Gå til innhold

Kaker og annet? Servering etter middagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestiller bryllupskake - har lyst til å bestille hos Pascal.

Jeg lager kransekake selv - fryser den ned og pynter den (med hjelp) dagen før.

Sjokoladekake - jeg lager sachertorte som jeg fryser ned (skal prøve på forhånd og se om det går), trekker den med sjokolade og pynter den dagen før - eller ber noen andre om hjelp.

Noen tips til andre kaker? Vi har tenkt å ha noen til, vi er en kakeglad familie, både når det gjelder spising og baking. Hva skal dere andre ha av kaker?

Det er ikke alle som er så glad i det som er søtt, så vurderer å ha noe alternativt også på kakebordet. Problemet er at frukt/bær er det eneste jeg kan komme på. Potetgull og peanøtter passer ikke helt inn på kakebordet, men kommer nok til å sette det frem litt senere på kvelden. Noen tips til noe annet som det er litt mer "mat" i, vi heller mot å droppe nattmat, så det hadde vært fint med noen tips til "mettende snacks".

Jeg er litt i bryllupsmodus for tiden, har lyst til å gjøre unna mest mulig planlegging, forberedelser og oppgavefordeling i god tid, både for å slippe stress i siste liten og fordi det er greit å avtale med hjelpere før de drar på ferie.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gjester blir det da?

Vi blir ca 40 stk og jeg tenker ca 15-20 kaker/desserter.

Jeg er sunnmøring så kakene spares det ikke på. Men så er det helt vanlig at familie og venner også bidrar til kakebordet, så tvilsomt at jeg kommer til å bake noe selv (får se hvor mange som vil bake)

Bryllupskaken bestilles hos konditori.

Anonymous poster hash: d332e...324
Skrevet (endret)

Hva slags bryllupskake skal dere ha?

Suksesskake og ostekake er jo alltid poppis i selskap.

Marsipankake, dersom bryllupskaken ikke er det? (Pascal er vel typisk andre varianter).

Verdens beste/kværfjordkake og pavlova.

Edit: kom på flere..

Endret av Lille Rosa
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gjester blir det da?

Vi blir ca 40 stk og jeg tenker ca 15-20 kaker/desserter.

Jeg er sunnmøring så kakene spares det ikke på. Men så er det helt vanlig at familie og venner også bidrar til kakebordet, så tvilsomt at jeg kommer til å bake noe selv (får se hvor mange som vil bake)

Bryllupskaken bestilles hos konditori.

Glemte å ta med hvilke kaker jeg tenker å ha

I tillegg til bryllupskaken som blir marsipankake, så blir det antageligvis et par typer sjokolade, ostekake, pavlova, oreokake, snickerskake e.l. bløtkake, gele/fromasjkake,kransekake. Desserter som karamellpudding, multekrem, m/mandelflarn, Dronning Maud pudding, Panna Cotta med bærsaus, muligens is. Ellers foreslår sikkert noen andre typer de vil bake.

Gjest Ciegus
Skrevet

Fenalår og spekepølse/ølpølse er god snacks som fyller litt i magen. Ulike typer nøtter. Lefser. Salte kjeks, gjerne med ost.

Skrevet

Supert tips med et ostefat med gode oster, tilbehør og kjeks... Passer godt til de som ikke er søtmonser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...