AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Da jeg møtte ham for over 1 år siden deaktiverte jeg profilen min en stund etterpå for å vise at jeg var seriøs. Han fortsatte å være aktiv. Dette vet jeg fordi en venninne av meg har profil på samme sted. Vi snakket ikke mer om det. Etterhvert som månedene har gått har vi holdt kontakten,hatt flere koselige dater, men ikke noe forhold. I det siste har vi hatt pause i datingen pga. sykdom (han har vært alvorlig deprimert, innlagt, sykmeldt osv.) I denne perioden har vi pratet innimellom,og jeg har støttet ham så godt jeg kan. Han sier jeg betyr mye for ham,og at han er forelsket og glad i meg. Jeg har fortalt ham at jeg føler det samme. Nylig ringte han meg og sa han følte seg mye bedre psykisk og ville satse på meg. Nå var det ingen vei tilbake,sa han. Det var oss to fra nå av. Jeg ble litt paff,men glad. Vi avtalte å møtes,men da dagen kom måtte han avlyse pga at han hadde glemt at skulle ut og ta en øl med en kompis. Vi ble enige om en annen dag å møtes på,men han fulgte aldri opp. Prøvde å kontakte ham, men han svarte ikke hverken på sms eller fbook. Siden dette har skjedd mange ganger før ble jeg lei meg og tenkte nok er nok. Uken gikk og jeg hørte ingenting fra ham, selv om jeg så han var online og min melding var lest. Da valgte jeg å reaktivere profilen min på datingsiden der jeg var før. Brukte samme nick jeg hadde da jeg møtte ham og la inn nytt profilbilde. DA fikk jeg reaksjon fra ham på fbook noen timer senere: "Jeg forstår hvorfor du laget ny profil på xxxxxx. Lykke til". Jeg svarte som sant var,at det var han jeg ville ha, men at jeg ikke kan vente i evigheter,og at jeg ble skuffet over at forrige date (og mange før det) ble avlyst. Jeg skrev også at jeg tok det tungt at han oppførte seg slik så kort tid etter at vi begge hadde fortalt hvor glade vi var i hverandre, og at jeg håpet han hadde det bra (mtp at han har vært alvorlig deprimert, og jeg mistenkte han kanskje var blitt syk igjen). Dagen etter fikk jeg det korte svaret: "Som sagt, jeg skjønner hvorfor du laget ny profil". Han kommenterte altså ingenting av det jeg skrev. Bare et kaldt kort svar. Jeg skjønner ikke reaksjonen hans og de korte meldingene (veldig ulikt ham). Han har jo profil der selv og jeg føler han utviser en slags passiv-aggresiv oppførsel. Vil han straffe meg fordi jeg gjør meg "tilgjengelig" for andre? Hva skal jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 34d11...868
Gjest Hyssingen Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Han straffer deg, prøver å få deg til å få dårlig samvittighet og synes synd på ham. Han holder deg på gress. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Han straffer deg, prøver å få deg til å få dårlig samvittighet og synes synd på ham. Han holder deg på gress. Det er det jeg mistenker også. Han har gjort lignende før med å prøve å gi med dårlig samvittighet, og jeg føler jeg ser et slags mønster. Har kanskje unnskyldt for mye av oppførselen hans siden han har vært så syk, men nå føler jeg grensen er nådd for min del ts Anonymous poster hash: 34d11...868 1
Sylvari Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Legg hele fyren i glemmeboken, selv om du er glad i han så er han uansett ikke frisk nok nå til å kunne ha et forhold, du kommer til å bli satt sist til han klarer å bli frisk igjen, og det kan ta lang lang tid. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Legg hele fyren i glemmeboken, selv om du er glad i han så er han uansett ikke frisk nok nå til å kunne ha et forhold, du kommer til å bli satt sist til han klarer å bli frisk igjen, og det kan ta lang lang tid. Du har nok rett i det Anonymous poster hash: 34d11...868
Adhara Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 For en usedvanlig usjarmerende mann. Like greit at du fant ut nå hvordan han er, før du gikk inn i et forhold med han. 5
Gjest Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Høres ut som om han har falt tilbake i depresjon og at det er muligens noe av grunnen til de avlyste møtene? Vanskelig å si fra så lite informasjon, men jeg syns det virker som om han er skuffet over seg selv, samtidig såret over at det ble slik. Han hadde muligens noe forventning om at du burde gitt han mer tid, uten å innse at du faktisk trenger noe bekreftelse på at han faktisk satser på deg. Avlyse møter sender jo et signal om det motsatte. Ser at du la til mer informasjon om at dette er et mønster. Det er en ganske viktig detalj. Har du konfrontert han med at det virker som om han prøver å gi deg dårlig samvittighet, og at det ikke er måten du vil løse konflikter på? Er vel ikke så relevant nå da du tenker finne deg en annen. Tror kanskje jeg ville sendt en siste melding som forklarte at du oppfattet et mønster der han prøver å gi deg dårlig samvittighet, i stedet for å ta opp problemer på en mer konstruktiv måte. Samt den manglende interessen (oppmøte) nå gjør at du går videre. Mest for at han skal kunne få noe innsikt i hva som gikk galt. Har han litt selvinnsikt, kan han prøve å jobbe med denne delen av seg selv til neste person, noe som kan potensielt forhindre samme komplikasjon og smerte i fremtiden. Er mulig han bare blir sint, da. Vanskelig å si når man ikke kjenner personen. Du kjenner han best, så du er den som kan best avgjøre om noe slikt er dumt eller ikke. Det er uansett ikke noe du er forpliktet til å gjøre. Håper det ordner seg for deg Endret 9. juni 2014 av ord deling 2
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Jeg syns det virker som om han er særdeles uærlig og upålitelig. Han har all verdens unnskyldninger, svarer deg ikke, men får med seg at du åpner profilen din igjen?? Du får det bedre uten han ts. 1
Gjest Jørild Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Da hadde jeg svart: Så godt du forstår at det er en naturlig konsekvens av din oppførsel. Ha en fin dag! 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Høres ut som han vil gi deg dårlig samvittighet for pisset hans ja. Anonymous poster hash: c50b1...f23 1
Raven Emerald Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 "Godt så, da slipper jeg å forklare det ytterligere", ville jeg svart. =P 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Høres ut som om han har falt tilbake i depresjon og at det er muligens noe av grunnen til de avlyste møtene? Vanskelig å si fra så lite informasjon, men jeg syns det virker som om han er skuffet over seg selv, samtidig såret over at det ble slik. Han hadde muligens noe forventning om at du burde gitt han mer tid, uten å innse at du faktisk trenger noe bekreftelse på at han faktisk satser på deg. Avlyse møter sender jo et signal om det motsatte. Ser at du la til mer informasjon om at dette er et mønster. Det er en ganske viktig detalj. Har du konfrontert han med at det virker som om han prøver å gi deg dårlig samvittighet, og at det ikke er måten du vil løse konflikter på? Er vel ikke så relevant nå da du tenker finne deg en annen. Tror kanskje jeg ville sendt en siste melding som forklarte at du oppfattet et mønster der han prøver å gi deg dårlig samvittighet, i stedet for å ta opp problemer på en mer konstruktiv måte. Samt den manglende interessen (oppmøte) nå gjør at du går videre. Mest for at han skal kunne få noe innsikt i hva som gikk galt. Har han litt selvinnsikt, kan han prøve å jobbe med denne delen av seg selv til neste person, noe som kan potensielt forhindre samme komplikasjon og smerte i fremtiden. Er mulig han bare blir sint, da. Vanskelig å si når man ikke kjenner personen. Du kjenner han best, så du er den som kan best avgjøre om noe slikt er dumt eller ikke. Det er uansett ikke noe du er forpliktet til å gjøre. Håper det ordner seg for deg Takk. Jeg har ikke så mye kunnskap om depresjon. Kan man få tilbakefall kun få dager etter at man har friskmeldt seg selv? Da han ringte meg for ca.1 1/2 uke siden sa han at han hadde vært så syk at han ikke unnet sin verste fiende et samme, men at han nå var bra. Han sa også at jeg var den eneste han kunne klare å gå igjennom depresjonen med og var glad for at jeg ikke hadde kuttet kontakten med ham selv om det egentlig var det han fortjente. Han tok også opp de avlyste avtalene og periodene uten kontakt. Sa det var veldig mye tapt tid å ta igjen. Jeg svarte vi skulle se fremover fra nå av og ikke dvele ved fortiden. Han sa han var veldig takknemmelig for det sa han. Jeg tror derfor han har en god del selvinnsikt. Det lovet altså bra forrige uke, men så skjærte alt seg ts Anonymous poster hash: 34d11...868
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 "Godt så, da slipper jeg å forklare det ytterligere", ville jeg svart. =P Godt svar!
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Takk. Jeg har ikke så mye kunnskap om depresjon. Kan man få tilbakefall kun få dager etter at man har friskmeldt seg selv? Da han ringte meg for ca.1 1/2 uke siden sa han at han hadde vært så syk at han ikke unnet sin verste fiende et samme, men at han nå var bra. Han sa også at jeg var den eneste han kunne klare å gå igjennom depresjonen med og var glad for at jeg ikke hadde kuttet kontakten med ham selv om det egentlig var det han fortjente. Han tok også opp de avlyste avtalene og periodene uten kontakt. Sa det var veldig mye tapt tid å ta igjen. Jeg svarte vi skulle se fremover fra nå av og ikke dvele ved fortiden. Han sa han var veldig takknemmelig for det sa han. Jeg tror derfor han har en god del selvinnsikt. Det lovet altså bra forrige uke, men så skjærte alt seg ts Anonymous poster hash: 34d11...868 Jeg tror du må se på hva han sier og hva han faktisk gjør. Den siste delen er viktigere enn all verdens vakre ord.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Jeg tror du må se på hva han sier og hva han faktisk gjør. Den siste delen er viktigere enn all verdens vakre ord.. Det er sant. Jeg skrev også til ham dette i en melding i dag, at handling går foran ord og at oppførselen hans får meg til å føle meg som et null. Han har lest meldingen men ikke svart enda. ts Anonymous poster hash: 34d11...868
Ava Mae Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Hva er det egentlig med denne mannen som gjør at du fremdeles vil ha han? Han driter i en avtalt date med deg fordi han hadde glemt en avtale med en kompis om å ta en ØL!!! Han er happy go lucky den ene dagen og ravnsort i sinnet det andre. Han surrer rundt på sjekkesider på nettet samtidig som han hevder at han er forelsket i deg. Han virker ekstemt ustabil og fullstendig avhenging av å ha noen rundt ham som kan "plukke han opp igjen" de gangen han trenger det. Frem til nå har det vært deg og når han skjønner at du er på vei bort inntar han en stakkarslig lykke til jeg skjønner deg godt - attitude. Uansett hvor mange gode kvaliteter denne mannen har sett bort fra alt dette så ser jeg likevel absolutt ingen grunn til at du skal fortsette dette "forholdet". 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Hva er det egentlig med denne mannen som gjør at du fremdeles vil ha han? Han driter i en avtalt date med deg fordi han hadde glemt en avtale med en kompis om å ta en ØL!!! Han er happy go lucky den ene dagen og ravnsort i sinnet det andre. Han surrer rundt på sjekkesider på nettet samtidig som han hevder at han er forelsket i deg. Han virker ekstemt ustabil og fullstendig avhenging av å ha noen rundt ham som kan "plukke han opp igjen" de gangen han trenger det. Frem til nå har det vært deg og når han skjønner at du er på vei bort inntar han en stakkarslig lykke til jeg skjønner deg godt - attitude. Uansett hvor mange gode kvaliteter denne mannen har sett bort fra alt dette så ser jeg likevel absolutt ingen grunn til at du skal fortsette dette "forholdet". Jeg har lurt på det samme selv. Det er veldig ulikt meg å være slik. Tror jeg bare er blitt veldig forelsket for de gangene vi møtes er han fantastisk. Rene drømmemannen på alle plan. Avtalen med kompisen var i forbindelse med bursdagen (til kompisen),så jeg følte ikke jeg kunne bli sur for det. Men du har helt rett.Det er ikke verdt det.Jeg trenger bare å komme ut av forelskens "rus".Jobber med dette nå. ts Anonymous poster hash: 34d11...868
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Høres ut som en jeg var sammen med. Han var bipolar med depresjon og innleggelse på sykehus og Gud vet hva. Ville nesten aldri date og svarte heller aldri ofte selv om i begynnelsen var han at åååå, du er helt perfekt blablabla. Gjorde jeg noe så leste han mye inn i det og ble kald og avvisende. Han slo opp med meg og dagen etter var han i et forhold. Like greit at jeg ble kvitt. Anonymous poster hash: e4961...7c0 1
Ava Mae Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har lurt på det samme selv. Det er veldig ulikt meg å være slik. Tror jeg bare er blitt veldig forelsket for de gangene vi møtes er han fantastisk. Rene drømmemannen på alle plan. Avtalen med kompisen var i forbindelse med bursdagen (til kompisen),så jeg følte ikke jeg kunne bli sur for det. Men du har helt rett.Det er ikke verdt det.Jeg trenger bare å komme ut av forelskens "rus".Jobber med dette nå. ts Anonymous poster hash: 34d11...868 Kom deg videre du og innse at alle ikke kan reddes. Eller det kan de jo, men den jobben må man gjøre selv og det har han tydeligvis ikke innsett enda. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Høres ut som en jeg var sammen med. Han var bipolar med depresjon og innleggelse på sykehus og Gud vet hva. Ville nesten aldri date og svarte heller aldri ofte selv om i begynnelsen var han at åååå, du er helt perfekt blablabla. Gjorde jeg noe så leste han mye inn i det og ble kald og avvisende. Han slo opp med meg og dagen etter var han i et forhold. Like greit at jeg ble kvitt. Anonymous poster hash: e4961...7c0 Det tror jeg du skal være glad for ja. Jeg tenker det samme selv, uansett om jeg fortsatt er forelsket og glad i ham.. Før var jeg redd han skulle finne en annen. Nå føles det nesten bare som en befrielse (nesten) om vi kun forblir bekjente og ikke mer. Kan ikke si jeg misunner den neste han evt. begynner å date. ts Anonymous poster hash: 34d11...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå