gjj Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg jobber i helsevesnet, har 55 prosent stilling, og sagt meg illig til å jobbe 100 prosent nå i sommer, 8 uker. Jobber fast hver 3. helg 'Fikk sommerturnusen og på den er jeg oppført til å jobbe 6 av 8 helger. En av helgene er kun lørdag, men helgen er jo uansett ødelagt. Har de lov til å sette meg opp på så mange helger?
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Trodde man skulle ha max 2 jobbehelger pr måned?
gjj Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2014 Trodde man skulle ha max 2 jobbehelger pr måned? Ja, jeg føler at denne turnusen ikke er riktig..vil bare høre før jeg går å klager.
Snork Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Typisk. Du skal ha fri hver 3. søndag, om jeg ikke tar helt feil. Lørdag regnes ikke som helg. Tror det er lov, men utrolig dårlig gjort av arbeidsgiver. Ta kontakt med tillitsvalgt eller den som er representant for fagforbundet, de skal vite hva som er lov eller ikke. 1
gjj Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2014 Men det som er så rart er at det er tilitsvalgte i fagforbundet som har vært med å laget turnus...tror jeg få høre med spl. forbundet. De kunne nu vertfall ha spurt. uke 1...natt til lørdag uke 2...min faste helg uke 3...fri uke 4...dag og aften uke 5...min faste helg uke 6...fri uke 7...natt til lørdag og søndag uke 8...min faste helg
FoxyFish Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Men det som er så rart er at det er tilitsvalgte i fagforbundet som har vært med å laget turnus...tror jeg få høre med spl. forbundet. De kunne nu vertfall ha spurt. uke 1...natt til lørdag uke 2...min faste helg uke 3...fri uke 4...dag og aften uke 5...min faste helg uke 6...fri uke 7...natt til lørdag og søndag uke 8...min faste helg Er du medlem i Fagforbundet, da?
Gjest ...sunny... Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Jeg jobber selv i helsevesenet, er sykepleier. Man skal ikke settes opp på arbeid to søndager på rad, det er ulovlig. Man kan jobbe to søndager på rad dersom man selv ønsker det, men ikke uten å bli spurt først.
Anette.. Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Jobber selv i helsevesenet Man kan jobbe 2 søndager på rad, men da skal man ha 100% overtid søndag nr 2 Søndag nr 3 er arbeidsnekt Lørdag gjelder ikke som helligdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå