AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har langt hår (til korsryggen) som er HELT rett. Det er i grunnen ganske tykt og fint, og jeg vil ikke klippe det med det første, men jeg er kjempelei av å bruke en evighet på å krølle det hele tiden. Går det an å ta permanent for å få store, myke krøller/bølger i langt, glatt hår? Jeg ønsker et resultat som er i nabolaget av dette eller dette. Er det mulig? Anonymous poster hash: 28708...eec
Gjest Pheel Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Nei, permanente køller ser ikke sånn ut, hvertfall aldri sett det. Ser mer ut som naturlige køller/bølget hår.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Nei, permanente køller ser ikke sånn ut, hvertfall aldri sett det. Ser mer ut som naturlige køller/bølget hår. Jo, men det må da gå an å lage slike bølger permanent også, med det rette utstyret? Anonymous poster hash: 62d5b...c99
Gjest Pheel Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Jo, men det må da gå an å lage slike bølger permanent også, med det rette utstyret? Anonymous poster hash: 62d5b...c99 Det tror jeg ikke, men du får spørre frisører som driver med det.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har langt hår (til korsryggen) som er HELT rett. Det er i grunnen ganske tykt og fint, og jeg vil ikke klippe det med det første, men jeg er kjempelei av å bruke en evighet på å krølle det hele tiden. Går det an å ta permanent for å få store, myke krøller/bølger i langt, glatt hår? Jeg ønsker et resultat som er i nabolaget av dette eller dette. Er det mulig? Anonymous poster hash: 28708...eec "Det har jeg:-) Håret mitt er langt, ned til korsryggen. Har alltid hatt veldig tykt hår, men etter ammingen så ble det veldig tynt:( Jeg vurderte å klippe det for langt, tynt hår er ikke pent, men så kom den glupe ideen om at bølger ville få det til å se tykkere ut. Og det hadde jeg jo rett i;-) Jeg gikk til frisøren og brukte de største spolene de hadde (sånne avlange stilker, på en måte) som håret ble tvinnet rundt. Jeg er kjempefornøyd og har fått masse komplimenter:o)" Klippet fra: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/10341251-jeg-har-langt-har-vurderer-a-ta-permanent-store-kr%C3%B8ller-er-det-helt-ut-eller/ Ta med de bildene som du linket til, til frisøren og spør Lykke til! Anonymous poster hash: 62d5b...c99
Minya Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Det er lettere å få sånne bølger ved å sove med sånne "Cindy crawford"-ruller. Ruller som er større enn dorullhylser. Permanent på så langt hår funker dårlig med mindre du bruker papiljotter, og da blir det ganske krøllete krøller og ikke bølger som du er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Det er lettere å få sånne bølger ved å sove med sånne "Cindy crawford"-ruller. Ruller som er større enn dorullhylser. Permanent på så langt hår funker dårlig med mindre du bruker papiljotter, og da blir det ganske krøllete krøller og ikke bølger som du er ute etter. Er det mulig å bruke de store rullene som du forteller om, hos frisøren når man skal ta permanent? Anonymous poster hash: 62d5b...c99
Gwen Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Hør med en frisør, de bruker jo ruller så det blir krøller og ikke bølger, men kanskje frisøren bruker tips og triks som å ta ut rullene før tiden eller bruke et svakere serum. Men når du tar permanent(som koster fra kanskje 2000 og oppover og må fornyes hvert halvår) kan du ikke børste eller føne håret og må bruke en del dyre produkter for å oprettholde krøllene. Det er stor sjanse for at håret ødeleggges og blir tørt. Jeg tok permanent i hele håret for å få en bustete afro, funket fint siden håret ble veldig krusete(men tørt og "ødelagt", delen av håret mitt som har fått behandlingen holder ikke på hårfarge i mer enn en uke).
Lisa-Marie Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Det blir aldri sånn. Jeg tok permanent når håret var rett nedenfor skulderbladene og fikk de største rullene de hadde i salongen. Jeg la ut bilder av mitt hår for en stund siden, fant det igjen nå, ligger helt i bunn av siden:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=723212&page=2 Endret 12. juni 2014 av Lisa-Marie
Harley Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Nei, det går ikke. Sånne bølger fikser du på noen få min med en glattetang :-)
Gjest BabyBlue Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Du får naturlige bølger, tror det er umulig å få det til som du vil, selv med spiralpermanent. Og ikke ta permanent om du har langt fint hår, kan garantere deg at håret blir slitt som juling. Been there, done that, har brukt lang tid på å rette opp i skaden. ... var fint med krøller da, savner det minus slitasjen.
Harley Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tok spiralpermanent på søsteren min i fjor. Hun hadde hår til midt på ryggen, og jeg brukte de nest største og de største spolene vi hadde. Det ble absolutt ikke sånn som på bildene i toppinlegget her Hadde det vært mulig å få sånn med permanent, så hadde nok veeeldig mange gjort det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå