AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Som 50/50-forelder, til ett barn annenhver uke. Får man utvidet barnetrygd? Har man krav på noe stønader? Hva kan man søke om?Anonymous poster hash: 66c48...b6f
Britt Banditt Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Du får vel utvidet barnetrygd annethvert år samt skattefradraget (som tidligere var skatteklasse 2) annethvert år. Ellers er det ingenting, utenom evt bidrag hvis den andre forelderen tjener mye bedre . Overgangsstønad og stønad til barnetilsyn faller bort, det er kun for foreldre som har hovedomsorgen (altså ikke 50/50). Endret 10. juni 2014 av Britt Banditt 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Vi har hatt 50/50 i over ett år nå, barnet har bosted hos meg. Jeg og far får 970,- hver, hver måned. En på jobben sa idag at jeg har krav på utvidet barnetrygd, selv om jeg ikke har 100% omsorg. Mens noen andre sa at for å få utvidet barnetrygd, må evt. barnet bytte bosted annenhver måned. Hva er riktig? Anonymous poster hash: 66c48...b6f
Britt Banditt Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Vi har hatt 50/50 i over ett år nå, barnet har bosted hos meg. Jeg og far får 970,- hver, hver måned. En på jobben sa idag at jeg har krav på utvidet barnetrygd, selv om jeg ikke har 100% omsorg. Mens noen andre sa at for å få utvidet barnetrygd, må evt. barnet bytte bosted annenhver måned. Hva er riktig? Anonymous poster hash: 66c48...b6f Jeg tror barnet må bytte bosted annethvert år. Og at dere da får det annethvert år.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror barnet må bytte bosted annethvert år. Og at dere da får det annethvert år. Annenhvert ÅR ja, ikke annenhver MÅNED.. Logisk Anonymous poster hash: 66c48...b6f 1
roberta Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Krav på, krav på, krav på. Vi har fått et forferdelig kravsamfunn der de færreste tenker på at de må bidra til at vi kan ha det slik også. Kanskje ikke rette tråden å ta dette i, men jeg følte veldig for å si det ... Yt etter evne og få etter behov er et meget godt motto. Takk for meg 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Dere kan dele på barnetrygden om dere vil, that's it. Med 50/50 vil jo en ha hovedomsorgen og den andre samvær på 50%... Dere må ha delt bosted for å kunne få utvidet barnetrygd, og må være alene med ungene på hver deres kant. Dere vil da kunne få en halv barnetrygd per barn pluss en halv utvidet barnetrygd hver.. Delt bosted må dere skrive avtale på.... Anonymous poster hash: 16231...7bb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Vi har hatt 50/50 i over ett år nå, barnet har bosted hos meg. Jeg og far får 970,- hver, hver måned. En på jobben sa idag at jeg har krav på utvidet barnetrygd, selv om jeg ikke har 100% omsorg. Mens noen andre sa at for å få utvidet barnetrygd, må evt. barnet bytte bosted annenhver måned. Hva er riktig?Anonymous poster hash: 66c48...b6f Dere får jo en barnetrygd hver for ett barn. Da får dere jo utvidet barnetrygd da.Anonymous poster hash: b2ddb...df6 1
Djungelvrål Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Vi har hatt 50/50 i over ett år nå, barnet har bosted hos meg. Jeg og far får 970,- hver, hver måned. En på jobben sa idag at jeg har krav på utvidet barnetrygd, selv om jeg ikke har 100% omsorg. Mens noen andre sa at for å få utvidet barnetrygd, må evt. barnet bytte bosted annenhver måned. Hva er riktig? Anonymous poster hash: 66c48...b6f Så lenge dere begge har 970 i mnd har dere allerede utvidet barnetrygd. Får dere samboere, halveres denne når du har vært samboer i et år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå