AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hei! Er en jente på 18 som fikk påvist eksem i underlivet for ca 6 måneder siden. Man kan ikke se det med det blotte øyet (blir dog litt rødt innimellom) men jeg kjenner det fra tid til annen. Det er lokalisert på indre kjønnslepper, område mellom indre kjønnslepper og litt inn i skjeden. Når jeg fikk diagnosen sa ikke gynekologen så mye om det, noe andre leger og gynekologer heller ikke har gjort/greid i ettertid. Får bare beskjed om at det er eksem. Ikke om det er kontakteksem el.l. Jeg har brukt kortisom, men synes det gjorde det verre, så jeg sluttet med det. Ellers har jeg fulgt "tips" som å ikke barbere seg, sove naken, ikke bruke såpe osv. Jeg føler meg helt klart mye bedre nå, kjenner bare at det klør litt innimellom. Så til det jeg lurer på; er det noen her som er i samme situasjon som meg? Er dere fortsatt plaget og hvor lenge har dere hatt det? Og sist men ikke minst; hvordan er det å ha sex? Jeg har ikke hatt sex på 1 1/2 år og er veldig redd for at det skal gjøre vondt det gjør ganske vondt når gynekologen gjør undersøkelser og han sier at jeg er ganske rød og hoven der nede, da sikkert på grunn av eksemen. Dette er lenge siden nå og føler det har roet seg betraktelig, men siden jeg ikke har hatt sex vet jeg jo ikke hvordan det blir. Tusen takk for svar på forhånd Anonymous poster hash: a8c88...c4f
Country Ass Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har ikke denne eksemen som du beskriver og har ikke hatt det, men det høres plagsomt ut. Jeg synes du burde ta deg en tur til legen din for å få svar på spørsmålene dine. Det er ikke rett at de bare skal fortelle deg hva som foregår der nede hver eneste gang. Det er nok flaut å snakke om ansikt til ansikt, men noen ganger må det gjøres. Angående sex; hvis du skal ha sex, så skal du ha det med en person du stoler på. Det er neppe morsomt for en gutt å høre om dette siden mange tror at de kan dø hvis de har sex med en jente med en enkel soppinfeksjon. Du trenger kanskje ikke si det rett ut hvis det plager deg, men få det fram at dette må gå rolig for seg. Så får du kjent etter om det gjør vondt eller ikke. Jeg har dessverre ikke noen bedre råd enn å dra til legen. De skal kunne gi deg svar på spørsmålene dine om dette, og hvis du ikke blir klokere av fastlegen så kan du få time hos en annen lege. Husk at de er der for at vi skal ha det bra både fysisk og psykisk! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Har du prøvd kremen Daktacort? Den hjelper både mot sopp og eksem, og fås reseptfritt på apoteket. Anonymous poster hash: f731f...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå