Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og spise med noen som er 'turister' i Oslo i morgen. Har dere noen gode tips til resturanter ? Helst i sentrum eller på grünerløkka ...

Gjest glaciera ulogget
Skrevet

Markveien Mat og Vinhus i Markveien er min soleklare favoritt og har vært det i flere år. Alltid fantastisk mat og service, kelnere med peiling på vin og som ikke rynker på nesa av gjester med budsjetthensyn, og veldig koselig. Men jeg er usikker på om de åpen på søndag?

Sult oppe ved Birkelunden er også bra, og billigere enn Markveien.

Victor på Sandaker er veldig bra.

Balthazar i Domkirkeringen skal være helt super, men der har jeg ikke vært selv.'

Håper dere får en hyggelig kveld!

Skrevet

Har dere ingen preferanser når det gjelder nasjonalitet, pris o.l.?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er ikke så god på restauranter på løkka, men Rehmans har jeg prøvd for et par år siden. Det var en veldig bra indisk restaurant. Pene lokaler, delikat mat og hyggelig betjening. Prisnivået husker jeg dessverre ikke.

Ligger ikke Sult også på Grunerløkka? Har ikke spist der selv, men det har rykte for å være bra.

I sentrum liker jeg Christian Kvart. Ikke et sted man trenger å spise 3 retter, dersom budsjettet er et issue. Ikke direkte billig der, men helt ok priser. Forskjellige typer mat, noe kreolsk mener jeg å huske. Alt fra Cæsar salat til freshe fiskeretter og kjøttmiddager.

Jeg er også stor fan av Alex Sushi, som ligger overfor Vika, ved Solli. Der er det ganske dyrt, men definitivt verdt prisen.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, ser nå at Glaciera alt har nevnt Sult. Tror det kan være et bra tips hvis dere vil på Grunerløkka.

Skrevet

Mamma Rosa (på Karl Johan), er en italiensk restaurant med orginal pizza, for ikke å snakke om pasta! :sikle:

Skrevet
Mamma Rosa (på Karl Johan)' date=' er en italiensk restaurant med orginal pizza, for ikke å snakke om pasta! :sikle:[/quote']

Ja, de har god mat. :)

A Touch of France på Egertorget har god mat. Agra på Aker Brygge har nydelig indisk mat.

Skrevet
Mamma Rosa (på Karl Johan)' date=' er en italiensk restaurant med orginal pizza, for ikke å snakke om pasta! :sikle:[/quote']

Å ja, de har god mat :-)

Også er det en indisk restaurant ved Vika som har kjempegod mat, det har vært snakk om den her inne før. Husker ikke navnet på den :-?

Skrevet

På Grunerløkka:

*Markveien Mat- og Vinhus- fantastisk mat, men dyrt.

*Dr. Kneipps Vinbar (rett ved siden av markveien Mat- og Vinhus): virkelig dyktige vinkelnere og en liten meny. Har spist fantastiske blåskjell der!

*Sult: pleier å være bra. Ikke bordbestilling, men man venter i baren Tørst som ligger vegg i vegg.

*Villa Paradiso: utrolig god ekte italiensk pizza.

Uformelt og ganske billig. Veldig populær for tiden, lurt å bestille bord.

Skrevet

Om man skal ha pizza er også La Såda på Majorstua en vinner.

Jeg er ikke begeistret for Mama Rosa... Men det kan hende ting har skjedd siden sist jeg var der.

Skrevet
Jeg er ikke begeistret for Mama Rosa... Men det kan hende ting har skjedd siden sist jeg var der.

Mama Rosa er vel som det alltid har vært? Jeg synes i alle fall det virker sånn, det er det stedet vi alltid gikk når jeg var liten og bodde hjemme, og vi var på Oslo-tur en gang i året eller så..

Er der en gang i blandt nå også, synes menyen og alt ser akkurat likt ut som det alltid har vært.

Skrevet

Styr unna Mama Rosa, Mona Lisa og den typen kvasi-italienske restauranter. Har ennå til gode å få skikkelig bra mat på et av disse stedene.

Mine forslag (de fleste er jo allerede nevnt før da..):

-Sult

-Dr. Kneipps

-Markveien Mat & Vinhus

-Delikatessen

-Villa Paradiso

-La Brocante

Skrevet

Delikatessen, nederst på Grünerløkka. Har helt fantastisk tapas. (Minner meg på at jeg må ta meg en tur dit igjen!! :) )

Ellers kan jeg anbefale Oslo spiserforretning i Gamlebyen. Veldig god mat.

Skrevet

Ellers kan jeg anbefale Oslo spiserforretning i Gamlebyen. Veldig god mat.

Ja, der er det bra mat :-)

Gjest Fraggel
Skrevet

Det stemmer at Markveien Mat & Vinhus har stengt på søndager.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slenger meg på lovprisningene over Villa Paradiso. UTROLIG god pizza, særlig den som heter Parma.

Skal du spise italiensk og billig, liker jeg Basilico, litt lenger ned i Markveien. Enorme pastaporsjoner og god pizza. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke har noen retter med pesto, når de kaller seg Basilico?

Place One, langt oppe i Markveien, er også god og ikke så dyr.

Skrevet

Hei alle sammen... takk for mange tilbakemeldinger. Vi havnet til slutt på Cafe Sorgenfri på aker brygge. Jeg syntes det var koselig der, men kanskje få hovedretter å velge i. Men maten og servicen var bra, en hyggelig svenske som serverte oss :) Men nå har jeg jo fått massevis av tips til neste gang jeg skal ut og spise.

Takker og bukker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...