hedhed Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg og kjæresten min har vært sammen et halvt år og har det helt supert sammen. Vi er ikke fra samme by, så i sommer skal han være en måned i hjembyen sin i mens jeg tenker å dra på Hove. Han er veldig skeptisk til dette da han har opplevd utroskap før. jeg vet jeg aldri hadde vært utro mot ham, og han sier at han stoler på meg, men har flere ganger fortalt ting som at kompisene hans har reagert på at jeg skal dit og at han ikke hadde dratt dit selv når han har kjæreste. Når jeg sier at jeg ikke trenger å dra hvis han absolutt ikke vil det, sier han litt uoverbevisende at jo det skal jeg. Er vel ikke overraskende at han er skeptisk til dette, men bør jeg virkelig la hans ønsker styre hva jeg har lyst til å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Nei, jeg synes ikke du skal la hannes usikkerhet styre deg, derimot kan du jo som du sier la være å være utro og kanskje sende han noen snaps/meldinger mens du er dær så han vet at du tenker på han. Anonymous poster hash: c0149...675 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Han må nesten lære seg å stole på deg i slike situasjoner, hvis ikke ender du opp med et svært begrenset liv. Ikke sydenturer, ikke festivaler, ikke fadderuke om du begynner å studere, ikke julebord, osv, osv. Anonymous poster hash: 0473a...a44 5
Toxicwonderland Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Dra på Hove om det er det du vil! Bevis han at han kan stole på deg! Du kan sende han meldinger og fortell om hva du gjør. Man drar jo på festival hovedsaklig for å se artistene der 5
SiMa Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Nei, du bør ikke la hans ønsker styre hva du gjør, ikke i så stor grad at du dropper noe du har veldig lyst til, og som er såpass uskyldig.
Alice123 Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Om du ikke "får lov" til slike ting allerede så tidlig i forholdet, kommer du vel knapt til å få lov til å hente posten når dere er satt med hus ig gjeld og unger. 5
sophh Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Skeptisk til å LA deg dra på hove? Er vel ikke han som bestemmer det. Han får bare stole på deg, jeg ser ikke noe galt i å dra på hove uten kjæresten sin. Du kan jo sende han noen meldinger og holde kontakten mens du er der, kanskje han føler seg litt tryggere da. 4
Dama til hanen Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Ikke la ham bestemme hva du skal gjøre og ikke! Følg rådene over og send ham sms/snap sånn at han skjønner at du ikke har glemt han, men ikke la hans usikkerhet gå utover deg. Er det ikke like viktig, om ikke viktigere, å ta vare på vennene sine og det sosiale livet utenfor "kjæreste-boblen" som det er å ta vare på kjæresten?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Har vært i et sånt forhold selv, og den redselen hans kommer bare til å bli verre om han ikke blir presset til å la deg gjøre ting på egenhånd. Dra du, og send han meldinger, snaps eller hva som helst. Han er åpenbart redd, så jeg ville gjort mitt for å berolige han. Det er viktig, hvis ikke så blir han paranoid til en annen gang også. Anonymous poster hash: fe63c...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Kjæresten min dro på hove i fjor, da hadde vi vært sammen like lenge som dere. Husker jeg var veldig engstelig da han var der, og blir fremdeles kvalm av å tenke på at jeg vet jo ikke hva som skjedde det, men velger å stole på han. Altså, jeg skjønne hvorfor kjæresten din også misliker det. Det du burde gjøre er å gi jevnlige meldinger eller ringe litt, og ikke blir drita full. Men han kan selvsagt ikke nekte deg, men han kommer jo aldri til å vite om det har skjedd noe eller ikke, det var det som styrte min usikkerhet iallfall. Eller så kan du jo prøve å få han til å bli med?Anonymous poster hash: 0168c...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Vil ikke anbefale å ta han med hvertfall, for alenetid er viktig i et forhold. Det er også viktig at han "øver" seg på å ikke være med på alt hun gjør. Anonymous poster hash: fe63c...b8c 2
Kjempeliten Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Skjønner ikke hvorfor folk er sammen med folk de ikke stoler på. Hadde ikke jeg stolt på kjæresten min hadde jeg aldri blitt sammen med han. Jeg var sammen med en som var sjalu før, det startet ganske harmløst men etterhvert var han sjalu for hver minste ting og jeg fikk knapt lov til å gjøre noe som helst. Fordi jeg lot ham være sjalu. Det ble ekstremt slitsomt. Gjør hva du vil. Og spør han hva som er det viktigste... At du får være deg selv og gjøre ting du liker, eller at dere skal la de negative følelsene hans styre hele forholdet deres? Han må tenke litt på at det er fler enn han i det forholdet også. 1
Nanami Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 "La meg dra". Usj, blir helt dårlig av sånne formuleringer. Han er ikke faren din, han skal "la deg" gjøre hva fillern du vil uansett om han liker det eller ei. Så kan du bestemme selv om du vil ta hensyn til hans følelser rundt det. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har vært i nesten helt lignende situasjon. Kjæresten skulle til syden med familien, mens jeg reise til Hove med venner. Han likte det selvfølgelig ikke, tanken på masse fulle gutter som prøver seg også videre, så han tok opp bekymringene sine, og vi tok forhåndsregler. Gjør han trygg ved å vite du tenker på han. Siden han er så usikker som det virker, burde du oppdatere han jevnlig, hvis ikke vil nok mange katastrofe tanker gå igjennom hodet hans. På Hove kommer garantert gutter til å prøve seg. Det skal nok ikke så altfor mye til for at du blir full, og blir med en full gutt inn i ett telt alene,, så pass på deg selv! Anonymous poster hash: 6972b...316
The Kitten Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Du trenger ikke kjæresten din sin tillatelse til å dra på noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Min mann er på jobbseminar nå, og er ofte på kurs og samlinger. Er det også skummelt? Vi har vært sammen i 15 år, og jeg tror jeg hadde blitt helt mentalt utslitt om jeg skulle bekymre meg hver gang han overnattet borte og det var alkohol og damer der. Anonymous poster hash: 2d4ac...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Vi hadde vært sammen i nesten et år. Han dro på Hove. Selvsagt skulle han oppføre seg pent. Var der hovedsakelig for musikken og å henge med gutta. Han kom hjem og var storfornøyd med en super guttetur. Hadde kost seg på konsert og så videre. Helt til jeg konfronterte han med et bilde av han med en jente på fanget i meget en hjertelig omfavnelse. Hadde ligget med henne flere ganger han. Så jeg skjønner at han er usikker. Hvorfor kan ha ikke være med? Fritid meg her og fritid meg der. Konsertopplevelser blir vel ikke dårligere i selskap med kjæresten? Anonymous poster hash: 53d7b...243 1
Gjest ashanti Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Vi hadde vært sammen i nesten et år. Han dro på Hove. Selvsagt skulle han oppføre seg pent. Var der hovedsakelig for musikken og å henge med gutta. Han kom hjem og var storfornøyd med en super guttetur. Hadde kost seg på konsert og så videre. Helt til jeg konfronterte han med et bilde av han med en jente på fanget i meget en hjertelig omfavnelse. Hadde ligget med henne flere ganger han. Så jeg skjønner at han er usikker. Hvorfor kan ha ikke være med? Fritid meg her og fritid meg der. Konsertopplevelser blir vel ikke dårligere i selskap med kjæresten? Anonymous poster hash: 53d7b...243 Ærlig talt. Jeg forstår at når man har opplevd utroskap så blir man litt paranoid, men man er nødt til å jobbe med seg selv og innse at ikke alle er utro før man går inn i et nytt forhold. Det er ikke noe vits i å antyde at fordi kjæresten din var utro så er det grunn til at alle andre skal være usikre i sine forhold. Og man er nødt til å kunne reise på ting uten kjæresten en gang i blant hvis forholdet skal overleve, mener nå jeg. Ellers blir man jo kvalt. Selvsagt skal du reise på Hove TS. Hvis han blir helt fra seg av sjalusi og usikkerhet så er han nødt til å innse at han trenger å være singel en stund til, for han er ihvertfall ikke klar for å være i et fungerende forhold.
Gjest Ung tøff mann Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Du trenger ikke kjæresten din sin tillatelse til å dra på noe som helst. Støtter denne
hedhed Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #20 Skrevet 10. juni 2014 TS her tusen takk for alle svar! Må bare sk at det handler ikke om tillatelse (forstår at jeg formulerte meg litt feil i overskriften) men jeg vil bare ikke at han skal sitte hjemme og være lei seg liksom. Han jobber forresten, derfor han ikke kan bli med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå