Gå til innhold

pils og ammimg

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting mener nå jeg også.

Sannheten er at man ikke skal amme så lenge man ikke kan kjøre - sies det.

Selv ammet jeg etter en øl eller cider. Følte meg ikke beruset OVERHODE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste som er skrevet i "ernæringsfysilogen" er at man kan fint drikke noe (et par glass vin) før det er farlig for barnet, hvor større de er jo mindre farlig er det ville jeg tro...

De får i seg den alkohol mengden som er i blodet. Ette en øl har du ca 0,3 etter 30 min (øker litt etter du har sluttet å drikke). Det kommer litt an på hvor lang tid du bruker på å drikke selvfølgelig. Når barnet da får i seg melken med 0,3 promille vil det brytes ned uten at det har noen effekt på det i det hele tatt.

Det eneste hvis man drikker vin og øl er at det kan være stoffer i det som barnet får vondt i magen av, men det får de uansett om du venter 2 timer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pils vet jeg ikke, men rødvin nedsetter utdrivningsrefleksen, og ammingen kan derfor gå litt tyngre.

Melken inneholder samme promille som du har i blodet, og det er om å gjøre å holde denne lavest mulig når du ammer - ikke sant?

"Bare" 0,3 promille kan være en del for en baby - de har ikke fullt utviklete funksjoner for å nedbryte alkohol, og man kan ikke regne at de blir kvitt den som om de var voksne.

Men en pils er sikkert ingen krise - ta den når baby nettopp har diet, så er det en stund til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...