AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Er det verdt å ta hårkur hos frisøren? Eller er det egentlig ikke noe forskjell om man kjøper seg en god hårkur og kurer det selv i dusjen hjemme? Anonymous poster hash: 038c4...b92
Sunbeam Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Kjøp selv. De legger på 400 kr ekstra hvis jeg sier jatakk til hårkur der jeg går.
Sphynx Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Like dyrt å kjøpe kur hos frisør som å kjøpe en hel boks selv! Så gjør heller det. Bare husk å kure det riktig når du er hjemme da. De fleste gjør det ikke helt riktig, derfor det kan være kjekt å ha en frisør til å gjøre det for seg... Slik er det: Shampoo først for å åpne skjellagene i håret. Skyll. Så en kur, offte i hånkletørt hår. Deretter skyller du også har du i balsam! Mange dropper balsamen fordi håret kjennes mykt nok ut etter kur, men du trenger den til å lukke skjellaget i håret så ikke kuren 'renner ut igjen'! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Det eneste som er verdt å gjøre hos frisøren er klipp, striping eller avansert farging og styling. Vask, kur og farging kan man like gjerne gjøre selv. Jeg flyttet til en annen by for et år siden og mistet derfor min kjære frisør. På en måte er jeg sjeleglad, for jeg får helt grei klipp et billig sted her og håret farger jeg selv, og det ser faktisk mye bedre ut enn det det gjorde før da lærlingene til min frisør farget. Fargen jeg bruker nå ser også mer naturlig ut enn den frisøren bruker, og jeg får en hel masse komplimenter. Anonymous poster hash: 10f45...1da 1
Gjest BabyBlue Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Kjøp på nett og gjør det selv. Da sparer du fort over 500,-
Harley Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Forskjellen på å kure hjemme og hos frisør er jo at hos frisør er det vanlig å sitte med kur under varme/damp. Varmen gjør at kuren virker bedre. Eller kur med hodebunnsmassasje. Og så er det jo veeeldig deilig å bare sitte der og la noen andre gjøre det! :D
Sphynx Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Forskjellen på å kure hjemme og hos frisør er jo at hos frisør er det vanlig å sitte med kur under varme/damp. Varmen gjør at kuren virker bedre. Eller kur med hodebunnsmassasje. Og så er det jo veeeldig deilig å bare sitte der og la noen andre gjøre det! :D Sååååååå enig med massasjen! Men har aldri opplevd å få varme eller damp :/ Ellers er det jo noen type kurer som du ikke får kjøpt, slik som redken sin shot fix! Den er bra :O
Gjest BabyBlue Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Sååååååå enig med massasjen! Men har aldri opplevd å få varme eller damp :/ Ellers er det jo noen type kurer som du ikke får kjøpt, slik som redken sin shot fix! Den er bra :O Fant den på ebay Er Shot Phix forresten? Men der var det mange forskjellige produkter, sealer og deep treatment og masse annet rart med forskjellig PH verdi. Kanskje like greit at det er forbeholdt frisører.
Sphynx Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Fant den på ebay Er Shot Phix forresten? Men der var det mange forskjellige produkter, sealer og deep treatment og masse annet rart med forskjellig PH verdi. Kanskje like greit at det er forbeholdt frisører. Uuuhu, ja, shot phix! Jeg må lurke litt på ebay... hehe. Men er jo veldig i tvil om det er ekte da, det er vanskelig å vite.
Gjest BabyBlue Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Uuuhu, ja, shot phix! Jeg må lurke litt på ebay... hehe. Men er jo veldig i tvil om det er ekte da, det er vanskelig å vite. Så lenge man har litt ebay erfaring og ser på tilbakemelding og hvor mange produkter som er solgt fra før av, burde det gå greit. Ebay er utrolig strenge, om en selger blir "bustet" i å selge produkter som ikke lever opp til standarden de lover, blir de fort stengt ned. Og jeg tror neppe det er folk uten tidligere erfaring som kjøper slike produkter siden det virker som om det for det meste blir brukt av frisørkjenninger Kjøper man f.eks fra USA er det nesten garantert at det er ekte da det meste er ganske rimelig der uansett i forhold til norske frisørprodukter. Redken spesielt er ganske greit priset i statene.
Sphynx Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Så lenge man har litt ebay erfaring og ser på tilbakemelding og hvor mange produkter som er solgt fra før av, burde det gå greit. Ebay er utrolig strenge, om en selger blir "bustet" i å selge produkter som ikke lever opp til standarden de lover, blir de fort stengt ned. Og jeg tror neppe det er folk uten tidligere erfaring som kjøper slike produkter siden det virker som om det for det meste blir brukt av frisørkjenninger Kjøper man f.eks fra USA er det nesten garantert at det er ekte da det meste er ganske rimelig der uansett i forhold til norske frisørprodukter. Redken spesielt er ganske greit priset i statene. This makes sence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå