AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Venninna mi er samboer med en vemmelig fyr som jeg har mislikt fra første stund. Han håner henne, er stygg i munnen og har vært utro. Hun fornekter alt dette. Nå fikk jeg nettop vite at han har slått henne under en krangel,men "det var hennes feil siden hun hisset han opp!!!" Jeg har sagt hva jeg synes,sagt at jeg aldri vil møte han igjen og sagt hun fortjener bedre. Men hun bare forsvarer han..jeg er så fortvilet!! Hvis jeg sier noe negativt om han blir hun vrang og forsvarer han. Hva gjør jeg?Anonymous poster hash: 3a346...b99
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 3a346...b99 Du begynner å forakte kvinner fordi de er mer tiltrukket av slemme menn enn snille menn. Endret 10. juni 2014 av Jus sanguinis 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 For et unødvendig idiotisk svar! Dette er alvor.Anonymous poster hash: 3a346...b99 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Du begynner å forakte kvinner fordi de er mer tiltrukket av slemme menn enn snille menn. Dette handler ikke om tiltrekning, men om vold i nære relasjoner. Anonymous poster hash: 04cfa...178 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Venninna mi er samboer med en vemmelig fyr som jeg har mislikt fra første stund. Han håner henne, er stygg i munnen og har vært utro. Hun fornekter alt dette. Nå fikk jeg nettop vite at han har slått henne under en krangel,men "det var hennes feil siden hun hisset han opp!!!" Jeg har sagt hva jeg synes,sagt at jeg aldri vil møte han igjen og sagt hun fortjener bedre. Men hun bare forsvarer han..jeg er så fortvilet!! Hvis jeg sier noe negativt om han blir hun vrang og forsvarer han. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 3a346...b99 Hei. Det er fint at du ønsker å hjelpe henne. Kan du høre med et krisesenter om de kan gi deg gode råd og info om vold i nære relasjoner, og spørre om hvordan du kan hjelpe henne bort? Ofte kan det være til hjelp for den mishandlede å lese om kvinner som har opplevd det samme, for å lettere komme seg bort fra mishandleren. Evt prøv å få henne til å selv ta kontakt med krisesenter for hjelpesamtale alene eller sammen med deg. Du finner brosjyrer m.m. her som kan være greit for dere begge å lese: http://www.krisesenter.com/ I linken under er Telefon til overgrepsmottak i Norge. Overgrepsmottakene gir medisinsk hjelp og rådgivning til utsatte for seksuelle overgrep og vold i nære relasjoner. Døgnåpent, gratis, taushetsplikt og uavhengig av politianmeldelse. http://www.krisesenter.com/hjelp/kontakt-for-hjelp.html Anonymous poster hash: 04cfa...178 4
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Dette handler ikke om tiltrekning, men om vold i nære relasjoner.Anonymous poster hash: 04cfa...178 Som aldri hadde oppstått dersom hun valgte menn med snillere egenskaper. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Som aldri hadde oppstått dersom hun valgte menn med snillere egenskaper. Ingen av oss to vet hvordan denne mannen var mot henne i begynnelsen av forholdet. Det hender ofte at mishandlerene er helt anderledes i sin væremåte og oppførsel i begynnelsen av forholdet (og spiller snill, omtenksom, medfølende osv), før de begynner mishandlingen av den som de er i relasjon med. Jeg anbefaler lesning om vold i nære relasjoner. Anonymous poster hash: 04cfa...178 5
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Ingen av oss to vet hvordan denne mannen var mot henne i begynnelsen av forholdet. Det hender ofte at mishandlerene er helt anderledes i sin væremåte og oppførsel i begynnelsen av forholdet (og spiller snill, omtenksom, medfølende osv), før de begynner mishandlingen av den som de er i relasjon med. Jeg anbefaler lesning om vold i nære relasjoner.Anonymous poster hash: 04cfa...178 Hvorfor er det så vanskelig å innse at de mandige egenskapene som kvinner tiltrekkes av har en skyggeside som ikke i like stor grad er tilstede hos snille feminine menn, og at kvinners egne valg av menn da nødvendigvis er en viktig medvirkende årsak til at kvinner havner opp i slike situasjoner? Er det frykten for at den erkjennelsen medfører at kvinner taper den feminismeinduserte statusen som menns ofre? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Hvorfor er det så vanskelig å innse at de mandige egenskapene som kvinner tiltrekkes av har en skyggeside som ikke i like stor grad er tilstede hos snille feminine menn, og at kvinners egne valg av menn da nødvendigvis er en viktig medvirkende årsak til at kvinner havner opp i slike situasjoner? Er det frykten for at den erkjennelsen medfører at kvinner taper den feminismeinduserte statusen som menns ofre? Så det finnes altså ingen mellomting? Enten mandig og slem eller feminin og snill? Da må min samboer være en alien for han er mandig og snill. ------------ Ts. Det beste du kan gjøre er å fortsette å være der for henne. Hun må selv innse-og innrømme problemet og det skjer ikke før hun er moden for det. Hun er ikke klar før begeret er fylt. Den berømmelige dråpen, vet du. Fortsett å påpeke hvor horribel oppførselen hans er mot henne men samtidig ikke for ofte slik at hun skyver deg vekk. Anonymous poster hash: 2b1d7...90e 7
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Ingen av oss to vet hvordan denne mannen var mot henne i begynnelsen av forholdet. Det hender ofte at mishandlerene er helt anderledes i sin væremåte og oppførsel i begynnelsen av forholdet (og spiller snill, omtenksom, medfølende osv), før de begynner mishandlingen av den som de er i relasjon med. Jeg anbefaler lesning om vold i nære relasjoner. Anonymous poster hash: 04cfa...178 Stemmer det her ja. ...... Ellers da så er det fint lite du kan gjøre hvis hun vil være i forholdet, hvis du merker en liten tvil i henne og at hun vil dra, så begynn å jobb med henne, men vær forsiktig og aldri si noe stygt om ham, for da vil hun nok bare begynne å forsvare ham. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Hvorfor er det så vanskelig å innse at de mandige egenskapene som kvinner tiltrekkes av har en skyggeside som ikke i like stor grad er tilstede hos snille feminine menn, og at kvinners egne valg av menn da nødvendigvis er en viktig medvirkende årsak til at kvinner havner opp i slike situasjoner? Er det frykten for at den erkjennelsen medfører at kvinner taper den feminismeinduserte statusen som menns ofre? Mennesker tiltrekkes av andre mennesker med forskjellige egenskaper. Mange mishandlere spiller skuespill i begynnelsen av forholdene, og kvinnen/ mannen som kommer i relasjon med mishandleren kan bli lurt til å tro at vedkommende har en annen personlighet enn h*n har fordi mishandleren i begynnelsen viser frem "snille egenskaper", og ofte er det slik at de som kommer i relasjon med mishandlere ønsker nettopp en partner med snille egenskaper (medfølelse osv). Men så blir de lurt, og de blir ofte systematisk mishandlet og brutt ned. Bruker du samme ord også i forhold til kvinners mishandling av menn? http://www.oblad.no/nyheter/mishandlet-ektemannen-i-arevis-1.7981321 Anonymous poster hash: 04cfa...178 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Du kan dessverre ikke gjøre så mye når hun ikke vil vekk selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Du begynner å forakte kvinner fordi de er mer tiltrukket av slemme menn enn snille menn. Min beste venn, som er en mann, har en samboer som ikke bare er utro, manipulerer og håner han, men også er voldelig. Han er egentlig veldig sterk fysisk, men hun er bokser og når hun blir sint blir hun skummelt sterk. Vennen min er er vanvittig fin fyr, men han klarer ikke komme seg bort fra dette kvinnfolket. Men nei, jeg burde vel avsky alle mannfolk, for at de er så svake og faller for voldelige kvinner? Dette er latterlig. Ene øyeblikket mener du kvinner er svake, da skal man forakte dem for det. Neste øyeblikk er kvinner manipulerende monstre som har mannfolk rundt lillefingeren. Det kan umulig være lett å være deg. Anonymous poster hash: 4de71...2c8 3
Mrs Smith Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Akkurat som folk tror at mennesker ikke innehar både gode og dårlige egenskaper, de fleste er ikke enten snill eller djevel liksom. 1
lillbilly Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Venninna mi er samboer med en vemmelig fyr som jeg har mislikt fra første stund. Han håner henne, er stygg i munnen og har vært utro. Hun fornekter alt dette. Nå fikk jeg nettop vite at han har slått henne under en krangel,men "det var hennes feil siden hun hisset han opp!!!" Jeg har sagt hva jeg synes,sagt at jeg aldri vil møte han igjen og sagt hun fortjener bedre. Men hun bare forsvarer han..jeg er så fortvilet!! Hvis jeg sier noe negativt om han blir hun vrang og forsvarer han. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 3a346...b99 Først; du kan ikke hjelpe henne om hun ikke vil ha hjelp. Hun må altså innse at hun trenger det, og først da kan du hjelpe. Inntil det må du passe på at du ikke skyver henne vekk. Det inkluderer også å være "venn" med brutalix For mange år siden var jeg i din situasjon. Samme hva jeg sa så nyttet det ikke. Jeg hjalp henne mange ganger, men så bad han om godt vær og det var det. Siste gangen hun ringte og bad meg hjelpe, så sa jeg at jeg hadde fått nok, og at jeg ikke kom denne gangen dersom hun ikke godtok å bli med meg på krisesenteret OG anmelde han samtidig, Hun kom seg endelig da vekk fra han, og vi alle kunne puste lettet ut , men det var en prosess som tok mange år, så ikke gi opp!
Gjest Blomsterert Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Du begynner å forakte kvinner fordi de er mer tiltrukket av slemme menn enn snille menn.[/ Visse kvinner. Og de foretrekker ikke slemme menn. Det er psykologiske årsaker bak. Ikke vær så korttenkt.
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Så det finnes altså ingen mellomting? Enten mandig og slem eller feminin og snill?Da må min samboer være en alien for han er mandig og snill. Anonymous poster hash: 2b1d7...90e At genetiske trekk ligger latent betyr ikke automatisk at de slår ut i full blomst. Men ingen bør være overrasket over at de fra tid til annen gjør det. Hvilket jo innebærer at risikoen for kvinner er betydelig større med en maskulin enn en feminin mann. Dermed kommer man ikke unna en sammenheng mellom kvinners relasjonsvoldsituasjoner, hvilke mannlige egenskaper kvinner tiltrekkes av og kvinners egne valg av menn.
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Min beste venn, som er en mann, har en samboer som ikke bare er utro, manipulerer og håner han, men også er voldelig. Han er egentlig veldig sterk fysisk, men hun er bokser og når hun blir sint blir hun skummelt sterk. Vennen min er er vanvittig fin fyr, men han klarer ikke komme seg bort fra dette kvinnfolket.Men nei, jeg burde vel avsky alle mannfolk, for at de er så svake og faller for voldelige kvinner? Dette er latterlig. Ene øyeblikket mener du kvinner er svake, da skal man forakte dem for det. Neste øyeblikk er kvinner manipulerende monstre som har mannfolk rundt lillefingeren. Det kan umulig være lett å være deg.Anonymous poster hash: 4de71...2c8 Slike menn blir jo avskydd. Ikke minst fordi de ikke representerer det mannlige. Dermed er det ikke direkte sammenlignbart med det generelle kvinnelige kjønns seksuelle dragning mot det maskuline.Dessuten bekrefter det jo dette at mandige og maskuline egenskaper har en skyggeside - som ingen bør være overrasket over risikoen ved å basere sine partnervalg på.For øvrig vil jeg ikke kalle dette et kvinnfolk, altså bokseren.
Betty Blue Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Hvorfor er det så vanskelig å innse at de mandige egenskapene som kvinner tiltrekkes av har en skyggeside som ikke i like stor grad er tilstede hos snille feminine menn, og at kvinners egne valg av menn da nødvendigvis er en viktig medvirkende årsak til at kvinner havner opp i slike situasjoner? Er det frykten for at den erkjennelsen medfører at kvinner taper den feminismeinduserte statusen som menns ofre? De færreste menn er voldelige, uansett hvor fulle de er av testosteron fra naturens side, eller hvor macho eller mindre macho de ønsker å fremstå- så det du påstår her blir ekstremt unyansert. Vold er til syvende og sist alltid den som utøver den sitt ansvar. Det finnes derimot en beskyttelsesmekanisme som heter "blaming the victim"..... Les gjerne litt om det. Til TS, så lenge hun ikke ønsker hjelp selv så er det nok lite du får gjort. Men vær der den dagen hun behøver det. 1
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 De færreste menn er voldelige, uansett hvor fulle de er av testosteron fra naturens side, eller hvor macho eller mindre macho de ønsker å fremstå- så det du påstår her blir ekstremt unyansert.Det er snarere avvisningen av en sammenheng mellom vold og maskulin genetikk og biologi som blir ekstremt unyansert. Vold er til syvende og sist alltid den som utøver den sitt ansvar.Tøv! For det første har vold basert på provokasjon et solid juridisk legitimitetsprinsipp både i norsk rettspraksis og i norskfolkelig rettstankegang. For det andre er dette en feministisk rettsfilosofi som legger kvinnelige egenskaper til grunn for hva som er rett og galt.Norge trenger mindre vaginalstat, ikke mer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå