Gjest agurk Skrevet 18. juni 2004 #1 Del Skrevet 18. juni 2004 hvor lenge bør man vente med å amme etter en pils? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mn Skrevet 18. juni 2004 #2 Del Skrevet 18. juni 2004 Ingenting mener da jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 18. juni 2004 #3 Del Skrevet 18. juni 2004 Ingenting mener nå jeg også. Sannheten er at man ikke skal amme så lenge man ikke kan kjøre - sies det. Selv ammet jeg etter en øl eller cider. Følte meg ikke beruset OVERHODE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 19. juni 2004 #4 Del Skrevet 19. juni 2004 Det siste som er skrevet i "ernæringsfysilogen" er at man kan fint drikke noe (et par glass vin) før det er farlig for barnet, hvor større de er jo mindre farlig er det ville jeg tro... De får i seg den alkohol mengden som er i blodet. Ette en øl har du ca 0,3 etter 30 min (øker litt etter du har sluttet å drikke). Det kommer litt an på hvor lang tid du bruker på å drikke selvfølgelig. Når barnet da får i seg melken med 0,3 promille vil det brytes ned uten at det har noen effekt på det i det hele tatt. Det eneste hvis man drikker vin og øl er at det kan være stoffer i det som barnet får vondt i magen av, men det får de uansett om du venter 2 timer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 19. juni 2004 #5 Del Skrevet 19. juni 2004 Pils vet jeg ikke, men rødvin nedsetter utdrivningsrefleksen, og ammingen kan derfor gå litt tyngre. Melken inneholder samme promille som du har i blodet, og det er om å gjøre å holde denne lavest mulig når du ammer - ikke sant? "Bare" 0,3 promille kan være en del for en baby - de har ikke fullt utviklete funksjoner for å nedbryte alkohol, og man kan ikke regne at de blir kvitt den som om de var voksne. Men en pils er sikkert ingen krise - ta den når baby nettopp har diet, så er det en stund til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå