Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Hurra for fantastisk jordmor!

Ja, hun er virkelig flott!

For ei herlig jordmor Sånn det skal være!

Høres ut som mitt (alles? ) svangerskap helt mot slutten... Høyt blodtrykk som ga en del ekstra kontroller, kynnere, mye nedpress, deilige strikkepinnefølelsen. Jeg føler SÅ med deg! Jm sa også til meg at hun nektet å tro jeg kom til å gå over, heldigvis fikk hun rett. Tror jeg hadde dødd av litt overtid

Håper du får ei fin jul og at preggoplagene ikke blir for ille! :klemmer:

Veldig fornøyd med henne ja. Hehe, kan nok sikkert stemme det! går jo veldig mot slutten nå, uke 34 i dag faktisk. Tar alle plagene med et smil så lenge ungen kommer etterhver, haha!!! Takk det samme, favole! <3

Riktig god jul til deg og dine! :klem:

...og så tipper jeg 27. januar! ;)

God juul til dere også! Har skrevet deg opp!

Hun hørtes virkelig fantastisk ut! :) deilig at hun kan ta det med ro rundt ammepratet og ikke presse det på deg:) som hun sier så er det jo ditt valg:)

Håper blodtrykket går ned! Ta det med ro i julen, kanskje det er det som skal til! :) hvor høyt var det da? Jeg var inne for kontroll av blodtrykk i dag. Sist jeg var hos legen så hadde det steget litt (120/80 til 130/85) så han ville sjekke at det gikk ned og at det ikke var proteiner i urinen! Fint når de passer på oss:) :)

Det var 170/90, pleier å ligge på rundt 120-130/80, så var ganske mye stigning. Er så glad de tar det på alvor! Prøver å ta det med ro, men det er ikke så lett i tidenes mest kaotiske julehus hvor jeg skal feire jul. La oss bare si at det er alt for mange dyr og mennesker på liten plass... : p

Jeg tipper 9. februar, med mindre du settes igang. I så fall tipper jeg 24. januar

27 januar :)

Har ført dere opp!

Så godt å høre at du fikk pratet godt ut med jordmor.

Jeg tipper 8. februar (morsdag :rodmer: ).

Feirer ikke du og mrdior jul sammen?

Du må i hvertfall ha en fantastisk jul kjære gode missdior, og kose deg masse, masse. Ta det ordentlig med ro, og spise masse god mat! :strix:

8.februar hadde vært superkoselig! Nei, vi gjør ikke det. Han vil feire hjemme, og det får han lov til : p Jeg tar ikke sjansen i år pga nedpress og kynnere, og lang reisevei inkl båt... sååeee ; )

Takk det samme, søte! Goood jul!

Jeg tror...hmm... 25. januar.

Min søster hadde samme med blodtrykket, kynnere osv og fødte ca to uker før termin så da satser jeg på det samme skjer med deg ;)

Jordmoren er fantastisk :hjerte:

Da jeg ble spurt om amming og sa jeg skal amme, omtrent uansett, så sa hun at det var en god innstilling, men at jeg ikke måtte gjøre det for enhver pris. Hun er virkelig fantastisk! :)

Godt de følger bra opp på grunn av blodtrykk og nedpress osv.

Det hadde vært helt ok tror jeg! Må kanskje snart begynne å vaske litt babyklær.. Hehehehe.

Åh, vi har samme jordmor vi ja, det hadde jeg glemt av! Men absolutt ei fantastisk dame, hun er så forståelsesfull. veldig, veldig fornøyd med henne.

Tipper 4 februar dersom du ikke blir satt i gang. :)

31 januar :D

Dere er satt opp :D

Jeg har vært en dååårlig leser, kjære Miss! :sukk:

Syk unge, ny jobb, skole og rimelig nyinnflyttet leilighet tar liksom sin del av kaka! ;)

Jeg tipper 12 januar :biggrin:

Det er helt i orden, jeg har vært dårlig dagbokskribent også så! : pp Ny jobb?! Åååh??? :D Så gøy! Trives du?

Har ført deg opp :D

Jeg tror jeg tipper 21.januar (bursdagen min) :laugh:

Har satt deg opp! :D

om jeg fikk til ammingen, ja og nei

jeg fikk i ungen melk, men det endte med at jeg kun fikk det til liggende i senga, også ble ungen vant til det, og nekta å spise noe annet sted.. og han sutter fortsatt på den, selv om den er skrapa tom.

var kanskje 10 ganger på ammepoliklinikk (der man føder kan man komme og få hjelp)

årsak: store jur og klønete og usikker mor .. liten og utålmodig baby

aah, så midt i mellom altså.. Jeg har også veldig store pupper, og er redd for at de er for store og bløte for en sart liten, utålmodig babymunn!

Tipper 14. februar (Valentine og greier, jo :ler:) ! God jul! :klem:

Hehe, det hadde vært koooselig!

God jul til dere også! <3

Tipper 28. januar. Ha en fin jul, missdior :klemmer:

Takk det samme! Har ført deg opp :D

Tipper 25 januar.

Har skrevet deg opp i lista :D

14. januar!

Og FOR en fantastisk jordmor! Jeg ble litt rørt av å lese om det jeg - det er så uendelig godt å føle at man blir tatt på alvor og ivaretatt av folk helsevesenet. Og den filmen ja...jeg får utslett av den godeste fru Nylander, jeg.

Jeg håpet jeg skulle få til ammingen, men var også banna bein innstil på at jeg IKKE skulle lage til et lite helvete for meg selv om det ikke gikk. Det fungerte jo, og nå er det veldig koselig (pluss at jeg kan surfe på KG når jeg gjør det, om du mater med flaske er det vanskeligere

Og faktisk: fordelene ved å amme er der, men de er på langt nær så store som man har trodd. Det er stadig nye studier som viser at i det lange løp er det faktisk ikke noen store og langvarige fordeler ved morsmelk vs erstatning. (se f.eks her) Det er noen få og midlertidige fordeler (bl.a. redusert risiko for forkjølelse - ikke akkurat veldig alvorlige ting det er snakk om mao.), i det lange løp er forskjellene myyye mindre enn ammepolitiet vil ha det til. Ammin er koselig (det kan flaske være også), det er praktisk (mye bal med pumpe og flasker og koking og sånt - men det lar seg gjøre. Kjøp mikrosterilisator, det er genialt!), men det er faktisk ikke det viktigste i verden.

Ooooooog GOD JUL!

hun er FLOTT! Og jeg er rørt sjæl jeg, for hun bare er så god og snill og lett å prate meg. Fikk meg til å åpne meg skikkelig, og var veldig viktig på at jeg skulle komme på en ekstra kontroll rett over nyttår også. Hun bryr seg om pasientene sine!

Hejhehe, det er jo et fint argument, det med KG ; )

for en kjekk artikkel, føler meg ikke såå slem allikevel kanskje.. Jeg vil jo gi ungen morsmelk da, enten det er fra pupp eller flaske. Mat skal han få i massevis! håper han blir skikkelig babytjukk <3 Det er nok mer styr med flasker ja, men alt er en vane. Man lager seg jo rutiner på alt, så flaskevasking blir sikkert null stress om det skulle komme til det.

Vet du, jeg fikk en mikrosterilisator av kisskiss i sommer! så jeg er gooodt beredt! :D

GOD JUL ja! Kos dere masse! <3

12 februar !! :D

Har skrevet deg inn :D

Død over ammepolitiet!

For en hyggelig jordmor.

Jeg tipper 1. februar.

God jul!

Ja, ja, og hurra! :D Har skrevet deg opp!

God jul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morsomt å se at tippingen strekker seg fra 12.januar-14.februar! Håper han kommer innenfor den perioden ;)

Er driiitsliten i dag. Har sendt mannen hjem til mor på juleferie, og har vært hos broren min der vi skal feire jul helt til for litt siden. Er mye styr der, så jeg kjenner det skal bli godt å få sove hjemme med pusen i natt. Skal koke dritmasse grøt nå, også skal jeg stuuupe i seng! Håper dere har en fin lille julaften :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper 21.januar, alle kule mennesker har bursdag den 21.

Notert! :D

Jaa, trives kjempegodt :jepp: er bare ekstrahjelp/ringehjelp da, men sper godt på en slunken lommebok!

Men det er jo noe da! Og det er skikkelig deilig å faktisk jobbe :D (ja, jeg kjeder meg i sykemeldinga :P )

God jul Missdior! :nisse:

God jul!! :D

God jul! :tree:

God jul til deg :D

Hvis blodtrykket stabiliserer seg og det blir en spontan fødsel tipper jeg 5. februar :)

Ønsket deg og dere en riktig god jul!

Ja vi får se da! Kontroll på onsdag. Har så mye nedpress at jeg vil grine, det stikker og er vondt hele tida :roll:

Takk det samme!

Jeg tipper 8.feb, for det er morsdag OG min bursdag :fnise:

God jul videre! :klemmer:

Hehe, dobbel lykke altså ;) Noterer deg inn i lista!

God jul :D

Ikke født ennå nei, du er jo høygravid så du bør sjekke inn her hver dag nå :jepp::nissegutt:

Hehehe, neeeida, ikke født enda! :D Må vel kanskje det ja, men det har vært så mye som har skjedd i jula, og jeg har ikke vært på pc i det hele tatt. Skal bli flinkere ;)

Jeg vil også tippe, hvis jeg får lov :) En gang må jeg jo få rett! Såååeh.... tipper 2. februar jeg!

5. Februar!

Notert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at i dag er jeg høygravid! :bond: I fjor på denne tida trodde jeg at jeg aldri skulle få oppleve å bære frem et barn, og nå er det plutselig ikke så lenge til han kommer, ønskebarnet vårt :hjerte: Akkurat nå hikker han, og det er så snodig og fint.

Har vært på City Nord en tur for å bytte ei julegave, men det er jo salg overalt så handla litt til lillegutt. Ullvotter uten tommel, ullstrømpis, to enkle bukser og en sparkebukse.. Og en body! Og neste års julegenser :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for høygravid! Og jeg regner med du føler deg akkurat så liten, nett og spretten også! :nigo:

Og større skal du bli :sjarmor:

Dagens oppmuntring fra Tekola den snille :opplyser:

Får vi et magebilde fra missdior den søte snart igjen? :sjenert:

Tenk, så lenge dere holdt på, og så kort det er igjen til han er her! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for høygravid! Joiner deg om 15 dager. ;)

Greit å handle litt på salg ja. Bare husk på at dere får nok en del i barselgave også, så kan være greit å ikke handle mer enn dere trenger :jepp: Når det er sagt, så har jeg også handlet litt i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for høygravid! Og jeg regner med du føler deg akkurat så liten, nett og spretten også! :nigo:

Og større skal du bli :sjarmor:

Dagens oppmuntring fra Tekola den snille :opplyser:

Får vi et magebilde fra missdior den søte snart igjen? :sjenert:

Tenk, så lenge dere holdt på, og så kort det er igjen til han er her! :lillesky:

Vet du, jeg føler meg ikke særlig større enn vanlig :klo: hoho. Føler at jeg ikke har skikkelig mage, og lager ofte litt større mage enn jeg har når jeg "trenger det" ( f.eks når jeg må henge opp våte klær). Men bilde skal du fåå!!

Syns ikke det er så tungt enda, men det kommer vel snart. Har jo mye tid til å slappe av, og er veldig flink til å roe totalt ned når jeg kjenner kynnerne og strikkepinnene kommer. Skal på kontroll på onsdag for blodtrykk og urin, og håper virkelig avslapningen i jula har gjort underverker!

Ja, tenk det. Der jo sprøtt :hjerte:

Så, magebilde! Tatt etter 00.00, så er 35+0 i dag!

10884905_10155019690415311_2122067727_n.

:strix: Høygravid.

Husker du tilbake da du sa du syntes det gikk tregt? :)

Ja, jeg husker faktisk det... Og det er jo sånn 15 uker siden! Tida flyyyr, og nå føler jeg at tiden går alt, alt for fort. Folk spør om jeg ikke er lei, men da svarer jeg bare neeeeeeeeeeeeeeeeei. For vi har ikke kjøpt bilsete enda engang! Sendte inn en gigabestilling på jollyroom.no og babyshop i går, og kjøpte både vippestol og stellematte, badebalje og alt som hører med. Rydda i kommoden til M i går også og ville griiiine. Er SÅ mye å vaske, hvorfor begynte jeg ikke med dette før!?!?!? :ler:

Hurra for høygravid! Joiner deg om 15 dager. ;)

Greit å handle litt på salg ja. Bare husk på at dere får nok en del i barselgave også, så kan være greit å ikke handle mer enn dere trenger :jepp: Når det er sagt, så har jeg også handlet litt i dag. :P

Ikke så lenge igjen det da! :D

Ja, hadde det i tankene. Så kjøpte mest ting jeg vet vi trenger. Får sikkert mye.. ehm.. "tullegaver" som bomullsgensere med hette og thigte olabukser, så jeg kjøpte lette og ledige plagg i ull. Haha, du også jaaa? Også sa du iiingenting :snurt:

Høygravid! :hjerte:

Jepp! snart du også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...