Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesnet, har 55 prosent stilling, og sagt meg illig til å jobbe 100 prosent nå i sommer, 8 uker. Jobber fast hver 3. helg

'Fikk sommerturnusen og på den er jeg oppført til å jobbe 6 av 8 helger. En av helgene er kun lørdag, men helgen er jo uansett ødelagt.

Har de lov til å sette meg opp på så mange helger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Trodde man skulle ha max 2 jobbehelger pr måned?

Skrevet

Trodde man skulle ha max 2 jobbehelger pr måned?

Ja, jeg føler at denne turnusen ikke er riktig..vil bare høre før jeg går å klager.

Skrevet

Typisk. Du skal ha fri hver 3. søndag, om jeg ikke tar helt feil. Lørdag regnes ikke som helg. Tror det er lov, men utrolig dårlig gjort av arbeidsgiver. Ta kontakt med tillitsvalgt eller den som er representant for fagforbundet, de skal vite hva som er lov eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Dette er tillitsvalgtmat, ja :)

Skrevet

Men det som er så rart er at det er tilitsvalgte i fagforbundet som har vært med å laget turnus...tror jeg få høre med spl. forbundet.

De kunne nu vertfall ha spurt.

uke 1...natt til lørdag

uke 2...min faste helg

uke 3...fri

uke 4...dag og aften

uke 5...min faste helg

uke 6...fri

uke 7...natt til lørdag og søndag

uke 8...min faste helg

Skrevet

Men det som er så rart er at det er tilitsvalgte i fagforbundet som har vært med å laget turnus...tror jeg få høre med spl. forbundet.

De kunne nu vertfall ha spurt.

uke 1...natt til lørdag

uke 2...min faste helg

uke 3...fri

uke 4...dag og aften

uke 5...min faste helg

uke 6...fri

uke 7...natt til lørdag og søndag

uke 8...min faste helg

Er du medlem i Fagforbundet, da? :)

Gjest ...sunny...
Skrevet

Jeg jobber selv i helsevesenet, er sykepleier. Man skal ikke settes opp på arbeid to søndager på rad, det er ulovlig. Man kan jobbe to søndager på rad dersom man selv ønsker det, men ikke uten å bli spurt først.

Skrevet

er medlem i sykepleieforbundet.

Skrevet

Jobber selv i helsevesenet :) Man kan jobbe 2 søndager på rad, men da skal man ha 100% overtid søndag nr 2 :) Søndag nr 3 er arbeidsnekt :) Lørdag gjelder ikke som helligdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...