AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har lyst til å få litt sommerfarge på kroppen, men har problem med at jeg ikke blir brun Har solet meg flere dager nå, ligger leeenge i solen, men får rett og slett ingen farge. Verken brun eller rød, virker nesten som kroppen min ikke er mottakelig for sol? Dette er veldig irriterende. Ble fort brun da jeg var yngre, men nå de siste par årene har jeg hatt dette problemet. Jeg får farge dersom jeg tar solarium, men jeg vil være forsiktig med det, siden det er skadelig og i tillegg koster en del. Noen som vet om det er noe å gjøre med dette? Hilsen jente 19 år. Anonymous poster hash: 3e687...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 hva bruker du av solbeskyttelse ? Anonymous poster hash: b26bb...348
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 hva bruker du av solbeskyttelse ? Anonymous poster hash: b26bb...348 Som regel ingenting. Føler ikke jeg trenger solkrem siden jeg uansett ikke blir rød.... TS Anonymous poster hash: 3e687...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Som regel ingenting. Føler ikke jeg trenger solkrem siden jeg uansett ikke blir rød.... TS Anonymous poster hash: 3e687...589 Du må smøre deg med godt lag med solkrem, så hadde jeg anbefalt sololje. tar litt tid her i norge, for solen er faktisk ikke så varm som vi tror. Man bruker ikke solkrem for å ikke "bli rød" man bruker det for å ikke få hudkreft og dø. Anonymous poster hash: b26bb...348 6
Euphemia Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Du må smøre deg med godt lag med solkrem, så hadde jeg anbefalt sololje. tar litt tid her i norge, for solen er faktisk ikke så varm som vi tror. Man bruker ikke solkrem for å ikke "bli rød" man bruker det for å ikke få hudkreft og dø. Anonymous poster hash: b26bb...348 dette
Rosewood Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Bruk for all del solkrem, om du blir rød eller ei. Viktig for å ikke utvikle hudkreft eller føflekkreft, tidlig aldring... 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Bruk for all del solkrem, om du blir rød eller ei. Viktig for å ikke utvikle hudkreft eller føflekkreft, tidlig aldring... Har hørt at solkrem gjør at det tar enda lengre tid å få farge, men mulig det ikke stemmer? I så fall skal jeg begynne å bruke det! TS Anonymous poster hash: 3e687...589
Rosewood Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Har hørt at solkrem gjør at det tar enda lengre tid å få farge, men mulig det ikke stemmer? I så fall skal jeg begynne å bruke det! TS Anonymous poster hash: 3e687...589 Når du bruker høy faktor (rundt 30) tar det litt lengre tid å få farge, men til gjengjeld får du mye jevnere, penere og dypere farge som varer lengre. Du må nok ikke gå så høyt da her i Norge, men bruk faktor, 10-15 uansett, da slipper du å bli brent og fargen blir finere 1
Red-Ruby Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Har hørt at solkrem gjør at det tar enda lengre tid å få farge, men mulig det ikke stemmer? I så fall skal jeg begynne å bruke det! TS Anonymous poster hash: 3e687...589 jo,selvfølgelig. men det er jo lite teit å utvikle kreft fordi man ellers måtte bruke litt lengre tid på å bli brun. Uansett så hjelper det å holde på en langvarig farge og ikke en farge som flasser av i dusjen 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Solen ikke så varm som vi tror?!? Den stikker, og da er det ubehagelig å sitte ute. Dessuten så står det flere steder og flere leger og annet fraråder folk å være ute i solen midt på dagen. Hvorfor følger ikke folk disse reglene? Jeg vil ikke at mine skattepenger skal gå til idioter som ikke klarer å smøre på seg mye nok solkrem eller i det hele tatt og så utvikle hudkreft. Anonymous poster hash: 89800...56e 2
Berit Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror ikke man nødvendigvis skal bruke solkrem hvis man bare er ute litt. http://www.trim.no/pub/art.php?id=1473&print Synes det høres rart ut at du ikke får noe farve i solen, mens du blir brun når du bruker solarium. Positivt at du ikke blir rød i hvert fall. Det er det som gjør at huden blir skadet og man lettere kan få hudkreft. Det behøver ikke å være mer skadelig for huden å ta solarium enn å være ute i solen. Men man kan være lengre ute i solen før det er skadelig enn i et solarium. Ville også passet meg med å ta solarium ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror ikke man nødvendigvis skal bruke solkrem hvis man bare er ute litt. http://www.trim.no/pub/art.php?id=1473&print Synes det høres rart ut at du ikke får noe farve i solen, mens du blir brun når du bruker solarium. Positivt at du ikke blir rød i hvert fall. Det er det som gjør at huden blir skadet og man lettere kan få hudkreft. Det behøver ikke å være mer skadelig for huden å ta solarium enn å være ute i solen. Men man kan være lengre ute i solen før det er skadelig enn i et solarium. Ville også passet meg med å ta solarium ofte. Hvor ofte er for ofte da? Hvis jeg ikke blir brun e løpet av sommeren, så må jeg nesten ta solarium for å få litt glød, i alle fall... TS Anonymous poster hash: 3e687...589
Berit Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hvor ofte er for ofte da? Hvis jeg ikke blir brun e løpet av sommeren, så må jeg nesten ta solarium for å få litt glød, i alle fall... TS Anonymous poster hash: 3e687...589 Det er ulike meninger om hvor ofte man bør eller kan eller skal la være å ta solarium. Fins en del artikler om dette du kan google. Noen mener at det er godt for kroppen og ta solarium i ca 12 minutter en gang i uken. Jeg vet om noen som gjør det året rundt. De ble langsomt brune og har en fin brunfarge, men etter mitt syn er de nå for brune. Jeg tar ikke solarium i det hele tatt, og tror at man bevarer huden best ved å ikke ta sol. Samtidig synes jeg det ser sunt og friskt ut å se litt brun ut eller bare ha litt frisk farge. Men litt farge synes jeg at jeg får ute i solen. Bruker vanligvis ikke solkrem på annet enn i ansiktet, hals og bryst da jeg lett blir rød der. Bruker noen ganger selvbruningskrem. Det gir en fin glød til kroppen. Kanskje noe for deg? Fins gode og fine selvbruningskremer. Tror det er bedre enn å bli så altfor brun av solen. Endret 10. juni 2014 av Berit
Cessa74 Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Har du forsøkt bodylotion med litt fargepigmentering/selvbruning? Jeg bruker alltid det da jeg også bruker lang tid på å oppnå en fin sommerfarge, og når jeg bruker slik loiten kommer fargen raskere - fordi kremen setter igang pigmenteringen huden, og så forsterkes fargen av at ejg soler meg i tillegg. Men bruker aldri ren selvbruning, da dette ofte blir gulaktig og veldig vanskelig å få jevnt i farge. Men sånn bodyloiten med svak selvbruning er en gudegave til en blek kropp! Har videre lest at betakaroten (som man får kjøpt på helsekost) visstnok skal gi raskere og dypere farge - kanskje verdt et forsøk?
Hjertefisk Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Sett at du helt sikkert skjønner det med solfaktor og kreftfare og alt det der... Når tid på dagen soler du deg? Rundt 12 er sola sterkest og da blir man fortere brun. Et par runder i solarium gjør at farge fra sola setter seg bedre (har jeg hørt) Sololje og ikke bruk for høy solfaktor Ev. Kan du jo prøve selvbruning? Peel huden før du soler seg, slik at du blir kvitt døde hudceller før du soler deg. Da blir den "nye" huden brun og ikke den gamle som du uansett kommer til å miste. Noen folk blir kjempefort brun, men kjempefort bleik igjen etterpå. Andre blir sakte brun men beholder fargen lengre. Jeg og kjæresten min var omtrendt like mye ute i sola i fjor sommer. Han ble brun som en nystekt bolle med en gang, mens jeg bare var bleik. Men utpå høsten da han var bleik hadde jeg fortsatt sommerglød.
Gjest lillelarve Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Som regel ingenting. Føler ikke jeg trenger solkrem siden jeg uansett ikke blir rød.... TS Anonymous poster hash: 3e687...589 Solkrem er viktig! Det er god beskyttelse mot stråling, uansett om du ikke blir rød Men, det kommer kanskje an på hvor lenge du sitter i sola. Skal du sitte ute i sola for å sole deg, bør du ha litt solkrem på kroppen. Trenger ikke være supersterk; en svak en er bedre enn ingenting. Det er bare et lite tips:) Ikke noe du absolutt må gjøre,men det er det jeg ville gjort.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Har du forsøkt bodylotion med litt fargepigmentering/selvbruning? Jeg bruker alltid det da jeg også bruker lang tid på å oppnå en fin sommerfarge, og når jeg bruker slik loiten kommer fargen raskere - fordi kremen setter igang pigmenteringen huden, og så forsterkes fargen av at ejg soler meg i tillegg. Men bruker aldri ren selvbruning, da dette ofte blir gulaktig og veldig vanskelig å få jevnt i farge. Men sånn bodyloiten med svak selvbruning er en gudegave til en blek kropp! Har videre lest at betakaroten (som man får kjøpt på helsekost) visstnok skal gi raskere og dypere farge - kanskje verdt et forsøk? Hvilken bodylotion anbefaler du? Har prøvd tidligere, men opplever at fargen blir veldig stygg ts Anonymous poster hash: 3e687...589
Cessa74 Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kjøpte denne : http://www.vita.no/comodynes-hydratanning-body-200-ml Er veldig fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kjøpte denne : http://www.vita.no/comodynes-hydratanning-body-200-ml Er veldig fornøyd! Gir den slik ekkel selvbruningslukt? Takler ikke det.... Anonymous poster hash: 3e687...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå