AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hei. Jeg hadde ett par tråd hvor jeg nevnte at jeg var redd eksen min. Vi slo opp for 2 år siden og ikke har snakket i lag men han var voldelig og jeg er redd han ikke er helt ferdig med meg. Jeg får bilder i hodet om at han kommer på døren min og skyter meg eller kidnapper meg. Akkurat isted når jeg satt på jobb så gikk det en mannn og kikket på parkerte biler utenfor, eksen min vet at jeg jobber der og jeg er redd han hadde sendt noen ut for å sjekke om jeg var på jobb eller noe sånt. Det er to år siden men jeg klarer ikke tenke annerledes. Jeg er redd han. Noe råd? Psykolog hjelper ikke meg dessverre 😐Anonymous poster hash: 02bf0...e37
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Hva mener du med at psykolog ikke hjelper? Å gå til psykolog er ingen antibiotikakur. Noen ganger tar det årevis med arbeid for å bearbeide erfaringer og etablere nye reaksjonsmønstre. Og uansett, om du har grunn til å være redd, kan jo ikke en psykolog fjerne en reell trussel. Det nytter ikke å bare arbeide med din egen redsel når du stadig blir konfrontert med hendelser som med rette gjør deg redd. Det er jo ikke meningen å fjerne helt normale og naturlige og sunne reaksjoner heller. Anonymous poster hash: b6489...920 4
Ava Mae Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Har han gjort noen forsøk på å få kontakt med deg i løpet av de to årene som har gått?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Høres ut som PTSD. Du har opplevd vonde traumer, det er gode teknikker man kan lære seg for å leve bedre med dette. Prøv å finn en psykolog som er spesialisert på traumer, for det høres ikke ut som at du blir behandlet for det du trenger å bli behandlet for. Og du skal slippe å gå åresvis slik dersom du blir behandlet for traumene dine! Anonymous poster hash: 86867...708
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 I tillegg kan man si at det er veldig vanskelig å motta vanlig terapi dersom man enda lever i frykt. Jeg syns du burde snakke med psykologen din om nettopp dette, og om hun eller han hjelpe deg i forhold til å bli behandlet for traumene eller om han eller hun kan henvise deg videre. Anonymous poster hash: 86867...708
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg føler ikke at jeg har traumer lenger. Jeg føler ikke direkte frykt heller. Det er bare et mønster med bekymringstanker og god fantasi. Jeg forestiller meg at han kommer på døren min og skyter meg, eller tar meg på en eller annen måte. Han var aldri truende etter bruddet. Vi måtte ha kontakt det første året pga fordelingssak men nå har det gått i orden og vi ønsket hverandre lykke til. Men selv om dette er jeg fortsatt redd. Tenk om det klikker for han og han vil gå etter meg da. Greit nok det begynner å bli lenge siden det ble slutt men hvorfor er jeg redd for dette da? Han var hverken truende eller oppsøkte meg på en unormalt måte. Han tok bare kontakt på Mail ang den fordelinga av ting pga huset vi hadde i lag. Jeg vet at dere ikke kan svare på det spørsmålet om han fortsatt kan gjøre meg noe, for det vet ingen. Ingen kan gi meg en garanti på at jeg kan slappe av ang dette. Og det er dette jeg trenger hjelp til. Jeg vil føle meg trygg uten å tenke på at det finnes en som KANSKJE vil skade meg i fremtiden. TsAnonymous poster hash: 02bf0...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå