Gå til innhold

Hamster med sår, farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min datter har en dverghamster på snart 2 år. Idag oppdaget vi at den hadde ett sår rett mellom øyet og øret. Det var åpent, men ikke blodig eller noe puss på det. For ca ett halvt år siden merket vi at det øyet såret ligger over stakk litt mer ut enn det andre, men han har aldri endret noe adferd og har vært like sprek hele tiden. Det øyet jevnet seg ut igjen etter litt tid, men nå har det altså kommet ett sår.
Igjen så er adferden hans den samme, løper i hjulet ofte, spiser mat, drikker masse og er en ordnetlig spreking med tanke på alderen sin :-)

Så da må jeg bare høre her om noen har vært borti det samme, evt. anbefales jeg å dra til dyrlegen med han eller kommer det til å gro over litt tid?
Siste jeg vil er at han skal ha det vondt værtfall....

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 27cfe...403
Videoannonse
Annonse
Gjest Pheel
Skrevet

Legg ved bilde, vanskelig å si uten å ha sett det.

Uansett burde du kjøpe engangsflasker med sterilt saltvann om du ikke har det, og skylle det hver dag med dette til det er grodd helt igjen, om ikke annet.

AnonymBruker
Skrevet

Er det stort da? Og er det nært øyet og øyelokket? Hvis ikke, se det an før dere drar til dyrlegen. Skyll evt med sterilt saltvann, men ellers rør det minst mulig. Og finn ut hvor den har fått såret, er det noen spisse kanter i buret?

Neste gang øyet buler ut, ring dyrlegen, om så bare for å få dens meninger pr telefon.

Anonymous poster hash: 205ba...e45
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!
Såret er nærmere øret enn øyet, og kanskje på ca størrelse med øyet hans, så er ikke så stort heller. Øyet ser ikke plaget ut av den. Væsker fortsatt ikke, og han ser heller ikke ut til å klø noe på det. Det er bare ett åpent sår, merkelig..

Aner heller ikke hvor han har kunne fått såret fra, for det fins ingen kanter i buret og hvis datteren tar han ut av buret så er det for at han skal få løpt og lekt litt i soffaen, altså heller ingenting spisst.

Skal prøv å få sprayet på litt sterilt vann også avvente til om det begynner å gro, blir større eller væsker :-)

Mvh. TS

Anonymous poster hash: d73f3...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...