AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 For meg virker det som mange jenter synes det er uattraktivt, mens ikke nødvendigvis gutter tenker slik. Hvorfor er det slik? Er det roller det handler om? Jeg tror personlig at dette er litt grunnen til at menn skjuler følelser, fordi folk egentlig bare ser ned på de for det.Anonymous poster hash: 98773...b50 1
Gjest earthquake Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Kommer jo helt ann på hvem du spør. Noen jenter finner det uattraktivt hos menn og vice versa.
Sunbeam Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Som earthquake sier. Personlig takler jeg ikke disse "kvalitetene" hos verken kvinner eller menn - greit nok at alle sliter med sitt, men negativitet og pessimisme er en stor uting. Og totally honest: når det gjelder menn som sliter litt så er det full forståelse, vi har alle vårt, men akkurat i mitt tilfelle handler det om menn som har tatt med sine problemer på date og jeg har måttet sitte time etter time å være hobbypsykolog og høre om alt som er galt i livet deres. Det er kanskje derfor jeg finner det litt avskrekkende i ettertid - jeg vet jo at alle har forskjellige måte å takle problemer på, og jeg sitter nok ikke igjen som hobbypsykolog for alle menn jeg måtte møte. Men å legge litt lokk på problemene sine på typ første og andre date kan være greit, altså.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er ikke helt enig med deg. Sev opplever jeg det som at gutter og menn er veldig sensitive ovenfor damer som ikke smiler, er glad eller behagelige. Jeg er innadvendt og blir ofte misforstått som arrogant eller sur, og jeg får i allefall ingen godvilje fra menn om sånt! Anonymous poster hash: f7be2...767 1
Gjest Vevila Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Angstfull og tidvis deprimert er greit. Negativ, pessimistisk og bitter er uatraktivt.
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Kommer jo helt ann på hvem du spør. Noen jenter finner det uattraktivt hos menn og vice versa. Individualisering er fordummende. Kjønnsforskjeller er tross alt beviselig reelle. Så spørsmålet er fortsatt like gyldig. Hvorfor er slike svakheter et større problem i forhold til det motsatte kjønn for menn enn for kvinner? Jeg mener det er innlysende at dette har å gjøre med h-ordet og hva kvinner egentlig er av natur. Denne typen svakheter er avtennende for kvinner fordi det representerer dårlige evner til å fremskaffe materielle goder som hun ikke vil nyte godt av ved å innlede et forhold til ham. Eller dårligere evne til å ta vare på henne og barnet som noen også fremstiller det som, men det er jo en alen av det samme. Alle egenskaper ved menn som kvinner flest finner seksuelt attraktivt er til syvende og sist egenskaper som dreier seg om å være god til å fremskaffe materielle goder. Kvinners seksualitet dreier seg altså i realiteten om puling for en eller annen form for penger! Så da er det bare å legge sammen to og to. Sex for penger, hva blir det? Jo, det blir hva ingen mann har lov til å kalle en kvinne i en postfeministisk vaginalstat, og i hvert fall ikke på et kvinneforum. Endret 10. juni 2014 av Jus sanguinis
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Men er det det?? Menn først synes fet er attraktivt med en deprimert, negativ, angstfylt dame?? Jeh liker hverken kvinner eller menn med disse kvalitetene. Anonymous poster hash: f5be8...e44
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Men er det det?? Menn først synes fet er attraktivt med en deprimert, negativ, angstfylt dame?? Jeh liker hverken kvinner eller menn med disse kvalitetene.Anonymous poster hash: f5be8...e44 Nå tror jeg ikke det er noen som mener dette er kvinnelige egenskaper som er en vinner hos menn heller. Spørsmålet dreier seg om hvorfor dette er et mindre tiltrekningsproblem i forhold til det motsatte kjønn for kvinner enn for menn i samme situasjon.
Gjest AnneShirley Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Spørsmålet dreier seg om hvorfor dette er et mindre tiltrekningsproblem i forhold til det motsatte kjønn for kvinner enn for menn i samme situasjon. Bør man ikke helst finne ut OM det er sånn, før man begynner å vurdere hvorfor? 2
Timza Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Men er det det?? Menn først synes fet er attraktivt med en deprimert, negativ, angstfylt dame?? Jeh liker hverken kvinner eller menn med disse kvalitetene.Anonymous poster hash: f5be8...e44 Det er da ikke attraktivt samme hvilket kjønn det er snakk om, men jeg har samme inntrykket som trådstarter selv. Menn klarer lettere å se bak problemene som et førsteinntrykk enn det jenter gjør som har lettere for å avvise om dette dukker opp tidlig. 1
Gjest earthquake Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Individualisering er fordummende. Kjønnsforskjeller er tross alt beviselig reelle. Så spørsmålet er fortsatt like gyldig. Hvorfor er slike svakheter et større problem i forhold til det motsatte kjønn for menn enn for kvinner? Jeg mener det er innlysende at dette har å gjøre med h-ordet og hva kvinner egentlig er av natur. Denne typen svakheter er avtennende for kvinner fordi det representerer dårlige evner til å fremskaffe materielle goder som hun ikke vil nyte godt av ved å innlede et forhold til ham. Eller dårligere evne til å ta vare på henne og barnet som noen også fremstiller det som, men det er jo en alen av det samme. Alle egenskaper ved menn som kvinner flest finner seksuelt attraktivt er til syvende og sist egenskaper som dreier seg om å være god til å fremskaffe materielle goder. Kvinners seksualitet dreier seg altså i realiteten om puling for en eller annen form for penger! Så da er det bare å legge sammen to og to. Sex for penger, hva blir det? Jo, det blir hva ingen mann har lov til å kalle en kvinne i en postfeministisk vaginalstat, og i hvert fall ikke på et kvinneforum. Det er kanskje noe i det ja. (edit: at kvinner vil ha menn som kan ta vare på seg) Tenkte litt i samme retning selv, men jeg har likevel et inntrykk av at de aller fleste er veldig forståelsesfulle og ikke eliminerer valgmuligheter innen forhold på grunn av svakheter. Men det er bare mitt inntrykk. Endret 10. juni 2014 av earthquake 1
Jus sanguinis Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Bør man ikke helst finne ut OM det er sånn, før man begynner å vurdere hvorfor? Jo, sånn rent seriøst, men de fleste sånne typer temaer på sånne forum som dette dreier seg jo tross alt mest om egne inntrykk og erfaringer. Dessuten gjør det feministinfiserte vestlige akademia sjelden eller aldri noen undersøkelser om menns problemer generelt og i hvert fall ikke om menns problemer som følge av feminismen og kvinner spesielt. Så noe slikt materiale foreligger nok ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har slitt med angst i 30 år - men ingen aner det. Dette er noe jeg har lært meg å kontrollere. Unngår det som jeg vet vil gi meg angst. Et eksempel er at jeg ikke lenger kan ta bussen til byen for å gå en runde for meg selv .. men jeg klarer å ta bussen/toget/bilen til byen for å treffe noen, gå på et møte el. Da unngår jeg å ta bussen til byen dersom jeg ikke har noen spesielle ærender. Noen mener at man ikke skal unngå det som gir en angst. Vel, som sagt så har jeg gjort det i over 30 år nå og jeg har aldri hatt problemer med det. Ingen vet om min angst, ikke mannen min, ikke barna mine, ikke resten av familien, ikke kollegaer og venner .. jeg holder akkurat det for meg selv. De fleste mennesker får en eller annen form for angst i løpet av livet. Så er det mye opp til oss selv om vi ønsker at hele omverdenen skal vite om det og om vi ønsker at angsten skal invalidisere oss. Jeg hadde ikke kunnet være sammen med en mann med uttalt angst og nevroser. Det blir for kleint for meg. I mine øyne har vi selv ansvar for å leve livet best mulig. Folk som syter og klager er det verste jeg vet. Anonymous poster hash: fc189...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå