AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har en svært ustabil eks, med ett forferdelig temperament. Idag har han ringt meg ørten ganger og det er ikke noe spesielt han vil, han vil bare sitte å snakke nedlatende til meg og trykke meg ned. Jeg la på og orket ikke å svare mer, men så skriver han på Facebook "det er best for deg at du svarer når jeg ringer deg", så jeg svarte en siste gang og da skjeller han meg ut og truer meg. "Det er siste gang du gjør sånn mot meg å ikke svarer meg, du må passe deg. Ikke få meg til å klikke." Alt jeg gjorde var å legge på første gangen for å slippe å sitte å høre på dritt. Vi var gjennom en sånn runde i fjor sommer også, men da kontrollerte han meg dog MYE mer, jeg ga etter hele tiden i frykt for hva han kom til å gjøre. Jeg har heldigvis klart å komme meg på beina litt det siste året og sitter ikke lenger å tar imot dritt. Men nå lurer jeg altså på om det er en mulighet å avlytte telefonen min de gangene han ringer? Jeg får ikke tatt opp samtaler hver gang, vet ikke hvordan jeg gjør det. Og de fleste truslene fra han kommer på tlf og ikke på sms/Facebook, så det hadde vært fint å kunne dokumentere samtalene også. Hvordan kan jeg gjøre det? Anonymous poster hash: f3d25...1e9
Gjest constance90 Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Kjøp en tape-recorder? Og anmeld han.
Gjest Evel Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Jeg vet ikke hvordan du kan gjøre det. Kanskje du får svar inne på data underforumet? Men hvorfor kontakter han deg, har dere barn sammen? Hvis ikke ville jeg avsluttet nummeret, fått nytt hemmelig nummer, blokkert han på facebook og mer.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Jeg vet ikke hvordan du kan gjøre det. Kanskje du får svar inne på data underforumet? Men hvorfor kontakter han deg, har dere barn sammen? Hvis ikke ville jeg avsluttet nummeret, fått nytt hemmelig nummer, blokkert han på facebook og mer. Joda, denne psychoen har jeg klart å få ett barn med. Desverre.Anonymous poster hash: f3d25...1e9
Gjest Sonja. Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 (endret) x Endret 10. juni 2014 av Sonja.
Gjest Evel Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Joda, denne psychoen har jeg klart å få ett barn med. Desverre.Anonymous poster hash: f3d25...1e9 Ok, hva med å kontakte politiet og spørre de hva du kan gjøre for å anmelde han for sjikane og trusler?
Gjest Heartbeat Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Du kan ta opp samtaler via mobilen. Har du smarttlf ligger opptaker inne på den, som du kan gå inn og aktivere under samtalen med han
Gjest Coolaid Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Ikke slett noe som han sender deg elektronisk, som mail, sms, fb kommentarer osv. Ta gjerne screenshot av skjermen (bilde) slik at du har det et annet sted også. Så kjøper du en diktafon eller finner en annen måte å lagre samtalene på. Ta kontakt med politiet, så kan det være at han får et besøksforbud. Det betyr at dere ikke har lov å oppsøke hverandre eller være i nærheten av hverandre.
ekkoet Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 som nevnt over - noen telefoner har mulighet for opptak. hvilken telefon har du?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 For det første, det er ulovlig å ta opptak av folk uten at de er klar over det. Da må du advare han FØR du begynner opptak. For det andre, så utrolig kjip situasjon du er i! Ta kontakt med politi og hør om muligheten for kontakt og besøksforbud og andre råd. Skift til hemmelig nummer og blokker han på Facebook Anonymous poster hash: 6600f...fa6
GammelKaktus Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Ta kontakt med en advokat og så fikser dere et besøksforbud. Husk å skrive ned alt han har sagt når han har sagt og hvem andre som eventuelt var til stede. Hvordan er han med barnet?
HvittHus Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 (endret) For det første, det er ulovlig å ta opptak av folk uten at de er klar over det. Da må du advare han FØR du begynner opptak. Anonymous poster hash: 6600f...fa6 Neida det er ikke ulovlig å ta opp private samtaler. http://www.datatilsynet.no/verktoy-skjema/sporsmal-svar/?question=631&qlist=222,633,629,630,631,632&tema=32 Endret 10. juni 2014 av zellica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå