Gå til innhold

hverdag med ettåring?

Anbefalte innlegg

Gjest kkristin
Skrevet

Jeg er hjemmeværende med ettåringen min, også er jeg nyskjerrig på : hva gjør andre hjemmeværende mødre med noenlunde jevnaldrende barn med min ettåring på , på en vanlig hverdag? (litt lang setning.....)

Altså med andre ord : kan jeg få en beskrivelse av en typisk hverdag for dere i min situasjon? (bare ett barn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker at jeg kjeeeeedet meg veldig da jg var hjemme med min sønn. Don't get me wrong...jeg elserbarnet mitt,men jeg hadde ingen venner med barn så jeg gikk alene hele tiden.....husker ikke engang hva vi gjorde..for jeg tror vi bare urret rundt :wink:

Skrevet

Jeg gikk turer,trente og gjorde husarbeid. Det var deilige formiddage før de to andre kom hjem fra skolen. Gå på lekeplassen det synes mine barn og dagbarn er kjekt og der treffer du andre hjemmeværende også.

Hilsen BritElin

Skrevet

Se om det fins en "Åpen Barnehage" i kommunen der du bor :)

Jeg jobber i en selv og der er det mange brukere!

Et frivillig og gratis tilbud til hjemmeværende foreldre med småbarn :-)

Både mammaer og pappaer kommer innom. Vi har åpent 9.30 - 12.30 og foreldrene har ansvar for eget barn. Barna kan leke med (ved siden av :wink: ) andre barn og voksne får kontakt med andre i samme situasjon.

Skrevet

Å det var så utrolig koselig å gå hjemme med barna....

Førstemann begynte i barnehage da hun var drøye ni mnd, men da jeg fikk nummer to gikk jeg hjemme til han var tre år. Da gikk den eldste i barnehage og jeg og lillemann koste oss hele dagen...... Vi tilbragte riktignok en god del tid på diverse legekontorer fordi han var en del syk, men skulle jeg hatt et barn til (drømme) skulle jeg jammen gått hjemme ihvertfall i to år......helst lengre.

Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt..... :ler:

Vi pleide å gå på turer rundt om på forskjellige lekeplasser. Vi holdt på med formingsaktiviteter som maling, plastilina og duplo, vi kjente mange andre som også var hjemme som vi gikk på besøk til og på kafe sammen med, vi koste oss glugg ihjel skal jeg si deg....

For ikke å snakke om at huset faktisk var rent til tider.... :wink:

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

ja, jeg kjenner din situasjon... jeg hadde og dager som var forferdelig lange... jeg velger å si lange og ikke kjedelige, for det er jo kos å kan være hjemme sammen med barnet. Vi gjorde mye forskjellig i grunn, da hun var rundt 9 mnd og det var sommer så var vi mye ute, jeg fant frem klær som vi ikke var så redde for, så fikk hun krype ute og hun storkoste seg!! Ellers brukte vi mye tid på lek, vi lagde middag hver dag til pappa kom hjem, vi bakte en del, også var vi med på en slik gruppe på helsestasjonen der man treffer andre mødre med jevnaldrende barn. vi var og er fortsatt med i en "babytreff" gjeng der vi møtes jevnlig og det er veldig kos da, men det er med de som vi gikk på svangerskapskurs sammen med, så det tok vi selv iniativet til å starte, så det kanskje er en ide...

Gjest kkristin
Skrevet

jeg går i åpen barnehage, og div andre ting, men alt det er slutt for sommeren. Det er litt trist. Jeg klarer å fylle dagene med innholdsrik aktivitet, ihvertfall de fleste,. Men kjenner nesten ingen i min situasjon, så jeg syns det er gøy å høre om andre . :) Jeg elsker å være hjemmeværende, og skal fortsette med det så lenge jeg kan.

Skrevet

Det var en blanding av kos og lange dager :wink:

Lillepia ble ett år midt på vinteren, og det var ofte lite å ta seg til. Alt ble bedre da hun begynte å gå og det ble vår. Da ble det også mer spennede å være ute. Lekeplassen har vært flittig brukt.

Vi hadde desverre få å være sammen med på dagtid. Men 1- 2 dager i uka var det åpen barehage, og det prioriterte vi for å være litt sammen med andre.

Inne gikk det mye i duplo og bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...