Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg matchet med en på Tinder for noen dager siden, en jeg har sett og småsnakket litt med i virkeligheten, uten at vi har blitt særlig kjent. Tror vi begge så litt det "komiske" i at vi fant hverandre på Tinder, og vi har holdt en rolig samtale siden vi matchet. Jeg synes han er ganske kjekk (kjekkere i virkeligheten enn på bildene), men tingen er den at han er fire eller fem år eldre enn meg. Synes dette egentlig er litt i overkant siden jeg er bare 20 år, men synes likevel ikke at det er noe galt i å snakke med han på Tinder.

I det siste har han tydelig ført et "indirekte seksuelt språk" hvis jeg kan kalle det det. Jeg skjønner hva han prøver å hinte fram, men jeg spiller dum og tuller bort det hele. Da blir han ganske sur, og skriver at "dette går ikke". Igår spurte han meg direkte om jeg ikke ville komme på besøk til han. Jeg er jo litt skeptisk pga. aldersforskjellen, så jeg lot det gå litt tid uten at jeg svarte. Da ble han skikkelig kvass mot meg, siden jeg ikke svarte. Med en gang jeg begynte å skrive igjen, endret han seg og var like hyggelig som før. Jeg sa at det passet dårlig å komme på besøk akkurat den dagen, så da sa han at vi får ta det igjen snart.

Jeg lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen? Jeg synes jo han er kjekk og veldig hyggelig, bortsett fra at han blir så kvass og aggressiv iblant. Skjønner heller ikke hvorfor han vil ha besøk av ei jente som er så ung? Jeg har ikke noe problem med å kanskje dra på besøk til han, men usikker på hva han egentlig vil, og jeg føler jo meg litt hjelpesløs siden han er eldre enn meg. Jeg spurte han om han virkelig ville ha besøk av ei så ung jente som meg, og da sa han at jeg uansett alltid er velkommen hos han. Mulig han ikke tenker over aldersforskjellen slik jeg gjør?

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: d8e4f...144
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha sex.

Anonymous poster hash: dad3f...63f
  • Liker 5
Skrevet

Den der aldersforskjellen tenker han ikke på. Han er 4-5 år eldre? Det er jo så og si ingenting!

Men ja, han vil ha sex.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis du er 20 og han 24-25, er det ikke så stor aldersforskjell at det burde ha noe å si, men det er min mening :)

Du bør rett og slett bare følge magefølelsen, vil du ikke besøke han eller ha noe mer enn vennskapelig kontakt med han, da bør du si det slik at du ikke holder han på gress.
Men for å være ærlig ville jeg nok vært skeptisk til å treffe han med tanke på at han er såpass krass med en gang han ikke får det helt som han vil.
Mulig han bare er veldig gira på deg og er desperat etter å date deg eller noe, men syns likevel ikke det unnskylder oppførselen.

Som sagt, følg magefølelsen, det er tross alt bare du som vet hva som er riktig for deg her :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Odin-Den-Enøyde
  • Liker 3
Skrevet

Aldersforskjellen ville ikke brydd meg, derimot ville det brydd meg at han reagerer på den måten han gjør når han ikke får det som han vil.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Tusen takk for svar så langt :)

Enig i at aldersforskjellen ikke er veldig stor, men det har vel sikkert noe med at jeg ikke har datet andre gutter enn de som er like gamle som meg, maks ett år eldre. Men det jeg blir litt "skremt" av, er sikkert at han er så krass når han ikke får det som han vil, og dette i tillegg til at jeg føler meg litt underlagt han siden han er eldre.

Jeg har ikke hatt noe i mot å besøke han, men tror nok ikke jeg vil ha sex med han ennå i alle fall. Så derfor ser jeg på det som litt meningsløst å besøke han, hvis det åpenbart er kun sex han vil ha (kan jo tyde på det siden han alltid prøver å få en "seksuell tone" i samtalen). Er også redd jeg ikke greier å si nei til sex hvis jeg allerede er hos han, men det kan jo være at jeg overdramatiserer, og vil ikke at det skal ødelegge noe... Men jeg skjønner ikke hvorfor han reagerer slik han gjør med en gang jeg ikke svarer? Det er mest det som får meg til å bli skeptisk, hva om han blir slik hvis jeg sier nei til sex også.

Skrevet

Jeg skjønner at du blir skeptisk når han reagerer slik, jeg ble skeptisk selv når jeg leste innlegget du skrev. Erfaringsmessig vil jeg anbefale deg å holde deg unna ham, selvom jeg ikke kan si sikkert at han er et sort får. Men hva vil du ha ut av dette her da? Ser at du skriver at du ikke helt vet, men kanskje greit å finne ut av det først?

Er forresten selv sammen med en som er 4 år eldre enn meg og det har aldri vært et problem, så aldersforskjellen er ikke noe biggie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du blir skeptisk når han reagerer slik, jeg ble skeptisk selv når jeg leste innlegget du skrev. Erfaringsmessig vil jeg anbefale deg å holde deg unna ham, selvom jeg ikke kan si sikkert at han er et sort får. Men hva vil du ha ut av dette her da? Ser at du skriver at du ikke helt vet, men kanskje greit å finne ut av det først?

Er forresten selv sammen med en som er 4 år eldre enn meg og det har aldri vært et problem, så aldersforskjellen er ikke noe biggie.

Som sagt så er jeg usikker, jeg kjenner han jo ikke noe særlig. Men ute etter en sexpartner, og kun det, er jeg ikke. Jeg kunne gjerne besøkt han for å bli bedre kjent med han, men vil ikke hvis han kun er ute etter sex. Jeg er en person som har litt vanskeligheter med å si meningene mine, så derfor er jeg redd jeg kommer til å ligge med han hvis han leder an til det, selv om jeg egentlig ikke vil. Men når det er sagt, så ønsker jeg jo ikke at tankene jeg har nå skal ødelegge mitt fremtidige forhold til han. For alt jeg vet, så er det jo ikke sikkert han kun er ute etter sex, men synes bare det er litt ubehagelig med måten han oppfører seg på med en gang jeg ikke er med på notene hans i samtalene vi har.

Ts

Skrevet

Hvis han har en tydelig seksuell tone i samtalene deres, synes jeg du skal være forsiktig med å besøke han hvis du absolutt ikke vil ligge med han, og særlig hvis du ikke greier å si nei. Jeg har vært borti lignende situasjon som deg før, og jeg er også en person som synes det er ekkelt å si nei. Men, jeg bestemte meg på forhånd at jeg skulle stå på mitt, og derfor greide jeg å avslå. Husk at ingen kan bestemme over deg, uansett hvor mange år eldre han/hun er :) Så vil du ikke ha sex, bestem deg på på forhånd at du SKAL si nei, eller la være å besøke han. Det er mitt råd.

• Liker 1
Skrevet

Aldersforskjellen ville ikke brydd meg, derimot ville det brydd meg at han reagerer på den måten han gjør når han ikke får det som han vil.

Helt enig. Dere har ikke begynt å date enda, og han reagerer på den måten. Alarmlysene burde blinke!

• Liker 2
Skrevet

Som sagt så er jeg usikker, jeg kjenner han jo ikke noe særlig. Men ute etter en sexpartner, og kun det, er jeg ikke. Jeg kunne gjerne besøkt han for å bli bedre kjent med han, men vil ikke hvis han kun er ute etter sex. Jeg er en person som har litt vanskeligheter med å si meningene mine, så derfor er jeg redd jeg kommer til å ligge med han hvis han leder an til det, selv om jeg egentlig ikke vil. Men når det er sagt, så ønsker jeg jo ikke at tankene jeg har nå skal ødelegge mitt fremtidige forhold til han. For alt jeg vet, så er det jo ikke sikkert han kun er ute etter sex, men synes bare det er litt ubehagelig med måten han oppfører seg på med en gang jeg ikke er med på notene hans i samtalene vi har.

Ts

Du må nok lære deg å si ifra. Hvis du er redd du ikke klarer å si ifra til han når du er der, burde du si ifra mens dere prater så han vet hvor han har deg. Jeg får litt inntrykk av at han lett kan overkjøre deg, siden han reagerer krasst når du ikke svarer/lar samtalen lede dit han vil, så her er det hvertfall viktig at du klarer å si ifra. Hvis jeg var deg ville jeg blitt godt kjent med han før jeg så om det kunne lede til et forhold slik at du ikke ender opp i et forhold hvor du blir totalt overkjørt. Jeg har gått i den fella før og det er ikke noe moro! For all del, han kan være helt super i kjæresteforhold, men som sagt blir jeg litt skeptisk når han reagerer så dårlig på småting allerede nå.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok lære deg å si ifra. Hvis du er redd du ikke klarer å si ifra til han når du er der, burde du si ifra mens dere prater så han vet hvor han har deg. Jeg får litt inntrykk av at han lett kan overkjøre deg, siden han reagerer krasst når du ikke svarer/lar samtalen lede dit han vil, så her er det hvertfall viktig at du klarer å si ifra. Hvis jeg var deg ville jeg blitt godt kjent med han før jeg så om det kunne lede til et forhold slik at du ikke ender opp i et forhold hvor du blir totalt overkjørt. Jeg har gått i den fella før og det er ikke noe moro! For all del, han kan være helt super i kjæresteforhold, men som sagt blir jeg litt skeptisk når han reagerer så dårlig på småting allerede nå.

Han spurte meg nå i sted om det passer bedre å komme på besøk i kveld. Jeg sa at jeg er ledig, men at jeg er usikker på om vi kanskje har forskjellige formål med dette besøket. Prøvde altså å hinte litt fram til at jeg ikke er ute etter bare sex, og at jeg ikke vil ligge med han allerede nå. Da fikk jeg til svar "hvis du ikke vil komme, så må du bare bli hjemme altså ;)". Så sa jeg at jeg gjerne vil komme, men at jeg som sagt er usikker. "Usikker på hvordan du vil komme? Kan jo hjelpe deg å finne det ut..." fikk jeg til svar da. Så lot jeg være å skrive noe tilbake, og etter en stund fikk jeg "Så svarer du ikke igjen... Jeg bare tuller ;)"

Skjønner ikke hvor han vil?? :klo:

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan lett bli starten på en ny "hva mener han egentlig?" tråd, hvor du vil ende opp som bitter og sur over at han lurte deg og holdt deg på gress.

Han er ute etter en ting. Drit i at han er kjekk og du ikke kjenner han, det du ser av han forteller deg det du egentlig trenger å vite. Ditt valg, men ikke kom å syt her senere!

Anonymous poster hash: b13cc...c4a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan lett bli starten på en ny "hva mener han egentlig?" tråd, hvor du vil ende opp som bitter og sur over at han lurte deg og holdt deg på gress.

Han er ute etter en ting. Drit i at han er kjekk og du ikke kjenner han, det du ser av han forteller deg det du egentlig trenger å vite. Ditt valg, men ikke kom å syt her senere!

Har ikke tenkt å komme å syte her senere. Eneste jeg er ute etter med denne tråden, er andres synspunkt på denne situasjonen, og råd om hva jeg bør gjøre. Ikke noe annet enn det.

Ts

Skrevet

Hvis du er 20 og han 24-25, er det ikke så stor aldersforskjell at det burde ha noe å si, men det er min mening :)

Du bør rett og slett bare følge magefølelsen, vil du ikke besøke han eller ha noe mer enn vennskapelig kontakt med han, da bør du si det slik at du ikke holder han på gress.

Men for å være ærlig ville jeg nok vært skeptisk til å treffe han med tanke på at han er såpass krass med en gang han ikke får det helt som han vil.

Mulig han bare er veldig gira på deg og er desperat etter å date deg eller noe, men syns likevel ikke det unnskylder oppførselen.

Som sagt, følg magefølelsen, det er tross alt bare du som vet hva som er riktig for deg her :)

Edit: Skrivefeil

Enig med den enøyde :)

Skrevet

Han spurte meg nå i sted om det passer bedre å komme på besøk i kveld. Jeg sa at jeg er ledig, men at jeg er usikker på om vi kanskje har forskjellige formål med dette besøket. Prøvde altså å hinte litt fram til at jeg ikke er ute etter bare sex, og at jeg ikke vil ligge med han allerede nå. Da fikk jeg til svar "hvis du ikke vil komme, så må du bare bli hjemme altså ;)". Så sa jeg at jeg gjerne vil komme, men at jeg som sagt er usikker. "Usikker på hvordan du vil komme? Kan jo hjelpe deg å finne det ut..." fikk jeg til svar da. Så lot jeg være å skrive noe tilbake, og etter en stund fikk jeg "Så svarer du ikke igjen... Jeg bare tuller ;)"

Skjønner ikke hvor han vil?? :klo:

Ts

Sånn jeg tolker det, er han kun ute etter sex.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt å komme å syte her senere. Eneste jeg er ute etter med denne tråden, er andres synspunkt på denne situasjonen, og råd om hva jeg bør gjøre. Ikke noe annet enn det.

Ts

Men kommer du til å følge rådene du får eller lytte til de synspunktene du får? For de fleste her inne som spør om råd, spør bare for å få bekreftet det de vil høre, og er det en som er enig med dem, og 100 som er uenige går de for det de vil selv uansett.

Så hva velger du å gjøre? gi det en sjanse fordi han er så kjekk og rote deg inn i noe som ikke er det du egentlig vil ha, eller si takk, men nei takk og faktisk ikke kaste bort tiden din og beholde selvrespekten din?

AnonymBruker
Skrevet

Men kommer du til å følge rådene du får eller lytte til de synspunktene du får? For de fleste her inne som spør om råd, spør bare for å få bekreftet det de vil høre, og er det en som er enig med dem, og 100 som er uenige går de for det de vil selv uansett.

Så hva velger du å gjøre? gi det en sjanse fordi han er så kjekk og rote deg inn i noe som ikke er det du egentlig vil ha, eller si takk, men nei takk og faktisk ikke kaste bort tiden din og beholde selvrespekten din?

Akkurat nå føler jeg faktisk for å si nei takk, fordi samtlige som har svart synes det ser ut som han kun er ute etter sex, noe jeg ikke er interessert i ;)

Ts

• Liker 4
Gjest rådyr
Skrevet

Akkurat nå føler jeg faktisk for å si nei takk, fordi samtlige som har svart synes det ser ut som han kun er ute etter sex, noe jeg ikke er interessert i ;)

Ts

Bra:)

Om dere skal treffes, bør dere heller gjøre det ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra:)

Om dere skal treffes, bør dere heller gjøre det ute.

En slik type bør man ikke treffe i det hele tatt. Hinter en mann til sex så gir man inntrykk av at man tar i mot tilbudet ved å treffe han. Nei det er ikke slik at han kommer til å forandre mening hvis man bare ikke gir han sex. Han har allerede plassert dama i sex-inboksen og det er DET han er ute etter med henne. Hadde hun blitt plassert i kjæreste-inboksen hadde han oppført seg helt anerledes fra staren av.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...