Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer dere mest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer trives ikke her vi bor pga av naboer som er mer opptatt av oss enn noe annet. Dette fører dessverre til at vi krangler en god del. Han vil flytte men ikke jeg :O

Ellers har vi en nabohund som bjeffer hele dagen og kvelden.

Anonymous poster hash: f1724...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er flere folk som irriterer seg over ting i borettslag enn sameie. Borettslag har gjerne mer regler som de trer ned over hodet på alle. Noen trives med det, andre ikke, slik blir det konflikter av.

Men begge boformene avler konflikter, plasserer man mennesker tett på hverandre er det nødt til å bli konflikter. Jeg tror at med mindre man bor tett på direkte snåle personer så er det byggesaker som skaper de fleste konfliktene.

Hva betyr det frresten at naboen er opptatt av dere? Og hvordan går det ut over dere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i sentrum av Oslo. Kommer det som et sjokk at det er bråk i området? Nei, tenkte meg ikke det. Tre av naboene i sameiet ble regelrett sjokkert av at det er slik.

Verste episoden er når jeg fikk drapstrusler av en mann som mente vi bråket så altfor mye. Jeg hadde to venninner på vors og klokken var åtte, jeg tar veldig hensyn til støynivå, men jeg kan ikke noe for at han har barn som ikke får sove med mindre det er musestille. Vi skrudde av musikken og fortsetter å prate, det var også for høyt. Vi dro på byen kl 10.

Dagen etter har jeg fått en formell klage grunnet støy. Skal si jeg var passe frekk når jeg skrev klagemail tilbake.

Hvis du ikke tåler bråk/prating eller andre mennesker generelt så IKKE BO I OSLO SENTRUM.

Etter dette har de tre jeg ikke kommer overens med funnet meningen med livet; gjøre alt jævlig for meg. Sendt politi på døra hos meg etter bekymringsmeldinger om at jeg dealer narkotika. Det sterkeste jeg har tatt er smertestillende med varseltrekant på!

Jeg har fått egg på døra, posten har blitt stjålet, blomsterpotter har blitt lagt utenfor døra. Anklagelser om alt mulig. Som den sinnsyke personen jeg er så kokte jeg sammen en plan i fylla; midt på natta så limte jeg postkassen til idioten med superlim. No mail for you!

Etter tre år med slik idioti ble han ene tatt med av politiet for svindel. Lenge leve karma! Håper den ikke tar meg for superlimet da :D

Elsker tråden forresten, midt i blinken for meg! :)

Anonymous poster hash: 66a53...c54

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det visst ikke like ille. Det siver alltid røyklukt inn soveromsvindu og altandør. Tror naboene røyker konstant. Å så springer ungene noe ekstremt over hodet på meg. Enten er det veldig lytt, eller er de ungene helt ville!

Skrevet

Irriterer meg litt over at folk er så inmari nysgjerrige. Bare man går her ute så blir man glodd ned, veldig slitsomt. Ellers synes jeg det fungerer greit :)

Skrevet (endret)

Det som har irritert oss mest er naboen vår under. Hun klaget på absolutt alt, inkludert vennene til ungene våre. En gang så sa hun til datteren vår sin venninne at hun hadde ikke noe i blokken vår å gjøre. Hun har klaget på at ungene har laget støy på et tidspunkt de faktisk lå og sov. Hun har klaget over at hun hører lyden når jeg skriver på tastaturet mitt. Hun har klaget på at lyset i boden vår i kjelleren står på. Hun har klaget på at jeg lager lyd når jeg går på gulvet. Hun har også klaget over at vi går på do om natten. Hun har klaget på at vi har hatt besøk. Hun har selv sagt til meg at hun loggfører alt jeg/vi gjør.

Hun har tydeligvis vært sånn med alle som har bodd og bor her. Hun har fått mange klager på seg og jeg har vel levert 3 stk selv. Gærne kjerring.... Til slutt fikk jeg nok og sa klart i fra og snakket med tillitsvalgte og etter det har hun vært stille. Utrolig nok.

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg bor i borettslag, men det er heldigvis bare unge folk opp i oppgangen min, så vi kommer godt overens. Eneste som kan være plagsomt, men som man må regne med, er at det er veldig lytt. Både på soverommet.. og at man hører hverandre snakke på verandaen.

Skrevet

Jeg er visst utrolig heldig! Aldri funnet grunn for å klage og aldri fått klage (er stille og rolig, så skulle vel bare mangle, men vet jo aldri). God isolasjon mellom etasjene og i vegger gjør at jeg knapt hører noe som helst. Utsyn over rolig hage. Har trivdes veldig godt!!

AnonymBruker
Skrevet

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass!

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset

:(

Skrevet

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass!

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset

:(

Fra fly?!?!? Hver eneste gang?

HoHo ho.. den var god!

Regner med dere har et reglement, så får du henvise til dette i en ny klage til styre hvor du krever at dette blir tatt tak i. Ta selvsagt bilder for å dokumentere som legges ved.

Gjest Propelly
Skrevet

Det som irriterer meg MEST må være røyken som siver inn ventiler, åpne vinduer etc. Leiligheten er ganske ny, så den bevarer godt varmen. Så varmt det har vært de siste dagene MÅ jeg ha åpne vinduer for å klare å puste, men det blir fort verre når røyken siver inn..... Ellers må det være den KONSTANTE dørslemminga. Naboen sa at vedkommende det gjelder hadde byttet lås og håndtak x antall ganger på døra si. Lurer på hvorfor........

AnonymBruker
Skrevet

Bor i sameie, og alle tre naboer er egentlig hyggelige, "problemet" er pensjonistmannen i første etasje som alltid er så taletrengt, han prater i vei og det tar ingen ende. Jeg kan sverge på at han står klar bak et hjørne for å dukke opp HVER gang jeg prøver å gå inn eller ut døra mi... Min tilværelse er LITT mer heseblesende enn hans ( jeg er alene med tre barn og et alltid på vei et sted, som regel dårlig tid og armene fulle av greier), men han gir seg faen idet.. :-) babler i vei som om han har allverdens tid. Og det har han jo. Men ikke jeg. Selv om jeg sier at jeg har det travelt så later han som ingenting og fortsetter. HVER gang jeg kommer og går.

Anonymous poster hash: 9053d...ded

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...