Gå til innhold

Bytte fastlege - Hvor ofte blir listene oppdatert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bytte til en bestemt lege, og lurer egentlig bare på om det er noen som vet hvordan oppdateringen av de ledige plassene på den listen inne på "min fastlege" egentlig fungerer?

Er det noen fast tid de oppdateres, f. eks en bestemt tid på døgnet. etc , slik at det går an å logge seg inn rundt der for å sjekke om noen plasser har blitt ledige?

På meg virker det hele ganske rotete, og det står ulike tall bak legens navn mellom hver gang jeg er der inne, men aldri noen ledige plasser, så noe må jo ha skjedd i mellomtiden. Det er jo et evig sirkus å logge seg inn der, så hvis jeg virkelig er sånn at det kan bli en plass ledig når som helst, så er det jo egentlig nytteløst. :vetikke:

Er det virkelig bare et sjansespill, eller er det noe system bak?

Anonymous poster hash: 23ee9...b0c
Skrevet

Nytteløst er det ikke, ikke hvis legen er ledig :P Klart det er et system på det! Sjansespillet går vel heller på om legen er ledig eller ikke. Legebyttet gjelder fra den 1. i neste måned, når du har klart å bytte. Jeg kan ikke se at de blir oppdatert noe spesiell tid på døgnet

http://www.fastlegen.no/hva-er-fastlegeordningen/bytte-fastlege/verd-aa-vite/bytte-fastlege-v%C3%A5re-tips

AnonymBruker
Skrevet

følg med på legelisten.no

Anonymous poster hash: 4d6ef...ba9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du behøver ikke å logge deg inn hver gang du skal sjekke om legen har fått ledige plasser.

Anonymous poster hash: 35140...736

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Listen åpnes når legen får 20 ledig plasser.

AnonymBruker
Skrevet

Listen åpnes når legen får 20 ledig plasser.

Nei. Listene oppdateres automatisk hver gang noen bytter.

Gjest Blomst83
Skrevet

Nei. Listene oppdateres automatisk hver gang noen bytter.

Oppdaters ja,men det var ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på når den ble åpnet sånn at nye pasienter kan bytte.

Skrevet

Oppdaters ja,men det var ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på når den ble åpnet sånn at nye pasienter kan bytte.

Men det TS spurte om var vel om det er noen fast tid de oppdateres på :roll:

Gjest Blomst83
Skrevet

Men det TS spurte om var vel om det er noen fast tid de oppdateres på :roll:

Jeg kan lese! Men ts spurte jo fordi vedkommende vil bytte lege,og da svarte jeg at listen ble åpnet når det var 20 ledige plasser som et svar på at det er et noegnlunde system,og at det er forklaring på hvorfor man ikke kan bytte til den legen man øsnker selvom man ser at pasientlista har blitt mindre.

Beklager såm meget hvis dette plaget deg så mye at du måtte skrive en innlegg til meg hvor du himmler med øyenne av meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en bestemt lege du vil til ts, så bør du gå innom sidene til helfo.no hver dag og sjekke. Legelisten.no er en privat blogg, de offentlige listene ligger hos helfo. Det er også her du gjennomførere bytte av fastlege. Leser flere steder at det åpnes for bytte ved 20 ledige plasser, men det stemmer ikke. Det kan åpnes ved lavere antall ledige plasser, da mengden på en legeliste reguleres av flere forhold, hovedsaklig avtalen den enkelte fastlege har med det offentlige og legens eget ønske. Legebytte gjelder fra 1. neste måned, men det visste du kanskje.

Anonymous poster hash: 02833...e6b
  • Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis det er en bestemt lege du vil til ts, så bør du gå innom sidene til helfo.no hver dag og sjekke. Legelisten.no er en privat blogg, de offentlige listene ligger hos helfo. Det er også her du gjennomførere bytte av fastlege. Leser flere steder at det åpnes for bytte ved 20 ledige plasser, men det stemmer ikke. Det kan åpnes ved lavere antall ledige plasser, da mengden på en legeliste reguleres av flere forhold, hovedsaklig avtalen den enkelte fastlege har med det offentlige og legens eget ønske. Legebytte gjelder fra 1. neste måned, men det visste du kanskje.

Anonymous poster hash: 02833...e6b

Hvor har du lest dette.? For denne siden sier det med 20 pasienter

http://www.fastlegen.no/hva-er-fastlegeordningen/bytte-fastlege/verd-aa-vite/bytte-fastlege-våre-tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...