ...... Ja, det er dyrt. Minstepris er ofte en time, så er det kjøring til og fra, samt materiell. I tillegg er det 25 % mva. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå