Gå til innhold

EBAY Smykker på ca. 82 kroner

Rudabe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett noen smykker på EBAY som jeg vil kjøpe. Jeg tror de er fra ulike selgere, og slutt kassesummen ble på ca. 82 kroner. Jeg har hørt at alt under 200 kroner er kostnadsfritt (ekstra gebyr o.l). Men siden jeg kjøper smykker, må jeg betale ekstra senere på postkontoret. Blir det dyrere så fall!?

takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Betaler ingenting ekstra nei, det har jeg hvertfall aldri gjort.

Anonymous poster hash: f3749...3e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Det er per vare tror jeg.

Jeg tror det er sånn at om du bestiller en pakke med flere ting fra noen og det går over 200 må du betale toll. Men om du bestiller fra flere forskjellige der hver vare koster 150 kroner f.eks så må du ikke betale toll siden de kommer i flere pakker. Kan være jeg tar feil, men er det som er mest logisk føler jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bestilte fra 3 ulike levrandører på ebay, og slutt kassesummen ble på 166 kroner og alt var free shipping! :) Håper det ikke blir noen ekstra kostander!!! :) Takk for hjelpen folkens!! <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjelder 200 kroner grensen for klær også?!

Den gjelder for nesten alt.

Anonymous poster hash: 80151...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En ordre på under 200 kr skal man ikke betale moms av. Det spiller liten rolle om det er 1 ting eller 100 ting i ordren. Frakt skal ikke telles med ved 200 kr grensen for momsfritak.

Anonymous poster hash: 1830e...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Gjelder 200 kroner grensen for klær også?!

Ja. Men husk at det ikke alltid er slik at du kommer deg unna det selv om du betaler 199 kroner. Var noe greier om at det handler om hva varen er verdt og ikke hvor mye den koster eller noe slikt. Husker ikke helt, for jeg handler ikke så ofte på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg bestiller fra nett minst 1 gang i uken og kan reglene.

Når du handler på ebay så betaler du bare moms/toll dersom varene fra samme selger kommer på over 200kr. Viss det er 10 forskjellige selgere du har kjøpt 10 ting hos, og det kommer på over 200kr så må du ikke betale moms, så lenge ingen av varene koster over 200kr hos per selger.

Tror virkelig ikke tollerene kan bestemme hva varen er ''verdt''. Er varen på 200 eller mer et det 25 % moms, uansett vare.

Frakt telles ikke i 200kr regelen, altså vare på 190 + 50kr frakt har ikke moms

Anonymous poster hash: 5441d...591
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra nett minst 1 gang i uken og kan reglene.

Når du handler på ebay så betaler du bare moms/toll dersom varene fra samme selger kommer på over 200kr. Viss det er 10 forskjellige selgere du har kjøpt 10 ting hos, og det kommer på over 200kr så må du ikke betale moms, så lenge ingen av varene koster over 200kr hos per selger.

Tror virkelig ikke tollerene kan bestemme hva varen er ''verdt''. Er varen på 200 eller mer et det 25 % moms, uansett vare.

Frakt telles ikke i 200kr regelen, altså vare på 190 + 50kr frakt har ikke moms

Anonymous poster hash: 5441d...591

Okeeei! Takk for svar! Så slik jeg har forstått det: er det en vare som koster 170 og frakt er på 70 kroner. Må jeg ikke betale noe ekstra toll eller moms, siden varen allerede er på under 170 kroner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men husk at det ikke alltid er slik at du kommer deg unna det selv om du betaler 199 kroner. Var noe greier om at det handler om hva varen er verdt og ikke hvor mye den koster eller noe slikt. Husker ikke helt, for jeg handler ikke så ofte på nett.

Feil.

Det du betaler er det tollerene ser på. Det eneste du kan bli nødt til er å dokumentere hva du har betalt hvis de mener at verdien sender har skrevet på pakken er feil.

Jeg kjøpte for eksempel en brudekjole som i Norge hadde kostet 16000 ny, og ville kostet halve prisen brukt. Jeg betalte 1500 for den brukt og det var det jeg betalte toll for (naturligvis). De hundrevis av andre billigting jeg har kjøpt har jeg ikke betalt toll for. Tollerene kan ikke bestemme at de skal være mer verdt fordi de koster mer i Norge enn i Kina.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke poenget med å uttale seg når man åpenbart ikke har peiling.

Anonymous poster hash: 73290...0fc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...