Gå til innhold

Se for deg noen er på jakt etter deg og vil "ta"deg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du gjort for å forhindre det? Se for deg at politet er ikke aktuell fordi det mangler bevis eller la oss si de ikke finnes. Hvilke forholdsregler ville du foretatt deg for at hun/han/de ikke kunne ta deg. For de gidder vel ikke prøve så lenge hvis de skjønner at det er umulig.

Det kan være tips til andre i samme situasjon ;)

Anonymous poster hash: 4f93e...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Jeg ville a:kommet meg unna det kriminelle miljøet, eller b: lagt meg inn til behandling mot paranoia.

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Jeg ville a:kommet meg unna det kriminelle miljøet, eller b: lagt meg inn til behandling mot paranoia.

Stemmer for alternativ b :)

Anonymous poster hash: 0d26a...013

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Men hva hvis du ikke vet om det er reel trussel eller bare paranoia? Hva gjør du da? Man kan ikke ta noen sjanser når det gjelder sånt vettu. Og nei, det er ikke snakk om noe kriminelle miljøer, heller ett par uvenner som har masse følelser og er kjempesjalu. Sykelig sjalu. Folk har fått lastebiler inn i stuen pga slikt før.

Anonymous poster hash: 43d26...9df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville meldt meg inn i en skytterklubb igjen slik at jeg hadde hatt muligheten til å ha våpen hjemme hvertfall. Samt opprettholdet og forbedret kampsportferdigheter i fall fysiske angrep.

Anonymous poster hash: 542b5...c56
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja men skyter du noen selv om de er hjemme hos deg så er det vel du som må i fengsel og mister våpen tillatelsen 😜

AnonymBruker
Skrevet

Ja men skyter du noen selv om de er hjemme hos deg så er det vel du som må i fengsel og mister våpen tillatelsen

Ikke hvis det er nødverge. Men selvsagt, det ville jo ha vært absolutt siste utvei. Det kommer helt an på hva man legger i "noen er etter deg". Men dersom noen vil ha deg død og du blir forsøkt drept hjemme og politiet ikke kan komme så har du ikke nødvendigvis noe valg. Rent hypotetisk, står det mellom meg og en angrepsmann sitt liv så velger jeg heller meg selv enn han. Og jeg tar heller en straff for det hvis alternativet er at jeg selv dør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt svart. Denne likte jeg.

Her er det snakk om en muligens sjalu mann som har vært på døren til folk før og banket de opp pga sjalusi. Så nå har jeg ny mann (gikk ifra eksen og ble ilag med nye ganske fort) og lurer på hva en sjalu mann kan finne på dersom han skulle da "ta" oss ;) hehe

AnonymBruker
Skrevet

Å melde til politiet går helt fint til tross for bevis, det i seg selv kan være bevis i tilfelle du blir skadet senere. Det ligger en viss grab av beskyttelse i å vite at dersom noe skjer med deg så er den personen som truer deg den første politiet vil sjekke ut.

Anonymous poster hash: 8830a...bfe
AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt svart. Denne likte jeg.

Her er det snakk om en muligens sjalu mann som har vært på døren til folk før og banket de opp pga sjalusi. Så nå har jeg ny mann (gikk ifra eksen og ble ilag med nye ganske fort) og lurer på hva en sjalu mann kan finne på dersom han skulle da "ta" oss ;) hehe

Det komme helt an på psyken til en sjalu eksmann, men det høres ikke akkurat betryggende ut når han banker opp folk der de bor. Rent generelt så har sjalu mennesker gått lengere enn det, sjalusidrap er en av de vanligste motivene for drap.

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei det er ikke betryggende nei, men har gått et par måneder nå, skulle nå tro at han ville kommet snart da... Vi forbereder oss men han kommer jo ikke. Passer på å låse dørene til og med om dagen, ringer det på så ser vi hvem det t før vi åpner og går vi ut så ser vi oss for om det er noen mistenkelige folk utenfor eller følger etter oss. Men ingenting. Planlegger han gubben noe skummelt da kanskje?

Og en annen ting! Hva skal jeg med politiet etter da? Hvis han gjør meg eller oss noe så er det for sent uansett, greit nok han blir fortere tatt hvis det skulle skje noe men skaden har jo allerede skjedd så... Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei det er ikke betryggende nei, men har gått et par måneder nå, skulle nå tro at han ville kommet snart da... Vi forbereder oss men han kommer jo ikke. Passer på å låse dørene til og med om dagen, ringer det på så ser vi hvem det t før vi åpner og går vi ut så ser vi oss for om det er noen mistenkelige folk utenfor eller følger etter oss. Men ingenting. Planlegger han gubben noe skummelt da kanskje?

Og en annen ting! Hva skal jeg med politiet etter da? Hvis han gjør meg eller oss noe så er det for sent uansett, greit nok han blir fortere tatt hvis det skulle skje noe men skaden har jo allerede skjedd så... Ts

Svarer på generelt grunnlag nå, kan jo ikke vite hva han er i stand til. Spørsmålet er jo da om han har truet dere direkte, det vil være grunnlag for en anmeldelse, for uansett om han har handlet i tråd med truslene eller ikke så vil det være registrert hvis han en dag skulle klikke. Igjen generelt, men man vet jo aldri hva folk som beviselig har flydd på andre av ren sjalusi kan finne på. Personlig hadde jeg hvertfall ikke tatt noen sjanser.

AnonymBruker
Skrevet

Antar at dere hadde svart litt annerledes enn over dersom det f.eks. ble spesifisert at det var snakk om en kvinne som ønsket å flykte fra en voldelig ektemann?

Anonymous poster hash: cf6a8...2e6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var jo voldelig mot meg. Og jeg stakk av og ble i lag med ny mann relativt kjapt. Altså det er 2 måneder siden vi slo opp og en måned siden jeg ble ilag med han nye.

Så var bare spørsmål om hva ville dere gjort hvis politet ikke kunne gjøre noe? Jeg går ikke til politiet uansett faen, det vil bare provosere alle parter enda mere.

Skrevet

Da ville jeg flyttet inn hos en HA fyr.

AnonymBruker
Skrevet

Lettere sagt enn gjort ;) ikke bare bare å finne en sånn. Hva er det for en svar egentlig...?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Altså. Det virker som at i din situasjon kan dere ikke gjøre mer enn hva dere gjør nå.

Det,eller la være å gå utendørs.

Og det går jo ikke. Så lenge du heller ikke har mottatt trusler,er det lite politiet også kan gjøre.

Derfor. Det du og dere må bestemme dere for,er om denne(disse?) personene skal ha så mye makt over dere,at dere får innskrenket livskvalitet. Det går jo ikke å forhindre,så da får politiet kontaktes når det skjer noe,eller det kommer trusler.

Men det er kanskje et alternativ å flytte?

Det vil ihvertfall gjøre det vanskeligere for eventuelle hevnere å oppsøke dere.

Andre råd ser jeg ikke. Men prøv å ikke tenke det verste! Det kan være en irrasjonell frykt selv om de har gjort ting tidligere.

Gjest Malanthor
Skrevet

The best defense is a good offense er det noe som heter.

Hvis jeg virkerlig hadde vært overbevist om at en gærning kom til og stå på døra mi en dag for og knerte meg så hadde jeg nok tatt han ut før han kunne ta meg.

Face it, trygghetsalarm og lignende betyr ikke en dritt hvis noen virkelig vil skade deg, politiet har heller ikke ressurser til og ha folk fra livvakttjenesten stasjonert hos deg i månedsvis i tilfelle noe skulle skje. Til syvende og sist kan du bare stole på deg selv (og evt bekjente)

Konkrete tiltak: Meld deg inn i pistolklubb, kjøp pistol etter 6 måneders aktivt medlemskap. Gå med pistolen på deg selv om det ikke er lovlig. Innvester i en skuddsikker/knivsikker vest. Lær deg litt grunnleggende nærkamp. Innvester i alarmsystemer og andre tilltak.

Hvis tid er en faktor, kjøp pistolen ulovlig og gjør det same som nevnt overfor.

Altså oppfordrer ingen til og gjøre noe ulovlig her, dette er bare et fiktivt scenario jeg leker meg med. :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytte og fjerne all informasjon om deg selv fra internett (fjerne tlfnummer/adresse fra alle sider ala gulesider).

Anonymous poster hash: 53718...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...