AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Lang historie kort: eksen og jeg gjorde det slutt i oktober i fjor, og nå har jeg fått vite at han venter barn om 2 uker. Altså har han enten vært utro eller gjort dette rett etter at det ble slutt. Gidder ikke spekulere mer i det, og han er slettet ut fra livet mitt for alltid. Vel i april i år fikk jeg meg altså ny kjærest, men jeg vet ikke om jeg og eksen har hatt sex etter denne "graviditeten", og det sier eksen at han ikke vet selv heller.. Så nå skal jeg iallfall bestille time på dagen i morgen og få testet meg. Har hatt klamydia før (ja fikk det fra nettopp denne eksen), men har ingen av disse symptomene nå. Noen som har hatt det og vet hvordan symptomer man kan se etter? Og det viktigste spørsmålet av alt hva sier jeg til ny kjæresten?? Anonymous poster hash: ad323...6d7
Gjest Faerunpedia Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Klamydia gir ofte ingen symptomer. Det er jo bare å si det som det er til den nye kjæresten din, du er jo helt uskyldig oppi dette.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Klamydia gir ofte ingen symptomer. Det er jo bare å si det som det er til den nye kjæresten din, du er jo helt uskyldig oppi dette. Jajo, men så er jeg da litt redd for at han skal bli sur. Men bedre å si sannheten enn og la være å si noe! -Ts Anonymous poster hash: ad323...6d7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Akkurat nå kan du ikke noe for dette, og det bør være en smal sak å si det, selv om det kan være ubehagelig. Om du unnlater å si det etter første mistanke kan du ødelegge jævlig mye for ham. Der er forskjellen. Anonymous poster hash: 3fd0b...ab5 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Hvis det er vanskelig å si det, kan du jo skrive et kort: roser er røde fioler er blå jeg har fått litt klamydia det har du og og forklart situasjonen etterpå. Anonymous poster hash: 2b530...b82 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Jajo, men så er jeg da litt redd for at han skal bli sur. Men bedre å si sannheten enn og la være å si noe! -Ts Anonymous poster hash: ad323...6d7 Min ble ikke sur, han tok det fint. Er ikke verdens undergang. Men jeg var livredd for å si det, følte meg liksom litt skitten og dum. Anonymous poster hash: ebf9c...fcc
cathrine.94 Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Klamydia er ofte symptomfritt, men dersom du har symptomer som kløe, annerledes utflod, svie ved tissing osv kan det være symptomer søke litt på nettet, det finnes gode artikler om dette. Du burde uansett teste deg dersom du har en mistanke. Bare si det til den nye kjæresten som det er, det er nok best å være ærlig om det.
Mango Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Har han hatt sex uten kondom, så har han ingen andre enn seg selv å skylde på. En venninne av meg måtte si det til en hun bare styrte litt med, det gikk fint.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Har han hatt sex uten kondom, så har han ingen andre enn seg selv å skylde på. En venninne av meg måtte si det til en hun bare styrte litt med, det gikk fint. Ja, det er jo sympatisk hvis man selv mistenker at man har en kjønnssykdom og ikke advarer ny partner på forhånd. TS, jeg hadde nok blitt ganske forbannet og du hadde nok ikke vært kjæresten min lenger. Det er jo litt av et tillitsbrudd å unnlate å si at man mistenker at man kan ha en kjønnssykdom før man hopper i høyet. Anonymous poster hash: effae...554 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Ja, det er jo sympatisk hvis man selv mistenker at man har en kjønnssykdom og ikke advarer ny partner på forhånd. TS, jeg hadde nok blitt ganske forbannet og du hadde nok ikke vært kjæresten min lenger. Det er jo litt av et tillitsbrudd å unnlate å si at man mistenker at man kan ha en kjønnssykdom før man hopper i høyet. Anonymous poster hash: effae...554 Men da igjen, hvordan kan jeg vite at ikke det er nykjæresten selv som har gitt meg klamydia? -Ts Anonymous poster hash: ad323...6d7
Betty Blue Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Har du klamydia så må du naturligvis fortelle det, uansett hvor ubehagelig du synes det er. Klamydia er forresten vanligvis uten symptomer, men kan medføre sterilitet. Men det er en ting jeg ikke helt forstår TS... Hvorfor i alle dager er du overbevist om at du har klamydia? Du og eksen fikk vel begge behandling slik at dere ble kvitt det? Dersom du skulle ha det nå så måtte det i tilfelle være fordi eksen senere ser ut til å ha vært utro og denne damen kanskje har hatt klamydia, eller at du har fått det fra ny kjæreste. Men har du hatt ubeskyttet sex, så ville jeg virkelig ikke bare ha bekymret meg om klamydia, men testet meg for langt mer enn det. Endret 12. juni 2014 av Ibsenfrue 2
miramis Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Har han hatt sex uten kondom, så har han ingen andre enn seg selv å skylde på. En venninne av meg måtte si det til en hun bare styrte litt med, det gikk fint. ??? Man skal kunne stole på at en kjæreste ikke er syk. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Det virker nå bare som TS er redd for å ha klamydia da hun har funnet ut at (x)kjæresten har vært med flere. Meen med tanke på at hun dama er gravid hadde de nok funnet ut om hun har klamydia, hvertfall før sjekket de det. Så om du har er det nok fra nye kjæresten? Selv om du ikke kan vite sikkert og bør også informere xen da han har gravid dame. Men du har ikke symptomer (vet d kan være symptom fritt), det er nok frykt men absolutt lurt å ta. En vet aldri! Har selv angst for klamydia ved nye partner etter utro x smittet meg. Anonymous poster hash: 709e5...bdb
kaprifolen Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 Voksne folk med en seksuell fortid tester seg for "alt" før man inngår et varig, seksuelt forhold uten beskyttelse... Kan jo bare si noe sånt som at "jeg fikk nylig vite at min eks skal bli far, noe som i forhold til termin osv vil tilsi at han meget mulig var utro mot meg. I den forbindelse tenkte jeg å teste meg, og at det ansvarlige var å informere deg også, i tilfelle du har fått det. Eventuellt har vært like uheldig som meg med ekser, hehe..." Lite kjipt å få symptomer om et år, og ikke vite om det ble med inn i forholdet eller om noen har vært utro.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 Har du klamydia så må du naturligvis fortelle det, uansett hvor ubehagelig du synes det er. Klamydia er forresten vanligvis uten symptomer, men kan medføre sterilitet. Men det er en ting jeg ikke helt forstår TS... Hvorfor i alle dager er du overbevist om at du har klamydia? Du og eksen fikk vel begge behandling slik at dere ble kvitt det? Dersom du skulle ha det nå så måtte det i tilfelle være fordi eksen senere ser ut til å ha vært utro og denne damen kanskje har hatt klamydia, eller at du har fått det fra ny kjæreste. Men har du hatt ubeskyttet sex, så ville jeg virkelig ikke bare ha bekymret meg om klamydia, men testet meg for langt mer enn det. Jeg er ikke overbevist om at jeg har klamydia, trur ikke jeg har det. Har hatt klamydia før som eksen min ga meg uten å gi beskjed (han sa "du bør kanskje ta en tur til legen" etter at han hadde operert vekk den ene pungen, en drittsekk forresten). Tok en klamydia test i september som ikke ga utslag og det ble slutt i oktober, kan ikke huske om vi har hatt sex etter klamydia testen. Men jeg har akkurat fått vite at han venter barn rundt disse tider, han husker ikke selv om han har hatt seg med henne imens vi hadde "pause" eller etter at det ble slutt. Så jeg tenker det er viktig å være på den sikre siden -Ts Anonymous poster hash: ad323...6d7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Har enda ikke fått testet meg, i og med at fastlegen ikke var tilstede i dag. Dersom jeg har klamydia vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg vet at denne kjæresten kommer til å bli så utrulig sint (han har nemlig litt av et temperament som jeg trur kommer av ADHD). Krysser fingrene får at jeg ikke har det! -Ts Anonymous poster hash: ad323...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå