Spiremor Skrevet 4. januar 2015 #3181 Del Skrevet 4. januar 2015 Vugga og bamsen sammen er så fine!! Og utrolig koselig å kunne gjenbruke mannens gamle bamse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3182 Del Skrevet 4. januar 2015 Kynnere og nedpress samtidig ja, errugærn! Det førte til VM i pust&pes et uvisst antall ganger Ekstra deilig var det når jeg var på skogstur med bikkjene, like langt tilbake til bilen uansett hvilken vei jeg skulle gå, og kynnere, nedpress og strikkepinnefølelsen kom og nærmest slo meg i bakken Det er så seriøst dritvondt at fifæn! Og aaaaaaw til senga og bamsen! Haaha, just så!!! Jeg hyler litt hver gang, eller mer sånn "AÆAÆAÆAUU" og katta skvetter til. Hahhaa. Det er helt grusomt! Er det verre enn rier? (håper ) Så fiiin seng og bamse! Det er så utrolig koselig å ordne i stand til babyen Kynnere med nedpress er ikke noe særlig nei, håper det gjør noe nytte for seg både med tanke på modning og smerteterskel under fødselen! Veldig koselig ja! Neste helg skal vi skru opp sprinkelsenga, så da får jeg ordne enda ei seng! Ja, håper kanskje jeg driver på med modning nå, hadde vært kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3183 Del Skrevet 4. januar 2015 Vugga og bamsen sammen er så fine!! Og utrolig koselig å kunne gjenbruke mannens gamle bamse! De passa godt sammen, ja Mhm! Det var bestemoren hans som kom med den i fjor sommer faktisk, mente vi burde ha den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3184 Del Skrevet 4. januar 2015 HVORFOR begynne med større prosjekter sent på kvelden?! Er enda ikke ferdig med å rydde soverommet. Har jo ei svææær bokhylle fra IKEA (expedit) og den er blitt brukt til kun rot... Seriøst, kun rot. OG at mannen har støvallergi tror jeg ikke på lenger, for fyyyyyyyyyfasan de hybelkaninene som bodde bak bøker og rot... Er ferdig med å rydde UT av alle hyllene og tørke støv, men sliter med et lass av ting som ligger på senga. Jeg er en typisk "flytte"-rydder, der jeg rydder alt rot i en pose, eske, hylle, whatsoever. Så ligger det der og støver ned til jeg rydder ordentlig opp i det. Needless to say, jeg har tømt tre esker med baaaare rot i kveld.. Tror bare jeg må skubbe resten ned på gulvet og legge meg snart. Er såååå trøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 4. januar 2015 #3185 Del Skrevet 4. januar 2015 HVORFOR begynne med større prosjekter sent på kvelden?! Er enda ikke ferdig med å rydde soverommet. Har jo ei svææær bokhylle fra IKEA (expedit) og den er blitt brukt til kun rot... Seriøst, kun rot. OG at mannen har støvallergi tror jeg ikke på lenger, for fyyyyyyyyyfasan de hybelkaninene som bodde bak bøker og rot... Er ferdig med å rydde UT av alle hyllene og tørke støv, men sliter med et lass av ting som ligger på senga. Jeg er en typisk "flytte"-rydder, der jeg rydder alt rot i en pose, eske, hylle, whatsoever. Så ligger det der og støver ned til jeg rydder ordentlig opp i det. Needless to say, jeg har tømt tre esker med baaaare rot i kveld.. Tror bare jeg må skubbe resten ned på gulvet og legge meg snart. Er såååå trøtt Jeg pleier også å legge ting på senga om jeg rydder på soverommet. Det er jo egentlig veldig dumt hver gang jeg blir nødt til å skyve rotet ned på gulvet for å få til å legge meg, for da ser det enda mer rotete ut enn før ryddinga. Og så er det vanskelig å få seg til å fortsette med ryddingen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 4. januar 2015 #3186 Del Skrevet 4. januar 2015 Fin vugge og fin bamse!! Nå gleder jeg meg til vi skal sette sammen vugga vår. Mannen har også en bamse fra han var liten som vi kommer til å gi til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. januar 2015 #3187 Del Skrevet 4. januar 2015 Helt nydelig vugge og bamse! Jeg tar ting ut av hylla jeg skal rydde og legger det i ulike hauger, og så rydder jeg dem etterpå. Og om jeg ikke rekker havner de i poser og bøtter som jeg utsetter å rydde ut av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2015 #3188 Del Skrevet 4. januar 2015 Tomme plastbokser må man ha for hånden til slike ryddeprosjekter. I motsetning til poser er de stabelbare. Men ellers rydder jeg på samme måten - en kombinasjon av haug og esker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. januar 2015 #3189 Del Skrevet 4. januar 2015 Gjennomsiktige plastbokser med lokk er Guds gave til oss med litt for mye... stæsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 4. januar 2015 #3190 Del Skrevet 4. januar 2015 Problemet er å ha plass til de fine, gjennomsiktige boksene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2015 #3191 Del Skrevet 4. januar 2015 Problemet er å ha plass til de fine, gjennomsiktige boksene... Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 4. januar 2015 #3192 Del Skrevet 4. januar 2015 Skal si du sender avgårde, frøken! Du er bare super altså! Det som ikke passer doneres videre til Lilleninja Nei, tror ikke du må det altså. Jeg har vaska alt av farger i lag, bortsett fra det som er helt lyst, som lyyyyyyseblått og lyyyyyysegrått. Det vaska jeg sammen med andre ting som var rimelig lyse. Jo, det kan jeg vel! Den er dritlang da, så kan sikkert fjerne minst 20 ting fra den. Men etter 15 er bra det også, samme for meg, er hjemme hele dagen uanz Vi får finne masse fint, og bruke 30% vår på Lindex. Sprinkelseng har vi ja! Så deilig å få kjøpt så masse for så lite! Vi kjøpte skummadrass i dag, og to sett sengetøy. Ble bare 400 kroner for det da, så er fornøyd med shoppinga uansett. Bilstolen vi skulle ha hadde de ikke på noen av butikkene, men Tøffeliten skulle se om de kunne bestille den inn til oss! Må se an leveringstida og prisen først, men regner med vi kjøper derifra. Haha, ja, mannfolka stresser nok ikke før babyene står med hodet i åpninga.. JESS, i will do Hehhee, i dag er en sånn dag at han kan gjeeeerne komme mye før ; ) Ja, det er jo det jeg også tror. Gleder meg litt til han innser at fødselen er i gang og at NU skjer det LilleNinja setter veldig pris på eventuell videre donering, og sier i så fall tusen takk til dere begge Satser på å vaske det lyseste for seg selv da, tror jeg, og mellomtoner og mørke toner sammen Takk for tips/svar Du må minne meg på den rabatten, altså Regner meg vi bare snakkes nærmere på mandag, da Tror jeg skal plassere gubben der vugga står hvis han ikke gjør den ferdig i dag Hvilken bilstol har dere bestemt dere for? De er veldig greie å handle hos, Tøffeliten, men skulle ønske vi fikk loyalitetsrabatt Mamma hadde ett godt poeng i dag når jeg sa at jeg blir så sliten av de småtinga jeg får gjort nå, hun sa at "Jaja, hvis han ikke hjelper til nå, så blir det plutselig veldig mye han må ordne aleine" Idag er jeg høygravid. Sånn på ekte. Er sliiiten. Var en snartur på babyutstyrsbutikkene i byen, men de hadde ikke bilstolen vi skal ha. Så dro vi på jysk og handlet skummadrass og sengetøy. Kom hjem, tok ned julegardinene, strøk de vanlige, hang de opp = død gravid kvinne på sofaen. Neida. Men nesten. I dag har jeg hatt masse kynnere blanda med nedpress, og du syke satan så vondt det er. Den første kom mens jeg kjørte bil, og jeg var helt sikker på at jeg kom til å kjøre av veien. Hadde ikke rumpa i setet for å si det sånn. SATAN så vondt det var Er dette en forsmak på fødsel så vil jeg ikke assa Nå er dagsenga fikset og klar, med ny madrass og nyvasket og nystrøket sengetøy... Mannen henta en bamse han hadde hatt som liten og satt i det ene hjørnet, og da var det ikke mange sekundene før jeg stortua og sippa som om noen nær meg hadde gått bort. Jeg kjenner jeg vil gråte litt enda jeg, men skal prøve å la vær... Jeg sier det igjen; vi ble PLUTSELIG skikkelig høygravide begge to Men må innrømme jeg er veldig glad for at du har fått kynnere/nedpress i stedet for meg, selv om helst ingen av oss skulle hatt det ;P Den senga så sååå koselig ut Har ikke ordnet noen dagseng eller noe, jeg, så blir enten i babynest, vogna eller på krabbeteppet lillemor må sove på dagen Forskjellen på kynnere og nedpress i hytt og pine og smerter under fødsel er at under fødselen vet du at du er snart i mål og da er det liksom mer greit Nesten ihvertfall. Godt poeng, dette HVORFOR begynne med større prosjekter sent på kvelden?! Er enda ikke ferdig med å rydde soverommet. Har jo ei svææær bokhylle fra IKEA (expedit) og den er blitt brukt til kun rot... Seriøst, kun rot. OG at mannen har støvallergi tror jeg ikke på lenger, for fyyyyyyyyyfasan de hybelkaninene som bodde bak bøker og rot... Er ferdig med å rydde UT av alle hyllene og tørke støv, men sliter med et lass av ting som ligger på senga. Jeg er en typisk "flytte"-rydder, der jeg rydder alt rot i en pose, eske, hylle, whatsoever. Så ligger det der og støver ned til jeg rydder ordentlig opp i det. Needless to say, jeg har tømt tre esker med baaaare rot i kveld.. Tror bare jeg må skubbe resten ned på gulvet og legge meg snart. Er såååå trøtt Jeg pleier å legge alt sååå fint i hauger på senga, og så slenger jeg alt inn igjen Eller så flytter jeg tingen til ett annet rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 4. januar 2015 #3193 Del Skrevet 4. januar 2015 Gjennomsiktige plastbokser med lokk er Guds gave til oss med litt for mye... stæsj! Problemet er å ha plass til de fine, gjennomsiktige boksene... Begge delene er SÅ riktige! Jeg har tonnevis med bokser som står stablet til taket i boden.. Og akkurat nå er det fullt på soverommet pga et forsøk på å bytte ut sommerklær med vinterklær. Fant ut etter å ha begynt at jeg ikke får på meg halvparten av vintertøyet lenger, så jeg må nok bare rydde alt sammen unna for øyeblikket og prøve igjen etter at magen har begynt å trekke seg sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 4. januar 2015 #3194 Del Skrevet 4. januar 2015 Kan du ikke legge ut pakkeliste for fødebagen din? Jeg er sååå klar for å pakke min egen, selv om termin ikke er før 1. mars! Tror jeg er i den perioden du har vært i en stund, og vil ha alt som skal gjøres før ungen kommer ferdigstilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 4. januar 2015 #3195 Del Skrevet 4. januar 2015 ææ så nærme du er nå :D men det er en måned igjen til 6. februar da Bra du har litt kynnere så du blitt litt herda! :D Kanskje du ikke syns starten på fødselen er så vond. jeg kjente ikke til en eneste kynner i hele svangerskapet, så jeg trodde jo det var det jeg hadde når riene kom... mannen tvang meg til å stikke på sjekk på sykehuset og jeg MOTVILLIG ble med for å sjekke og var klar for å dra hjem igjen, men neiiiida, hadde 5 cm åpning! babytia går dritfort liksom. han er bare 2 måneder men stor som en elefant og jeg snakker til han som om han er 1 år................. Ehe. Men så har jeg en stor kid som snart sprenger vekstskalaen på helsestasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3196 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg pleier også å legge ting på senga om jeg rydder på soverommet. Det er jo egentlig veldig dumt hver gang jeg blir nødt til å skyve rotet ned på gulvet for å få til å legge meg, for da ser det enda mer rotete ut enn før ryddinga. Og så er det vanskelig å få seg til å fortsette med ryddingen også Det er det som er det store problemet... Senga er den perfekte oppbevaringsplass! Hahhaa. Vet ikke om du kjenner til problemet med at nyvaskede klær havner på senga på ettermiddagen, også blir de glemt? Når kvelden kommer... ja, da havner de på gulvet. Har ikke kommet meg i gang med ryddinga enda, men snaaart... Fin vugge og fin bamse!! Nå gleder jeg meg til vi skal sette sammen vugga vår. Mannen har også en bamse fra han var liten som vi kommer til å gi til henne. Det var veldig, veldig koselig å sette den opp! Føltes så rart, at det faktisk skal ligge noen oppi der snart <3 Helt nydelig vugge og bamse! Jeg tar ting ut av hylla jeg skal rydde og legger det i ulike hauger, og så rydder jeg dem etterpå. Og om jeg ikke rekker havner de i poser og bøtter som jeg utsetter å rydde ut av Tomme plastbokser må man ha for hånden til slike ryddeprosjekter. I motsetning til poser er de stabelbare. Men ellers rydder jeg på samme måten - en kombinasjon av haug og esker. Gjennomsiktige plastbokser med lokk er Guds gave til oss med litt for mye... stæsj! Problemet er å ha plass til de fine, gjennomsiktige boksene... Begge delene er SÅ riktige! Jeg har tonnevis med bokser som står stablet til taket i boden.. Og akkurat nå er det fullt på soverommet pga et forsøk på å bytte ut sommerklær med vinterklær. Fant ut etter å ha begynt at jeg ikke får på meg halvparten av vintertøyet lenger, så jeg må nok bare rydde alt sammen unna for øyeblikket og prøve igjen etter at magen har begynt å trekke seg sammen igjen We are all united! Haha! Det er et problem med alle boksene her også, og de står stablet til taket i det ene hjørnet.. Skulle være flink og tørke støv bak der i går, men mannen har ei dritsvær trekiste som han har lagd på sløyden en gang i tiden, og den står nederst. Så jeg flytta på den, og til min store forskrekkelse så jeg at det ble riper i parketten av den... Står visst noen spiker ut under den.. Forta meg å sette den tilbake jeg, så får mannen ta seg av det der når vi en gang skal flytte (så kan han få skylda sjæl ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 4. januar 2015 #3197 Del Skrevet 4. januar 2015 Hihi, lurt Her legges gubbens rene klær på senga, og hvis han ikke tar det før jeg legger meg da så stapper jeg det inn i skapet hans Mine legges rett i "rotekurven" min og skapet Rotekurven har truser og sokker, og ett par t-skjorter jeg bruker (brukte) mye, resten går i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3198 Del Skrevet 4. januar 2015 LilleNinja setter veldig pris på eventuell videre donering, og sier i så fall tusen takk til dere begge Satser på å vaske det lyseste for seg selv da, tror jeg, og mellomtoner og mørke toner sammen Takk for tips/svar Du må minne meg på den rabatten, altså Regner meg vi bare snakkes nærmere på mandag, da Tror jeg skal plassere gubben der vugga står hvis han ikke gjør den ferdig i dag Hvilken bilstol har dere bestemt dere for? De er veldig greie å handle hos, Tøffeliten, men skulle ønske vi fikk loyalitetsrabatt Mamma hadde ett godt poeng i dag når jeg sa at jeg blir så sliten av de småtinga jeg får gjort nå, hun sa at "Jaja, hvis han ikke hjelper til nå, så blir det plutselig veldig mye han må ordne aleine" Jeg sier det igjen; vi ble PLUTSELIG skikkelig høygravide begge to Men må innrømme jeg er veldig glad for at du har fått kynnere/nedpress i stedet for meg, selv om helst ingen av oss skulle hatt det ;P Den senga så sååå koselig ut Har ikke ordnet noen dagseng eller noe, jeg, så blir enten i babynest, vogna eller på krabbeteppet lillemor må sove på dagen Godt poeng, dette Jeg pleier å legge alt sååå fint i hauger på senga, og så slenger jeg alt inn igjen Eller så flytter jeg tingen til ett annet rom Skal prøve å minne deg på det, må bare huske hvor jeg la min egen... Har liksom litt kaos her for tiden! Du får gjøre det, og kreve litt fremgang! :D Vi skal ha Brio Go Carrier. Er jo ingen som har den inne!!! Så håper vi får et godt tilbud fra Tøffeliten, for da kjøper vi der. Håper ikke frakttiden er så alt for lang... Kan uansett bestille den på Ellos av alle plasser, men hadde vært kjekt å fått den til Tøffeliten : ) Er sviiindyrt der da, menmen. Hanha, liker mammaen din. Men det er jo veldig sant. Tenk som mrdior skal stresse rundt her hjemme når jeg og M er på sykehuset. Skulle gjerne ha hatt noen kameraer her for å filme det hele, for det hadde vært god underholdning! Han skulle jo fikse bilstol, men det endte opp med at jeg måtte prate med folka på Tøffeliten.. "for du er jo så flink med sånt". Dust : p Jeg tar gladelig imot kynnere og nedpress om det gir med en bedre fødsel assa! Og kanskje det er modning på gang? Jeg aner ikke! Men håper det har noe for seg iallefall. Vi ER høygravide som faen, det er så slitsomt, haha. Mrdior sa i morrest "du ser gravid ut i dag" og jeg bare FØKK ju, sier du jeg er feit!? Ble nesten lei meg... skulle vel bare mangle at jeg ser gravid ut i straks uke 36 da, meeen... Du er også en flyttebytterydder. High fiveh for det! Kan du ikke legge ut pakkeliste for fødebagen din? Jeg er sååå klar for å pakke min egen, selv om termin ikke er før 1. mars! Tror jeg er i den perioden du har vært i en stund, og vil ha alt som skal gjøres før ungen kommer ferdigstilt! Jo, skal legge ut nå :D Er ferdig med lista, nå må jeg bare finne tid og ork til å pakke den.. Må jo som sagt rydde ferdig soverommet i dag, støvsuge, tørke støv oppå hylla og klesskapet, vaske gulvet og bytte på senga. Ble sliten av å skrive det der... ææ så nærme du er nå :D men det er en måned igjen til 6. februar da Bra du har litt kynnere så du blitt litt herda! :D Kanskje du ikke syns starten på fødselen er så vond. jeg kjente ikke til en eneste kynner i hele svangerskapet, så jeg trodde jo det var det jeg hadde når riene kom... mannen tvang meg til å stikke på sjekk på sykehuset og jeg MOTVILLIG ble med for å sjekke og var klar for å dra hjem igjen, men neiiiida, hadde 5 cm åpning! babytia går dritfort liksom. han er bare 2 måneder men stor som en elefant og jeg snakker til han som om han er 1 år................. Ehe. Men så har jeg en stor kid som snart sprenger vekstskalaen på helsestasjon Ja, nå går det radig her! Hehehe, ja, det er det! Jeg veksler mellom å tenke at han kan komme NÅ og at neeeei, slapp a litt aaaa. I dag er på den siste, for det er så jææævlig rotete her hjemme. Hehehe, seriøst?? Det er sånn jeg vil at min fødsel skal starte, at jeg bare kommer inn på sykehuset med masse åpning. Det høres så digg ut :D Tenk det er to mnd siden du ble mamma da! <3 Men han er jo bare så nusselig, og at han er stor betyr at han blir sterk og kan ta vare på mammaen sin ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3199 Del Skrevet 4. januar 2015 Hihi, lurt Her legges gubbens rene klær på senga, og hvis han ikke tar det før jeg legger meg da så stapper jeg det inn i skapet hans Mine legges rett i "rotekurven" min og skapet Rotekurven har truser og sokker, og ett par t-skjorter jeg bruker (brukte) mye, resten går i skapet Her er det risikiosport å stappe i skapet hans, for han bretter ingenting!!! OG det er så fullt der atte hjælp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3200 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) FØDEBAG! Til mor: HELSEKORTET! FØDEBREV! Klær 2 løse underdeler (thights, joggebukse osv) 1 varm jakke/cardigan 2-3 ammevennlige overdeler 2-3 singleter 5-6 løse og store bomullstruser 2 ammebher Varme sokker Sokker generelt Slipperser i plast (til dusjing osv) Gode tøfler Ammeinnlegg i ull Toalettmappe Sminke Hårbørste + hårstrikk Sjampo og balsam, eventuelt egen såpe Dopapir Ansiktskrem og vanlig hudkrem 10 carmex (kanskje mest for meg dette… ) Tannbørste og tannkrem Engangs ammeinnlegg Støffs Mobil + mobillader Enkelt lesestoff i tilfelle tiden drøyer (se&hør for eksempel!!!) Energipåfyll! Sjokkis og nøtter for eksempel Noe digg drikke Mat!! Til babyen: jeg vil bruke egne klær på han 4 bodyer i strl 50 2 bodyer i strl 56 3 bukser/strømpebukser 1-2 pyjamaser 2 luer Ullpledd Hentesett Gulpekluter Vaskekluter Til far: (Den får han for faen pakke sjøl) Klesskift (ekstra t-skjorte og bokser burde vel holde…) Tannbørste Deodorant Småpenger (anbefalt på flere lister så jeg, aner ikke hvorfor) Kamera og lader Mat og snacks!!! Endret 5. januar 2015 av missdior 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg