SiMa Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Vi bestiller bryllupskake - har lyst til å bestille hos Pascal. Jeg lager kransekake selv - fryser den ned og pynter den (med hjelp) dagen før. Sjokoladekake - jeg lager sachertorte som jeg fryser ned (skal prøve på forhånd og se om det går), trekker den med sjokolade og pynter den dagen før - eller ber noen andre om hjelp. Noen tips til andre kaker? Vi har tenkt å ha noen til, vi er en kakeglad familie, både når det gjelder spising og baking. Hva skal dere andre ha av kaker? Det er ikke alle som er så glad i det som er søtt, så vurderer å ha noe alternativt også på kakebordet. Problemet er at frukt/bær er det eneste jeg kan komme på. Potetgull og peanøtter passer ikke helt inn på kakebordet, men kommer nok til å sette det frem litt senere på kvelden. Noen tips til noe annet som det er litt mer "mat" i, vi heller mot å droppe nattmat, så det hadde vært fint med noen tips til "mettende snacks". Jeg er litt i bryllupsmodus for tiden, har lyst til å gjøre unna mest mulig planlegging, forberedelser og oppgavefordeling i god tid, både for å slippe stress i siste liten og fordi det er greit å avtale med hjelpere før de drar på ferie.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Hvor mange gjester blir det da? Vi blir ca 40 stk og jeg tenker ca 15-20 kaker/desserter. Jeg er sunnmøring så kakene spares det ikke på. Men så er det helt vanlig at familie og venner også bidrar til kakebordet, så tvilsomt at jeg kommer til å bake noe selv (får se hvor mange som vil bake) Bryllupskaken bestilles hos konditori. Anonymous poster hash: d332e...324
Lille Rosa Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Hva slags bryllupskake skal dere ha? Suksesskake og ostekake er jo alltid poppis i selskap. Marsipankake, dersom bryllupskaken ikke er det? (Pascal er vel typisk andre varianter). Verdens beste/kværfjordkake og pavlova. Edit: kom på flere.. Endret 9. juni 2014 av Lille Rosa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Hvor mange gjester blir det da? Vi blir ca 40 stk og jeg tenker ca 15-20 kaker/desserter. Jeg er sunnmøring så kakene spares det ikke på. Men så er det helt vanlig at familie og venner også bidrar til kakebordet, så tvilsomt at jeg kommer til å bake noe selv (får se hvor mange som vil bake) Bryllupskaken bestilles hos konditori. Anonymous poster hash: d332e...324 Glemte å ta med hvilke kaker jeg tenker å ha I tillegg til bryllupskaken som blir marsipankake, så blir det antageligvis et par typer sjokolade, ostekake, pavlova, oreokake, snickerskake e.l. bløtkake, gele/fromasjkake,kransekake. Desserter som karamellpudding, multekrem, m/mandelflarn, Dronning Maud pudding, Panna Cotta med bærsaus, muligens is. Ellers foreslår sikkert noen andre typer de vil bake. Anonymous poster hash: d332e...324
Gjest Ciegus Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Fenalår og spekepølse/ølpølse er god snacks som fyller litt i magen. Ulike typer nøtter. Lefser. Salte kjeks, gjerne med ost.
Alvelin Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Supert tips med et ostefat med gode oster, tilbehør og kjeks... Passer godt til de som ikke er søtmonser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå