SiMa Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Har postet noe lignende i bryllup, men det er vel her jeg finner flest bakekyndige. Vi skal gifte oss, og trenger noen tips til servering. Middagen er klar, det er ut over kvelden vi trenger tips til. Det vi har tenkt til nå er: bryllupskake, kransekake og sachertorte. Vi har også lyst til å ha noen andre kaker, som vi lager selv (som da helst bør kunne fryses) eller som vi ber noen andre bake for oss (da helst noe som er enkelt å lykkes med, er ingen store mesterbakere i familien). Eventuelt en kombinasjon, jeg baker og fryser ned og overlater avslutning (krem/glasur el og pynting til andre). Vi kommer nok også til å ha noe sjokolade/konfekt, gjerne noe hjemmelaget, men det må da være noe som kan stå i kjøleskapet i hvert fall en uke før det spises. Kransekaken lager vi som overflødighetshorn, og vil gjerne ha tips til hva vi kan pynte den med. Et "problem" er at vi gjerne vil ha noen alternativer til de som ikke er så glad i det søte. Det eneste vi kan komme på er frukt/bær, og det kommer vi også til å sette frem før middagen. Noen som har tips (og ev oppskrifter) som kan passe sammen med kaffe og konjakk? Salte nøtter og potetgull kommer vi nok også til å sette fram i løpet av kvelden, og kanskje noe mer mettende "snacks" (vurderer å droppe nattmat), noen tips/oppskrifter?
Gjest Doh Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Ostekake er superenkelt. Jeg pleier å lage en med pasjonsfrukt, den blir bittelitt syrlig. Bare Google NRK +pasjonsfrukt + ostekake (jeg synes det er bedre med mer kjeksbunn, så ville doblet mengden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå