AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har har lenge hatt følelse av noe fælt kommer til å skje. Har liksom en dårlig magefølelse. Nå har vi nylig kjøpt hus og det visste seg at det var skadedyr i huset, altså jeg hadde på følelsen av at det var for godt til å være sant og jaggu meg ble det og. For godt til å være sant nemlig. Har de siste to årene hatt følelse av at jeg kan bli kidnappet eller drept eller en av mine nærmeste dør av sykdom eller lignende. Klarer liksom ikke nyte dagene lenger fordi jeg hele tiden i "beredskap" i tilfelle noe fælt eller grusomt kommer til å skje. Flere at mine tidligere kjæreste vil oppsøke meg og gjøre meg noe, mine såkalte uvenner fra barndommen vil komme og ta meg eller at noen planlegger noe fælt mot meg eller min familie. Faktisk så er det eneste grunnen til hvorfor jeg ikke orker få barn for da blir jeg vel enda mer redd. Hvordan takle denne såkalte angsten ? Hvis det er det det er? Jeg har begynt på antidepressiva for å se om det hjalp men bare i noen måneder og så er det slutt på virkningen av disse. Har også snakket med psykolog og det hjalp litt til å begynne med men angsten kommer tilbake og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt den. Og så er det de tankene som nevnt ovenfor som plager meg. Hvorfor? ? Jeg forstår ikke hvorfor masse rart fra fortiden skal plage meg nå? Noen som har et logisk svar på dette? Føler at alle de andre menneskene rundt meg er normale og har normale bekymringer som hvordan de skal betale regninger osv mens jeg tenker på hva jeg skal gjøre hvis noen kommer for å skade meg eller at jeg dør av kreft eller lignende. Er det håp? Noen som har vært plaget med slik tanker tidligere og blitt kvitt de? Føler at disse tankene dukket opp når livet mitt har stabilisert seg. Kan det være noe årsak? Jeg vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Dette tar hele livsgleden i fra meg. Jeg vil bare ta en sovepille eller en eller annen form for valium bare for å kunne slappe av!!Anonymous poster hash: df994...16d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Kjære deg, det høres ikke ut som du har det særlig godt. Om du er synsk vet ikke jeg, vi er vel alle litt synske tror jeg. Uansett er ikke alt som skjer trist eller trasig. Kanskje det er lurt å styrke seg selv? Tenke på hvordan du skal takle det ene og det andre? Det vil alltids ordne seg. Det er tragisk om huset brenner ned, det som er viktig da er å tenke på hvordan man kommer videre. Om man mister noen man er glad i, må man også gå videre. Over skyene er himmelen alltid blå og etter regn kommer solen frem igjen. Har selv snakket med og fått en time med "Reading" av en av Märtha Louises englevenninner. Det hjalp veldig på angsten min og har gitt meg utrolig mye. Det var så godt at noen "så" meg og klarte å sette ord på livet mitt på en måte som jeg selv ikke klarte. Kan anbefales! Følte meg mye lettere til sinns etterpå og jeg ser alt på en annen måte. Noterte ned det som ble sagt, og minner meg selv på det ofte. Ellers så gir det meg en ro å tro på Gud. Da føler jeg meg ikke alene. Anonymous poster hash: 95231...bfb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Takk for et flott svar. Jeg tror på Gud og jeg stoler på Gud. Jeg velger å stole på at jeg ikke blir utsatt for noe stygt. Jeg håper også Han tilgir meg for å ha vært en idiot av og til. Jeg håper at det går over og at jeg snart slipper å tenke vonde tanker. TsAnonymous poster hash: df994...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå