Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #1 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har så dårlig samvittighet. Jeg var ute en tur for noen dager siden og ble ganske full. En gutt kysset meg og jeg kysset ham tilbake litt. Noen sekunder... Etterpå dro jeg hjem. Jeg er forlovet og angrer kjempemye. Burde jeg si det til ham eller prøve å glemme det? Huff, også har kjæresten min vært sååå snill og god mot meg i dag. Føler med skikkelig dårlig. :cry:
~Viva~ Skrevet 18. juni 2004 #2 Skrevet 18. juni 2004 Personlig synes jeg han har a right to know. Synes slike ting angår forholdet og all informasjon som kan påvirke en av partenes syn på samlivet bør være tilgjengelig for dem begge. Men, vet at mange ikke er helt enige med meg, så dersom du ikke vet helt om du vil si det, bør du tenke på følgende først: Først og fremst- har dere diskutert grensene for utroskap? Dersom dere har det, og litt kyssing faller utenfor hva han synes er akseptabelt så er det klart han må få vite det slik at han kan ta standpunkt til hvorvidt dette er noe han kan leve med. Dersom dere ikke har det må du gå i deg selv og spørre deg om du ville visst det om det var omvendt. Hvis nei trenger du nødvendigvis ikke si det, hvis ja- TELL HIM.
Icy Skrevet 18. juni 2004 #3 Skrevet 18. juni 2004 annbefaller deg til å si det. Det værste er å gå å ha dårlig sammvittighet. Si det slik det er til han og at du angrer. Det var tross alt han på byen som begynte + at det var alkohol i bildet (selv man ikke kan bortforklare alt med fylla...). Men uansett så mener jeg at ett kyss bør man klare å tilgi. Ingen er feilfri og vi gjør alle feil. Blir for dumt at 10sek skal ødelegge for ett forhold som kan vare i maaange år.
betty boo Skrevet 19. juni 2004 #4 Skrevet 19. juni 2004 hvis det var bare et lite "fillekyss" med en du ikke kjenner,synes jeg det er greit å holde det for deg selv.han vil føle seg utrolig såra,og hvis dette var et engangstilfelle,synes jeg han kan skånes for det.
Gjest 1111 Skrevet 19. juni 2004 #5 Skrevet 19. juni 2004 Jeg syns du skal fortelle det, rett og slett fordi ærlighet varer lengst. Jeg har gjort akkurat det samme som deg, og jeg sleit etterpå med kjempedårlig samvittighet, selv om det egentlig ikke var noe stort som hadde skjedd. jeg fortalte han det samme kveld. så klart han ble såret, men som han sa, han ville blitt mye mer såret om jeg ikke hadde fortalt det og han hadde funnet det ut seinere. Ved å fortelle det til han så slipper du også å gå rundt med en gnagende dårlig samvittighet, det er aldri en god følelse.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #6 Skrevet 19. juni 2004 Er ikke så sikker på om jeg er enig med de over. Jeg gjorde akkurat det samme for ikke lenge siden - og har dårlig samvittighet. Kjæresten min er den beste jeg kan forestille meg, og fortjener virkelig ikke at man lar et øyeblikks kåthet ta overhånd. Selv om jeg også altså bare kyssa fyren i 10 sek, og jeg var dritings. Men jeg syns ikke det er noen unnskyldning - og hva verre er - så blir man kanskje full igjen senere, skal det da være greit? Men akkurat dette er vi vel enige om alle sammen. Det jeg vil spørre om, er: Hvem tar du hensyn til hvis du forteller det? Gjør du det for hans beste, fordi han altså fortjener å få vite sannheten og selv ta stilling til det som har skjedd? Fordi du syns det er prinsipielt riktig? Eller gjør du det for selv å få det bedre, for å lette din egen elendige samvittighet? Jeg valgte å ikke fortelle det. Vet egentlig ikke helt hvem jeg tar hensyn til. Jeg tenker litt at han har vært mye borte, og har hatt tusen muligheter til å rote med andre. Og at det er utrolig fort gjort. Og veldig naturlig. Og at jeg ikke vil vite det dersom han kun har gjort det en gang - rett og slett fordi jeg har så mange tagger i hodet fra før, og kan finne på å henge meg opp i det, gå og plage meg selv med det, tanken på at nå er han ute igjen og han har kysset noen andre, hva gjør han nå? Etc. Redd for at jeg lager fem høns ut av en fjær. Hvis han forteller meg det. Vet jo selv hvor glad jeg er i ham, og at det jeg gjorde var veldig lettsindig og lite dypt. Så jeg har ikke fortalt ham det.
Lorangemy Skrevet 19. juni 2004 #7 Skrevet 19. juni 2004 Du ville vel ha visst, hvis det var kjæresten din som kysset en annen? :o
Gjest Madam Felle Skrevet 19. juni 2004 #8 Skrevet 19. juni 2004 annbefaller deg til å si det. Det værste er å gå å ha dårlig sammvittighet. Si det slik det er til han og at du angrer. Det var tross alt han på byen som begynte + at det var alkohol i bildet (selv man ikke kan bortforklare alt med fylla...). Men uansett så mener jeg at ett kyss bør man klare å tilgi. Ingen er feilfri og vi gjør alle feil. Blir for dumt at 10sek skal ødelegge for ett forhold som kan vare i maaange år. Hvorfor da fortelle det? Hvorfor skal hun såre han, for at hun selv skal slippe å gå rundt med dårlig samvittighet? Alkohol er absolutt ingen unnskyldning, og heller ikke at han andre begynte. Det hun burde ha gjort var å skubbe han andre bort fra seg selv om hun nå er så glad i kjæresten sin som hun sier. Men på den andre siden, så kan du jo aldri være sikker på at ikke noen så dere, og da er det jo faktisk bedre at det kommer fra deg, og ikke fra en annen. Men å å prøve å legge skylden på fylla eller han andre blir for dumt. Hver ærlig om du skal fortelle det.
Arkana Skrevet 19. juni 2004 #9 Skrevet 19. juni 2004 Enig med de fleste her, fortell ham det, han har rett til å vite.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #10 Skrevet 19. juni 2004 Jeg får vel fortelle ham det da. :cry: Har også alltid ment at man skal være ærlig og stå for det man gjør. Har bare så utrolig lite lyst til å såre ham pga en sånn ubetydelig fillesak som varte i 5 sek.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #11 Skrevet 19. juni 2004 Har fortalt ham det nå og han tok det veldig pent.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #13 Skrevet 20. juni 2004 Du ville vel ha visst, hvis det var kjæresten din som kysset en annen? :o jeg er gjesten som skrev innlegget rett over ditt. hvis det var meg du spurte, så kan du jo lese innlegget mitt en gang til. Hvor konklusjonen altså var at jeg ikke ville ha visst det, dersom kjæresten kysset noen i fem sek, én gang. Så mye for din :o
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #14 Skrevet 21. juni 2004 Hmm, jeg har gjort noe som sannsynligvis vil lede til at jeg blir brent lenge i helvete. Jeg har "surra" rundt en gang med dama/forloveden til en kamerat og de har en unge sammen. Det er ingen bortforklaring men det var hun som oppsøkte meg hjemme hos meg. Men jeg burde sefølgelig vært klar nok i begge hodene og bedt henne om å reise hjem. Men desverre ble det ikke slik... Og nå ser det ut som om de skal bryte opp. hun sier at det ikke pga meg men noe som har pågått lenge. jeg orker uansett ikke å snakke med noen av dem. hva er en passende straff som jeg gi meg selv, han vet ikke hva jeg har gjort. .. Føler meg slik Qusling burde følt seg en vakker maidag i 1945. .. Shit .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå