AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 En av mine nærmeste venner sa følgende:Jeg ser ned på personer uten ambisjoner. Ja, sånne som deg. Det stemmer at jeg langt fra er like ambisiøs, og jeg setter pris på ærlighet. Vi pratet kun løst om det er noen typer mennesker vi ser ned på uten å ha en god grunn, så jeg følte ikke det var vondt ment. Likevel, hvorfor være venn med en person du ser ned på? Eller fra min side, hvorfor være venn med en person som ser ned på meg? Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Anonymous poster hash: 7624b...af2
cathrine.94 Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 En av mine nærmeste venner sa følgende:Jeg ser ned på personer uten ambisjoner. Ja, sånne som deg. Det stemmer at jeg langt fra er like ambisiøs, og jeg setter pris på ærlighet. Vi pratet kun løst om det er noen typer mennesker vi ser ned på uten å ha en god grunn, så jeg følte ikke det var vondt ment. Likevel, hvorfor være venn med en person du ser ned på? Eller fra min side, hvorfor være venn med en person som ser ned på meg? Hvordan ville du reagert på en slik kommentar?Anonymous poster hash: 7624b...af2 Hvor lenge har dere vært venner? Jeg hadde nok blitt veldig lei meg over en slik kommentar selv. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Sånt skal man da holde for seg selv... Anonymous poster hash: 129c8...bd5 2
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 En av mine nærmeste venner sa følgende:Jeg ser ned på personer uten ambisjoner. Ja, sånne som deg. Det stemmer at jeg langt fra er like ambisiøs, og jeg setter pris på ærlighet. Vi pratet kun løst om det er noen typer mennesker vi ser ned på uten å ha en god grunn, så jeg følte ikke det var vondt ment. Likevel, hvorfor være venn med en person du ser ned på? Eller fra min side, hvorfor være venn med en person som ser ned på meg? Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Anonymous poster hash: 7624b...af2 Bare kuttet henne ut uten et ord, for så mange grunner.
Gjest Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Spør henne hva hun mente? I beste fall var det en feilslått spøk og da vil dere kunne rette opp denne feilen rimelig kjapt. Dersom det var mer seriøst, da vet du iallfall hvor du har henne.
Jade Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Jeg ser ned på personer som sier slike nedlatende ting til vennene sine!
Irovar Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Jeg respekterer alle mine venner. Hadde droppet ut med en gang. Venner skal gi deg energi, ikke suge den ut av deg ved å servere slike kommentarer rett opp i fjeset ditt. Ærlig talt. Du fortjener bedre. Eventuelt ta en ærlig prat om dette, å si rett ut at du finner det sårende og respektløst. Sånn som alle andre normalt oppegående mennesker ville reagert. Makan, i fare for å ta janteloven i praksis, MEN HVEM TROR EGENTLIG DEN VENNEN DIN AT HUN/HAN ER?! Antageligvis en person som føler seg liten, og må tråkke ned andre for å føle seg større. Å si at du ikke klarer respektere din venn etter at hun/han har vært utro mot mannen/konen sin er en ting, å si du ikke respekterer vennen din for at hun/han ikke er "ambisiøs"nok er forkastelig i mine øyne.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Jeg hadde valgt å aldri ta kontakt igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Mitt tilsvar til dette hadde vært: "Det var synd å høre. Men det er ingen som tvinger deg til å opprettholde dette vennskapet. Forresten, jeg bryter dette vennskapet nå. Du har 20 sekunder på deg til å pakke ned tingene dine og få deg vekk fra åsynet mitt før jeg slår deg så stygt at vennene dine ikke komme til å kjenne igjen ansiktet ditt før om et halvt år." Anonymous poster hash: da31f...5c9
Jus sanguinis Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Sånt skal man da holde for seg selv...Anonymous poster hash: 129c8...bd5 Hvorfor det egentlig? Det er vel ingen som er så naive at de virkelig tror alt er bare fryd og gammen med bildet ens venner har av enn? Konstruerer man ikke da en falsk virkelighet når man ikke forteller hverandre hva man synes er negativt ved hverandre? Livet er et teater, sies det. Men jeg kan ikke akkurat si at slikt skuespill egentlig tiltaler meg.
Gjest Evel Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Jeg ville nok sett dumt på personen og spurt om h#n var så oppegående som h#n likte å innbille seg. Så hadde jeg reist meg opp og gått. Vennskapet ville nok vært over, fordi slike personer ikke selv ser hva de gjør galt og legger all skyld over på andre. Endret 9. juni 2014 av Evel 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Det er ikke en venn.Anonymous poster hash: 7c167...a57
Gjest BettyBoop Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Sånne ting sier man ikke. Jeg hadde blitt supersåra
dillyduzit Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Jeg tror jeg hadde ledd det av meg og forsatt dagen sammen med hun. Når det da kommer til neste gang vi skal møtes nevner jeg bare at jeg ikke liker å omgåes med mennesker som ser ned på disse uten ambisjoner.
Gjest Blomsterert Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Merkelig samtaleemne. Å se ned på mennesker. Og uten en god grunn? Jaja. Men nei,en sier ikke sånt til venner. Har ikke noe med ærlighet å gjøre. Det har med arroganse å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå