Gå til innhold

Skal skifte ut en hel garderobe, hva trenger jeg ? jeg trenger veldig hjelp :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er en jente på 21 år som skal kjøpe inn en hel nye garderobe. Jeg har etter noen år nå endelig funnet stilen min. Dere vet sikkert åssen det er å være ung å ikke helt finne stilen sin, da prøver man ut alt mulig rart. Jeg har aldri følt at de klærne jeg har gått i har vært meg, har ikke følt meg vell i klærne jeg har brukt. Men jeg har prøvd mange stiler, men alltid syns at det enkle, rene og classice har vært det peneste. Så jeg har begynt å kjøpe litt klær i den classice stilen, å endelig føler jeg meg vell og meg selv :)

Jeg liker enkle ting som enkel genser med kjorte inni, veldig glad i marine blått og enkle men classice klær. Jeg trener hjelp til hva jeg trenger, alt fra basic til festklær, sko og vesker. Tar gjerne tips til hvordan jeg skal sette sammen outfits også :) Tenkte jeg skulle begynne å innvestere i litt dyrere klær med god kvalitet, sånn som jeans, gensere, sko og vesker. Jeg er foresten 1,53 høy og veier 47 kilo. Hvis det er til noe hjelp :)

Anonymous poster hash: 5882a...b84
Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Du trenger først og fremst basisplagg i god kvalitet. (Pris og kvalitet henger ofte sammen, men det er absolutt ikke ensbetydende med hverandre, og det er fult mulig å finne kvalitetsplagg til en god pris).

De basisplaggene som jeg synes er viktig, og som jeg har/planlegger å skaffe meg, er:

- klassisk sort blazer - kan brukes til det meste, og pynter opp et antrekk

- klassisk skinnhansker (bikerjakke). Passer også til alt, men gjør ting mer uformelt

- trenchcoat med pent snitt i god kvalitet

- vinterjakke/kåpe i ull

- pen (ull)genser med pent snitt

- noen fine cardiganer, gjerne i et stoff av litt kvalitet. Det ser penere ut etter en stund

- en hvit og en blå skjorte

- noen singleter i god kvalitet

- sorte og blå jeans med perfekt passform

- en sort dressbukse

- lyse chinos

- den lille sorte

- blyantskjørt i sort eller grått

- enkelt skjørt med litt mer vidde enn blyantskjørt, kan brukes til det meste

- et enkelt, stort og varmt skjerf/sjal som kan brukes til det meste om vinteren

- et par klassiske solbriller som passer ansiktsformen din

- en clutchveske

- en større brun eller sort skinnveske som rommer det meste

- et par støvletter til vinterbruk

- et par ballerinasko i skinn som passer perfekt

- et par sorte eller nude pumps

- og sikkert mye mer jeg har glemt...

Og så kjøper man trendplagg som er inn en sesong eller to utenom, men det er verdt å investere mer penger i basisplaggene

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger først og fremst basisplagg i god kvalitet. (Pris og kvalitet henger ofte sammen, men det er absolutt ikke ensbetydende med hverandre, og det er fult mulig å finne kvalitetsplagg til en god pris).

De basisplaggene som jeg synes er viktig, og som jeg har/planlegger å skaffe meg, er:

- klassisk sort blazer - kan brukes til det meste, og pynter opp et antrekk

- klassisk skinnhansker (bikerjakke). Passer også til alt, men gjør ting mer uformelt

- trenchcoat med pent snitt i god kvalitet

- vinterjakke/kåpe i ull

- pen (ull)genser med pent snitt

- noen fine cardiganer, gjerne i et stoff av litt kvalitet. Det ser penere ut etter en stund

- en hvit og en blå skjorte

- noen singleter i god kvalitet

- sorte og blå jeans med perfekt passform

- en sort dressbukse

- lyse chinos

- den lille sorte

- blyantskjørt i sort eller grått

- enkelt skjørt med litt mer vidde enn blyantskjørt, kan brukes til det meste

- et enkelt, stort og varmt skjerf/sjal som kan brukes til det meste om vinteren

- et par klassiske solbriller som passer ansiktsformen din

- en clutchveske

- en større brun eller sort skinnveske som rommer det meste

- et par støvletter til vinterbruk

- et par ballerinasko i skinn som passer perfekt

- et par sorte eller nude pumps

- og sikkert mye mer jeg har glemt...

Og så kjøper man trendplagg som er inn en sesong eller to utenom, men det er verdt å investere mer penger i basisplaggene

Takk for svar :) har allerede kjøpt noen kjørt, ballerinsko og veske. Det neste blir å finne meg en hverdags jakke på zara :)

Anonymous poster hash: 5882a...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...