Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 3 år begynna pc`en min og bli gammel og pcen har hatt sine gode dagar..
No er da på tida og kjøpe seg ny pc men blant alle dei andre bærberene er da ikkje lett å velge, spess når man ikkje har særlig peiling på sånne ting.

Pc`en skal kun brukes til oppgåveskriving, og internett akkurat som ein vanleg skule pc..
Noen her så veit ein ikkje all for dyr data så er bra?

Lurer eigentlig på om da er vits å kjøpe seg data eller om da blir billigere og kjøpe seg ny batteri og windows 7, ( siden utgaven er gått ut og må kjøpes ny..)

Noen ideer? (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 3 år begynna pc`en min og bli gammel og pcen har hatt sine gode dagar..

No er da på tida og kjøpe seg ny pc men blant alle dei andre bærberene er da ikkje lett å velge, spess når man ikkje har særlig peiling på sånne ting.

Pc`en skal kun brukes til oppgåveskriving, og internett akkurat som ein vanleg skule pc..

Noen her så veit ein ikkje all for dyr data så er bra?

Lurer eigentlig på om da er vits å kjøpe seg data eller om da blir billigere og kjøpe seg ny batteri og windows 7, ( siden utgaven er gått ut og må kjøpes ny..)

Noen ideer? (:

hadde vært litt lettere å anbefale noe dersom du nevnte hva slags maskin du allerede hadde. hvis du har veldig enkle behov, hvilket du ser ut til å ha, er det sannsynligvis best om du velger en maskin der du liker designet og byggekvaliteten heller en spesifikasjonene. men jeg hjelper gjerne med å finne en maskin med gode speks hvis du ønsker det.

hvis du kan finne et batteri til din nåværende PC og en Windows 7 lisens(jeg hadde gått for 8.1, men det er opp til deg) er det sannsynligvis mer pris-gunstig. men som sagt, jeg graver gjerne igjennom et par nettbutikker for å finne et godt kjøp

• 1 måned senere...
Skrevet

Den maskinen så eg har no er fra HP: HP ProBook 4330s sånn sett grei maskin men batterie blei ødelagt etter berre 1 år for første gang og no er batterie ødelagt igjen.

Maskinen skal jo berre brukes til å skriva oppgåver, surfing på nette, ser av og til på film og holde orden på musikk og batterien burde ikkje ve den dårlegste.

Skrevet

i tillegg e da snart på tida med ein ny data siden den nåværende har masse "bullshit" så blir opna som f.eks. sånne gaming sida eller cassino kor eg skal registrere meg og eiin banner ved side av på skjermen som fortelle meg " at da er på tida å finne ut om ytelsen på min pc er dårlig"
trur da er virus eller noko.

Skrevet

i tillegg e da snart på tida med ein ny data siden den nåværende har masse "bullshit" så blir opna som f.eks. sånne gaming sida eller cassino kor eg skal registrere meg og eiin banner ved side av på skjermen som fortelle meg " at da er på tida å finne ut om ytelsen på min pc er dårlig"

trur da er virus eller noko.

Jeg fant nettop en veldig godt spesifisert PC på Komplett.no til relativt rimelig pris

komplett.no/acer-aspire-v5-573pg-156-hd-touch/808654

godt med RAM, strømsparende prosessor, flust med lagringsplass, touch skjerm, overraskende godt skjermkort. jeg kan ikke si sikkert om den er god å skrive på, men spesifikasjonene er det beste du får til 5 og et halvt tusen. det er nesten vanskelig å anbefale noe annet, det eneste jeg kan klage på er at på-knappen er plassert på siden og at de fleste inngangene er plassert bak. prøveversjonen av Mcafee som kommer inkludert burde avinstalleres med en gang, et av de verste anti-virus programmene jeg kjenner, bruk heller AVG eller Avast

hvis du må litt lenger ned på prisstigen har vi denne: komplett.no/acer-aspire-e5-521-156-hd-matt/815950

den har mye av de samme spesifikasjonene til den over, men den koster kun 4000 og har det meste av de samme spesifikasjonene på bekostning av et svakere skjermkort og touch skjerm. med mindre du må ha touch skjerm eller kommer til å spille , er det nok mer rasjonelt kjøpe denne. den er også litt tykkere og har større taster, kommer dessverre med Mcafee den også

hvis du har veldig lyst på touch-skjerm har vi denne til 4000 komplett.no/lenovo-flex-156-hd-touch/805032

den har ikke så mye hestekrefter som de andre, men er laget for å kunne vri skjermen rundt og bruke tastaturet som stativ(du må kanskje se det for å forstå det). hvilket er nyttig for film og underholdning, dessuten kommer den ikke med noen prøveversjon av Mcafee antivirus.

jeg vil ikke anbefale å gå noe lavere enn 4000 i pris, både byggekvalitet og spesifikasjoner synker ofte drastisk når du går under 4000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...