AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Og jeg føler meg skikkelig dritt. Er kvalm og har vondt magen på grunn av det jeg har gjort. Jeg trodde aldri jeg skulle være "en sånn". Men nå har det altså skjedd etter en fyllekule i går.. Forholdet har vært dødt lenge og jeg skulle ønske jeg gjorde det slutt lenge før jeg gjorde dette! Dette har fått meg til å innse at jeg vil gjøre det slutt med typen når jeg skal møte han i morgen. Spørsmålet er om jeg skal fortelle om det jeg har gjort eller er det ok å bare gjøre det slutt og gå videre? Vi har mange felles venner og derfor er jeg veldig redd for å fortelle han det, siden han sikkert kommer til å si det til kompisene sine osv.. Hva hadde dere gjort? Jeg går rundt med denne klumpen i magen alene og har ikke turt å fortelle en eneste sjel om det, så jeg må bare få dette ut et sted. Jeg vet jeg er en drittkjerring, så det trenger jeg ikke å høre. Jeg vil bare få noens svar på hva jeg bør gjøreAnonymous poster hash: 09225...b03
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Hadde du kommet til å gjøre det slutt uansett? I så fall går det jo an å gjøre det slutt uten å fortelle om det som skjedde i går. Anonymous poster hash: 77625...290 4
bippo Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Jeg tror ikke du trenger å såre han noe mer enn nødvendig.. Om du skal slå opp uansett, trenger du ikke å gi han et slag i trynet i tillegg, på en måte. Spør han, kan du jo være ærlig. Men jeg hadde holdt det for meg selv for å skåne den andre parten. 8
kari2 Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Ikke fortell, det blir bare enda verre. Dette fordrer at du faktisk gjør det slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 TS her; Jeg bare føler at jeg vil gjøre samvittigheten ren, hvis jeg forteller det! Jeg er jo glad i han og hadde satt pris på å vite det hvis jeg var i hans situasjon selv om man blir såret.. Anonymous poster hash: 09225...b03
bippo Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 TS her; Jeg bare føler at jeg vil gjøre samvittigheten ren, hvis jeg forteller det! Jeg er jo glad i han og hadde satt pris på å vite det hvis jeg var i hans situasjon selv om man blir såret..Anonymous poster hash: 09225...b03 Du vil lette din egen samvittighet ved å få han til å føle seg verre? 8
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Du burde jo fortelle det. Det ville være kjipt om han får til å overtale deg til å ha sex en siste gang og så.... Ja du kan sikkert tenke deg fram til eventuelle komplikasjoner.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Og jeg føler meg skikkelig dritt. Er kvalm og har vondt magen på grunn av det jeg har gjort. Jeg trodde aldri jeg skulle være "en sånn". Men nå har det altså skjedd etter en fyllekule i går.. Forholdet har vært dødt lenge og jeg skulle ønske jeg gjorde det slutt lenge før jeg gjorde dette! Dette har fått meg til å innse at jeg vil gjøre det slutt med typen når jeg skal møte han i morgen. Spørsmålet er om jeg skal fortelle om det jeg har gjort eller er det ok å bare gjøre det slutt og gå videre? Vi har mange felles venner og derfor er jeg veldig redd for å fortelle han det, siden han sikkert kommer til å si det til kompisene sine osv.. Hva hadde dere gjort? Jeg går rundt med denne klumpen i magen alene og har ikke turt å fortelle en eneste sjel om det, så jeg må bare få dette ut et sted. Jeg vet jeg er en drittkjerring, så det trenger jeg ikke å høre. Jeg vil bare få noens svar på hva jeg bør gjøreAnonymous poster hash: 09225...b03 Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lenge har forholdet vært dødt? Anonymous poster hash: 77625...290
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Du vil lette din egen samvittighet ved å få han til å føle seg verre? Nei, egentlig ikke! Får se an i morgen, hvis han spør meg ut. Vi gjorde det slutt for sånn 1 måned siden, og da var det han som ville, men så "ordnet" det seg liksom.. Så egentlig tror jeg vi begge er drittlei hverandre. Anonymous poster hash: 09225...b03
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lenge har forholdet vært dødt?Anonymous poster hash: 77625...290 2 år, og begge er 20 år. Ser hverandre en gang i uka kanskje.. Har gjort det slutt for kort tid siden allerede, men så ble jo sammen igjen. Veldig slitsomt og fjortisaktig egentlig Anonymous poster hash: 09225...b03
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 TS her; Jeg bare føler at jeg vil gjøre samvittigheten ren, hvis jeg forteller det! Jeg er jo glad i han og hadde satt pris på å vite det hvis jeg var i hans situasjon selv om man blir såret..Anonymous poster hash: 09225...b03 Jeg er ikke en som vil kjefte på deg, har selv vært utro én gang og vet hvordan det føles og konsekvensene av det. Det er en råtten ting å gjøre, og man føler seg råtten etterpå. Men ikke overfør den følelsen til partneren din. Han får det vondt nok om du slår opp med han. Bær heller på byrden og skammen alene, han trenger ikke å vite det siden du har tenkt å slå opp. Å fortelle han det når du har tenkt å slå opp, bare for å rense din egen samvittighet, er faktisk egoistisk. Det hadde kanskje vært noe annet dersom du hadde tenkt å fortsette forholdet, da er det nok best å legge alle kortene på bordet. Men ikke gjør det bare for å føle deg bedre. Jeg fortalte det til min kjæreste, for jeg ville jo være ærlig - men jeg følte meg ikke bedre overhodet. Jeg følte faktisk at det bare ble verre, for jeg bar jo fortsatt på skammen - men han følte seg jo enda verre. Vis hensyn ovenfor ham, ikke deg. Anonymous poster hash: 0e60e...49f 8
Wiola Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 TS her; Jeg bare føler at jeg vil gjøre samvittigheten ren, hvis jeg forteller det! Jeg er jo glad i han og hadde satt pris på å vite det hvis jeg var i hans situasjon selv om man blir såret..Anonymous poster hash: 09225...b03 I denne situasjonen bør du tenke på hans følelser fremfor dine egne. Om du vil lette dine egne følelser og samvittighet går det faktisk på bekostning av kjæresten din. Samtidig har han jo på en måte rett til å vite hva du har gjort, og det blir nok lettere for ham å gå videre da. Så sånnsett tror jeg at jeg ville fortalt. Men du bør tenke over hva du tror er best for kjæresten din i et langsiktig perspektiv. Jeg tror nok at jeg selv ville likt å visst dersom det var jeg som ble bedratt. Da hadde det vært lettere for meg å gå videre, og samtidig være glad for det jeg ble kvitt, istedenfor å sitte å lengte, bruke unødvendig mye tid på å forstå hvorfor det ble slutt osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Takk for gode svar! Jeg skal fortelle hvordan det gikk i morgen TS Anonymous poster hash: 09225...b03
Nordvesta Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Den svarte samvittigheten får være din bør å bære. Hans 'jobb' er ikke å lette din smerte. Du har gjort noe dumt, men du trenger ikke såre ham ytterligere fordi du vil renske din egen samvittighet. Du får renske den et annet sted, tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 2 år, og begge er 20 år. Ser hverandre en gang i uka kanskje.. Har gjort det slutt for kort tid siden allerede, men så ble jo sammen igjen. Veldig slitsomt og fjortisaktig egentligAnonymous poster hash: 09225...b03 Jeg forstår. Nei, egentlig ikke! Får se an i morgen, hvis han spør meg ut. Vi gjorde det slutt for sånn 1 måned siden, og da var det han som ville, men så "ordnet" det seg liksom.. Så egentlig tror jeg vi begge er drittlei hverandre.Anonymous poster hash: 09225...b03 Var det han som ville gjøre det slutt for en måned siden? Jeg synes uansett at du ikke trenger å fortelle om det som skjedde i går. Det blir bare en ekstra belastning både for han og deg dersom du forteller om det, når du uansett skal gjøre det slutt. Anonymous poster hash: 77625...290
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Jeg forstår. Var det han som ville gjøre det slutt for en måned siden? Jeg synes uansett at du ikke trenger å fortelle om det som skjedde i går. Det blir bare en ekstra belastning både for han og deg dersom du forteller om det, når du uansett skal gjøre det slutt.Anonymous poster hash: 77625...290 Ja, det var han sist gang! Men han vet jeg at jeg var på fylla i går og kom hjem dagen etter (vi bor ikke sammen, men jeg sa at jeg var sent på nach). Så jeg tror han kommer til å være mistenksom. TS Anonymous poster hash: 09225...b03
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Ikke fortell det. Det handler bare om ditt behov for å "come clean". Gjør det heller med en god venn eller andre. Ikke med kjæresten. Bare gjør det slutt og forklar med de grunnene som ligger til grunn for at forholdet er dødt, som du sier. Det er bare så altfor belastende å bli dumpa og i tillegg takle utroskap. Kan knekke selvfølelsen unødig for han. Lykke til <3 Anonymous poster hash: 78e0d...dd2 1
Gjest alegria Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Siden du velger å forlate ham mener jeg du ikke burde si det. Tror det er jævlig nok fra før, å plutselig bli forlatt av en person man elsker.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Jeg syns egentlig ikke at han trenger å vite om det. Så lenge gutten du var sammen med ikke er en kompis av han eller en han kommer til å henge sammen med. Dette er kun basert på at du allikevell skal gjøre det slutt med han. Hilsen ei som fikk vite at xen hadde vært utro, en uke etter jeg forlot han av andre grunner og skulle ønske jeg aldri fikk vite om det siden det var slutt og ingen mulighet å bli sammen igjen. Anonymous poster hash: eeabc...18b
Gjest Iddy Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 Dere er tjue år, og enkelte delstater i USA er dere ikke myndig nok til å leie bil. Mest sannsynlig ville det aldri blitt dere to uansett, og er dere noenlunde normalt skrudd sammen vil begge komme fra dette helt greit. Se på dette som en læringsprosess. Du vedgår at du har gjort noe som strider mot din egen moral, og din samvittighet sier deg at du skal stå rakrygget å fortelle din tidligere kjæreste hva du har gjort. Den synes jeg du skal lytte på. Livet innebærer at man må noen ganger ta vanskelige avgjørelser, og ta ansvar for sin egne handlinger. Det innebærer også konsekvensene av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå