Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å søke uføretrygd grunnet en del problemer med sykdommer. Jeg går foreløpi på AAP. Jeg trenger hjelp med veiledning og hadde håpet på om det finnes noen skal være så vennlig å hjelpe meg med bl.a utforming av søknaden, hva jeg trenger til dette, osv.

Anonymous poster hash: b0581...6d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med din saksbehandler hos NAV?

AnonymBruker
Skrevet

Dra til nav saksbehandler og spør om hjelp? Ta med alle lege erklæringene fra spesialister, fast lege osv. saksbehandleren skal kunne hjelpe deg om du ikke greier og gjøre det aleine.

Anonymous poster hash: 1139c...cee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må starte hos veilederen din hos NAV. Det er veileder som anbefaler eller ei en søknad før den sendes til NAV forvaltning, uten anbefaling er det nesten umulig å få. Ellers er det eget skjema og legeerklæring som skal med.

Anonymous poster hash: f06c8...b78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å søke uføretrygd grunnet en del problemer med sykdommer. Jeg går foreløpi på AAP. Jeg trenger hjelp med veiledning og hadde håpet på om det finnes noen skal være så vennlig å hjelpe meg med bl.a utforming av søknaden, hva jeg trenger til dette, osv.

Anonymous poster hash: b0581...6d0

Du må snakke med legen først om det er det den mener du bør gjøre. Det er ganske omstendelig prosess og kreves mye erklæringer før du får det.

Anonymous poster hash: b063a...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Nav.no -> skjema -> uførepensjon

Fyll ut og send inn med alle vedlegg.

Anonymous poster hash: e592f...e25

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen vits å søke ufør før etter du har vært til avklaring av restarbeidsevnen. Dette er det NAV som arrangerer, så blir det gjort en vurdering på stabilitet, fleksibilitet og utholdenhet (meget enkle og tilpassede arbeidsoppgaver).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...