AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Så her ligger det an. Jeg har kjøpt og flyttet inn i nytt hus ca. 1,5 mil fra der jeg bodde før. Gamle huset mitt har jeg fortsatt, da jeg ikke har fått solgt enda. Har gått fra enebolig til rekkehus og kjenner at jeg savner uteplassen og det å få være anonym om dere skjønner. I det nye huset er alt mye mer synlig siden vi bor så tett. Saken er, skal jeg flytte tilbake eller skal jeg gi den nye plassen og huset en sjanse. Skal sies at jeg bare har bodd der en månedstid. Som person liker jeg å være anonym. Få lov til å være i hagen og vaske bilen uten at naboen nødvendigvis trenger å få med seg alt. Når det kommer til huset, så er det nye mye bedre enn det gamle, men stedet.... Huff! Trenger litt objektiv tilbakemelding på dette. Har jeg gjort noe dumt? Anonymous poster hash: ac9f5...4b4
Gjest Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Der er jeg enkel! Jeg kunne aldri bodd i rekkehus, borettslag eller blokker rett og slett fordi ejg er som deg. Jeg trenger plass, jeg trenger frihet, og jeg trenger å kunne gå tur med bikkja uten å bli overvåka a naboer! Jeg trenger plassen rundt meg!
hjertesukka Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Du har ikke gjort noe dumt, du eier tross alt to boliger. Men kjenner meg litt igjen på det du skriver. Jeg har også prøvd å bo i rekkehus og blokk, men følte at naboene invaderte meg omtrent. Det kommer jo litt an på hvordan de er. Hvis de er hyggelige og ikke legger seg opp i alt du gjør, så er det jo til å leve med. Ville prøvd en stund til hvis jeg var deg. Men er det aktuelt å flytte tilbake til det huset du hadde? Eller finne en ny enebolig?
KaDust Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Plassen og området er viktigere enn selve huset. Trives du bedre med enebolig og området der du bodde før, så hadde jeg flyttet tilbake. 5
Ellevill Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg vet ikke hva du burde gjøre. Men for egen del tror jeg at jeg hadde følt et behov for ikke å måtte tilvenne meg nytt bosted fordi det i utgangspunktet ikke var slik jeg ønsker (om jeg ikke ble tvunget av økonomiske eller andre grunner). Huff, høres ut som en lei situasjon. Hvis du uansett skal flytte, tror jeg at jeg ville solgt det gamle huset og så solgt rekkehuset etter å ha bodd der såpass lenge at jeg ikke hadde måtte betale skatt av en eventuell prisstigning og jeg visste konkret hva jeg ville ha. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 En bolig kan du fikse, men beliggenhet får du ikke gjort noe med, så jeg ville ha valgt beliggenhet over bolig. Anonymous poster hash: 7851f...7d8 6
Musaleem Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Det må jo være en grunn til at du flyttet i utgangspunktet? Vanskelig å komme med en mening uten å vite hva motivasjonen bak flyttingen var. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Vi flyttet nå fra rekkehus til enebolig for å være mer anonyme. Og for å ha mer privatliv. Fantastik. Skal aldri bo i rekkehus igjen. Anonymous poster hash: 9bf9e...ac0
Gjest Evel Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Hvis du kjenner så sterkt at dette var feil, hvilke faktiske muligheter har du? Og hva med mannen/partneren din? Har dere snakket sammen om dette?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Er også en klar type for enebolig. Men hva var den opprinnelige motivasjonen din for å flytte da?Anonymous poster hash: 5ff14...c53
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Motivasjonen til å flytte var for å prøve noe nytt. Har bodd på samme sted i over 30 år, så jeg ønsket å bo litt mer sentralt og sivilisert. Er alene, så noen partner å drøfte dette med har jeg ikke. Er alene om den saken. Alternativet for meg nå er å infinne meg med at sånn er det bare nå. Her skal jeg bo, evt. selge det nye og flytte "hjem" igjen. Eneboligen er ikke solgt enda, så den er stadig min. Anonymous poster hash: ac9f5...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå