AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hei Faren til barnet vårt gjør alt han kan for å gå mot meg, og det samme har han gjort med barnebidraget. Fikk vedtaket fra NAV for en stund siden, og han skal betale meg stusslige 400 og noen kroner i måneden. Han har tidligere vært student, men har hatt god inntekt det siste året. Nå har han sluttet i jobben han hadde, og jobber nå svart for søsteren og svigerbroren som skal bygge hus. Han bor i huset som faren eier, og har dermed kun 1500,- i husleie. Han har heller aldri bidratt til innkjøp av leker, klær og andre ting barnet har treng - for utenom mat da vi bodde sammen. Syntes det er en vond situasjon da han er håpløs å snakke med, og jeg hadde håpet far skulle bidra mer, spesielt når han har god inntekt, liten husleie og andre utgifter. Hva kan jeg gjøre med dette? De får jo ikke opp den inntekten han har nå, siden han ikke betaler 1,- skatt - og selv syntes skatt er tyveri.Anonymous poster hash: c2f59...682
Kontormus Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Om ikke NAV bryr seg, kan det hende at Skatteetaten gjør...? 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Meld han til skattemyndighetene. Anonymous poster hash: 445d4...3ec
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Nav ville jeg skulle ringe noen jeg ikke husker navn på nå, men jeg var så usikker på situasjonen at jeg lot være. Han viser psykopat-tendenser, og jeg er veldig redd for hva han kan finne på dersom han skjønner at jeg sladrer om han.Anonymous poster hash: c2f59...682
Kontormus Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Nav ville jeg skulle ringe noen jeg ikke husker navn på nå, men jeg var så usikker på situasjonen at jeg lot være. Han viser psykopat-tendenser, og jeg er veldig redd for hva han kan finne på dersom han skjønner at jeg sladrer om han.Anonymous poster hash: c2f59...682 Ja, så da lykkes han jo med å la deg ta hele regningen for barnet som også er hans. Og det av vond vilje. Hvis han er sånn som du beskriver, hadde jeg vurdert om jeg hadde et egnet sted å flytte til. Av en viss avstand fra denne tullingen.
Alenia Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Ring tipstelefonen til skattevesenet- tror du kan være anonym også, men de vil gjerne vite hvem du er (de bare sier det ikke til noen..)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Har NAV godtatt at han har redusert inntekt? Hvorfor jobber han ikke fullt, i alle fall minimum 80 %. NAV kan skjønnsfastsette inntekten hvis det ikke er særlig grunn at en part har lav inntekt, f.eks sykdom. Anonymous poster hash: b9acb...0bf
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Grøss. Forferdelig situasjon du er i. For en idiot, men slik går det når man hopper inn i et forhold og plupper ut barn med noen man ikke kan stole på. Det er prisen man betaler både for seg selv og sine barn dessverre. Heldigvis er både meg og eks gode venner og fremdeles glade i hverandre. Jeg betaler bidrag, selv uten arbeidsinntekt. Er jo mer glad i ungen min enn meg selv Anonymous poster hash: 7edb9...706
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Dersom han har null skattbar inntekt uten en veldig god grunn, så vil NAV skjønnssette inntekten hans, som regel til 80% av inntekt før inntektsbortfall. Anonymous poster hash: 0e406...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå