AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Bruker Helene rask sin "smooth it". Leste akkurat at Stevia ikke burde tas når man er gravid, det setter ned fruktbarheten. Nå ble jeg kjempe bekymret og redd for den lille.. Hva kan skje?! Anonymous poster hash: c6879...a46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Google er en kjekk sakAnonymous poster hash: 6f9c6...4e6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Google er en kjekk sakAnonymous poster hash: 6f9c6...4e6 Ikke når googling tydeligvis er det som har gjort TS kjemperedd uten grunn... Hvor har du lest at det er skadelig med stevia, TS?Anonymous poster hash: c9e65...713 1
Niennas Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Bruker Helene rask sin "smooth it". Leste akkurat at Stevia ikke burde tas når man er gravid, det setter ned fruktbarheten. Nå ble jeg kjempe bekymret og redd for den lille.. Hva kan skje?!Anonymous poster hash: c6879...a46 Men nedsatt fruktbarhet er vel bare et problem hvis man prøver å bli gravid, vel? Men jeg ville ikke vært særlig bekymret for stevia altså. Det står ingenting om det på matportalen. Og logisk sett så er det jo haugevis med (f.eks) lavkarbere som har gått gravide, og fått sunne, friske barn. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Nederst på siden i den rosa kolonnen; http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/stev_reb.htmAnonymous poster hash: c6879...a46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Nederst på siden i den rosa kolonnen; http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/stev_reb.htmAnonymous poster hash: c6879...a46 ...så du har altså en anekdote kombinert med en løsrevet påstand uten kildehenvisning, hentet fra en nettside som ikke akkurat er fryktelig kildekritisk eller vitenskapelig etterrettelig. Alle andre steder på nettet som referer til samme påstand er like lite eller mindre troverdige. Det står ikke noe om forskning noe sted, og ingen av de offentlige helsemyndighetene fraråder stevia, og ingen kan gi en god forklaring på hvorfor det skulle være problematisk å innta det når du er gravid. Det kan kanskje være kjekt med litt kritisk dans før du friker ut?Anonymous poster hash: c9e65...713 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 ...så du har altså en anekdote kombinert med en løsrevet påstand uten kildehenvisning, hentet fra en nettside som ikke akkurat er fryktelig kildekritisk eller vitenskapelig etterrettelig. Alle andre steder på nettet som referer til samme påstand er like lite eller mindre troverdige. Det står ikke noe om forskning noe sted, og ingen av de offentlige helsemyndighetene fraråder stevia, og ingen kan gi en god forklaring på hvorfor det skulle være problematisk å innta det når du er gravid. Det kan kanskje være kjekt med litt kritisk dans før du friker ut?Anonymous poster hash: c9e65...713 Jeg har ikke friket ut. Rolv er jo en pålitelig side ang urter. Jeg har vært igjennom utallige mange andre sider men finner som du sier ikke noe forsikring på det og virker som det er helt ok i USA. Lurer på hvorfor det frarådes for gravide hvis det ikke er noe godt grunnlag for det ? Anonymous poster hash: c6879...a46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Når jeg søker om stevia og placenta kommer det også noen treff (ser jeg får lese for lite til å forstå helt) der det står noe om at enkelte naturlege søtningsstoffer har vært brukt i eldre tider for å fremprovosere abort ~ det tyder jo da på at det er en viss sjans for at også stevia (naturlig søtningsstoff) går oer i placenta og at det kanskje er tryggest å holde seg unna.Anonymous poster hash: c6879...a46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Jordmor Siri fraråder? http://altformamma.no/ekspertsvar/15685/expert_chat_message/item_normal#/Anonymous poster hash: c6879...a46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Oj det brukte jeg et par ganger som gravid i kake, det gikk fint med barnet. Dropper det i neste svangerskap.Anonymous poster hash: cbb48...e49
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Har hørt at indianere brukte stevia som abortmiddel. Min svigermor bruker mye stevia, men er supernøye på at ingen gravide må spise det. Anonymous poster hash: 74e55...11e
langbein86 Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Okey, kanskje dumt spørsmål, har ikke god peiling på dette. Hva med suketter, er deg det samme som stevia? Har ett par suketter i teen hver dag jeg😔
SmallTalk Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Okey, kanskje dumt spørsmål, har ikke god peiling på dette. Hva med suketter, er deg det samme som stevia? Har ett par suketter i teen hver dag jeg Suketter er ikke det samme som Stevia, og inneholder heller ikke Stevia. Stevia er en plante som fungerer som søtningsmiddel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå