Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på hvilke av disse selene jeg burde velge. Har hørt at Ergobaby et best, men så er det noen som sier at den nye til Baby Bjørn er vel så bra. Så har blitt litt usikker. Noen som har noe erfaring om den ene eller andre? Evt kanskje har prøvd begge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har iallfall vært kjempefornøyd med Ergo, men jeg kjenner ikke til den nye modellen til Babybjørn. Den gamle anbefales iallfall ikke, hverken for deg som bærer eller for barnet.

Kan du ha babybjørn på ryggen? Det er iallfall veldig greit at man kan med ergo når de begynner å bli litt tyngre. Anbefaler deg å prøve begge på, så kjenner du nok fort hvilken som er mest behagelig og enklest å bruke evt.

AnonymBruker
Skrevet

Venninne av meg ønsket seg ergobaby i babyshower gave, og fikk den, men den ble ennå ikke brukt - baby er 5 måneder nå. Det er fordi hvis man har den på magen, så kan baby bare sitte vendt til mamma/pappa, og den konkrete babyen ville absolutt ikke sitte denne veien, han vil se ut. :) Blir kanskje brukt senere da. Men foreløpig måtte din kjøpe seg babybjørn og bruke den.

Anonymous poster hash: 836f5...649

Skrevet

Jeg har iallfall vært kjempefornøyd med Ergo, men jeg kjenner ikke til den nye modellen til Babybjørn. Den gamle anbefales iallfall ikke, hverken for deg som bærer eller for barnet.

Kan du ha babybjørn på ryggen? Det er iallfall veldig greit at man kan med ergo når de begynner å bli litt tyngre. Anbefaler deg å prøve begge på, så kjenner du nok fort hvilken som er mest behagelig og enklest å bruke evt.

Den nye modellen til BabyBjørn kan bæres på ryggen fram til 3 år, hvis jeg har forstått riktig.

Gjest Snuttepi
Skrevet

Har du vurdert annet bæretøy? Det finnes utallige typer som jeg ville vurdert foran BabyBjørn ihvertfall. Grunnen til at den er så kjent, er jo at den ofte er den eneste typen som selges i babybutikker - og den eneste som gamle jordmødre kjenner til.

Sjekk ut tettinntil.no. Her finner du en haug folk som ikke en gang har barnevogn, men heller fjørti forskjellige typer bæretøy. Der kan du også kjøpe noe brukt, eller treffe noen for å prøve forskjellige typer :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninne av meg ønsket seg ergobaby i babyshower gave, og fikk den, men den ble ennå ikke brukt - baby er 5 måneder nå. Det er fordi hvis man har den på magen, så kan baby bare sitte vendt til mamma/pappa, og den konkrete babyen ville absolutt ikke sitte denne veien, han vil se ut. :) Blir kanskje brukt senere da. Men foreløpig måtte din kjøpe seg babybjørn og bruke den.

Anonymous poster hash: 836f5...649

Det er en vanesak. Det er absolutt ikke bra for kroppen til babyen å sitte i den stillingen samt babyen får for mange inntrykk. Den blir vant til å sitte mot bærer.

Anonymous poster hash: bb29e...064

• Liker 3
Skrevet

Venninne av meg ønsket seg ergobaby i babyshower gave, og fikk den, men den ble ennå ikke brukt - baby er 5 måneder nå. Det er fordi hvis man har den på magen, så kan baby bare sitte vendt til mamma/pappa, og den konkrete babyen ville absolutt ikke sitte denne veien, han vil se ut. :) Blir kanskje brukt senere da. Men foreløpig måtte din kjøpe seg babybjørn og bruke den. Anonymous poster hash: 836f5...649

Det er derfor jeg også lurte litt på BabtBjørn, men hun i butikken mente at det var ikke ergonomisk riktig for barnet å bli bært slik og ville bli meget tungt for bærer etterhvert. Med Ergo Baby kan du ha barnet på siden( når barnet kan holde hode selv) slik at barnet kan se framover på den måten, men tenker at det også må bli tungt etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Det er derfor jeg også lurte litt på BabtBjørn, men hun i butikken mente at det var ikke ergonomisk riktig for barnet å bli bært slik og ville bli meget tungt for bærer etterhvert. Med Ergo Baby kan du ha barnet på siden( når barnet kan holde hode selv) slik at barnet kan se framover på den måten, men tenker at det også må bli tungt etterhvert.

Jeg har aldri prøvd å bære på siden, men heller aldri hatt problem med at hun ikke kan se fremover. Hun har elsket å være oppi der fordi da var hun helt inntil meg og sikkert beroliget av bevegelsen. Da hun nærmet seg to år gikk over til bæremeis på fjellturer, for da var hun klar for å se mer. :)

Men må også legge til at jeg ikke begynte å bruke ergoen før etter 6mnd, før det var MobyWrap topp for oss :)

Skrevet

Jeg hadde begge. Brukte dem like mye. Kan ikke si at den ene var bedre enn den andre. De var bra på sin måte.

Skrevet

Har du vurdert annet bæretøy? Det finnes utallige typer som jeg ville vurdert foran BabyBjørn ihvertfall. Grunnen til at den er så kjent, er jo at den ofte er den eneste typen som selges i babybutikker - og den eneste som gamle jordmødre kjenner til.

Sjekk ut tettinntil.no. Her finner du en haug folk som ikke en gang har barnevogn, men heller fjørti forskjellige typer bæretøy. Der kan du også kjøpe noe brukt, eller treffe noen for å prøve forskjellige typer :)

Jeg har et bæresjal, men jeg får ikke til å bruke dette, da jeg føler jeg får barnet så høyt opp. Å det er jaggu meg ikke lett å knyte det som det ser ut på disse videoene:(

Gjest Snuttepi
Skrevet

Har du prøvd MeiTai? Kan brukes av både deg og pappaen, både foran og bak, på korte og lange turer, fra ungen er nyfødt til den er flere år gammel. Jeg har ei venninne som brukte MeiTai på skogstur til fireåringen når han ble sliten i beina. Du syr lett en selv hvis du har symaskin, det er ikke mange sømmene som skal til. Den er lettere å knyte enn bæresjal også :) Øv med ei dukke eller noe først. Venninna mi øvde med katta da hun skulle begynne å bruke den :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg slår et slag for Stokke bæresele. God for ryggen min og for baby. På magen kan baby sitte både inn mot bærer og ut mot verden. Kan også bæres på ryggen. Mini elsker å sitte i den og den er god å ha på.

Skrevet

Hatet ergobaby (var et helvete å få på alene og han satt dårlig i den), elsker BB one!

Skrevet

Det finnes en ny ergobaby nå som ungen også kan sitte framovervendt. Heter 360 eller noe sånt. Har sett at den kom best ut i en test.

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi øvde med katta da hun skulle begynne å bruke den :fnise:

Gikk det bra? Vi har tullet med det, men katten her ville nok prøvd å klore seg ut... Hadde vært koselig med pus i sjal ;)

Anonymous poster hash: 56d4e...ab3

Skrevet

Sikkert lurt som flere sier, å teste ut forskjellige typer før en kjøper:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsket bæresjal :) Hadde moby wrap :)

Anonymous poster hash: cf902...464
Skrevet

Jeg bar henne i elastisk sjal fram til 6 mnd ( bærer henne enda litt i det av og til, 10 mnd gammel), også har jeg bært henne i ergobaby siden. Jentungen har alltid vært fornøyd og sitter nå fornøyd på ryggen min om vi er ute å går tur på fjellet.

Her om dagen ble ergobabyen utsatt for en stygg ketchup ulykke, og måtte selvfølgelig ha noen dager på vaskerommet. Siden vi skulle på tur i mellom tiden lånte jeg en babybjørn (den nyeste) hos en venninne. Den satt godt på, men jentungen hylte halve veien. Endte opp med å ha henne på skuldrene etter en del forsøk på å endre justeringer. Jeg skjønner henne godt da, i BB satt hun med beina mye lengere ned, og tyngdepunktet var mer i skrittet enn på rompa. Ergoen er heldigvis ren igjen og hun har ikke grått etter at vi kunne gå tilbake til den :)

Om jeg skulle anbefalt bæreselle ville jeg anbefalt ergobaby eller manduca. Eller meitai og andre ergonomiske riktige seler, det er viktig at man ikke får slitasje skader av å bære!

• Liker 3
Skrevet

Jeg bar henne i elastisk sjal fram til 6 mnd ( bærer henne enda litt i det av og til, 10 mnd gammel), også har jeg bært henne i ergobaby siden. Jentungen har alltid vært fornøyd og sitter nå fornøyd på ryggen min om vi er ute å går tur på fjellet.

Her om dagen ble ergobabyen utsatt for en stygg ketchup ulykke, og måtte selvfølgelig ha noen dager på vaskerommet. Siden vi skulle på tur i mellom tiden lånte jeg en babybjørn (den nyeste) hos en venninne. Den satt godt på, men jentungen hylte halve veien. Endte opp med å ha henne på skuldrene etter en del forsøk på å endre justeringer. Jeg skjønner henne godt da, i BB satt hun med beina mye lengere ned, og tyngdepunktet var mer i skrittet enn på rompa. Ergoen er heldigvis ren igjen og hun har ikke grått etter at vi kunne gå tilbake til den :)

Om jeg skulle anbefalt bæreselle ville jeg anbefalt ergobaby eller manduca. Eller meitai og andre ergonomiske riktige seler, det er viktig at man ikke får slitasje skader av å bære!

Har vært i butikken og prøvd, falt da for Babybjørn one da denne var lettest å få på. Slet veldig å få Ergobaby på å justert i riktig stilling. Ut i fra testen her http://www.klikk.no/ mener fysioterapeuten at barnet skulle hatt bene enda litt høyre på Ergobaby men at det går greit som det er. På baby Bjørn one er hun fornøyd med benstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...