Gå til innhold

Finnes det ballerinasko som ikke gnager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å bruke ballerina sko, spesielt nå om sommeren. Men etter bare noen få skritt så begynner de å gnage. Går jeg lenger har jeg åpne gnagsår (ikke bare blemmer, sår). Har et overforbruk av compeed hele sommeren, og tror jo at jeg skal klare å "gå de inn", men de blir aldri gått inn, de gjør vondt uansett. Spesielt på hælene, knoken på siden av stortåa (der skoen går over), lilletåen og knoken på lilletåa.

Finnes det ballerinasko som IKKE gnager? Jeg ha prøvd å kjøpe de akkurat passe, litt stor slik at de ikke skal sitte fast noen plass, å gå med sokker, tykke sokker for å forme dem osv osv. Prøvd dyre, billige etc.

Jeg har så lyst til å gå i ballerinasko:( Har i grunn samme problemet med sandaler. Kanskje føttene mine ikke passer i sko?:P

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg hadde noen blodkaker av føtter i en del år før jeg kjøpte ballerinas fra Navyboot. Fikk - for første gang i historien - ikke et eneste gnagsår.

Jeg slet med at nye sko vanligvis trengte en måneds "tilpassningstid", som igjen betydde gnagsår en masse for mitt vedkommende. En skomaker tipset meg om følgende:

1) Sørg for at huden på føttene er myk og fri for hard hud

2) Bruk tynne strømper/fotsokker (til og med tynn strømpebukse hjelper)

3) Ta av skoene når du sitter i ro

4) La skoene få en hviledag mellom hvert bruk. Dette gjør også at skoene varer lengre

5) Smør sko av lær/skinn inn med riktig pleie for å holde læret/skinnet mykt

6) Med en gang du merker at du er i ferd med å få gnagsår, bytt sko

7) Legg tynne såler og/eller tåballe- hhv. hælputer i skoene for mer komfort

Skrevet

Jeg sverger til TOMS. Ikke sikkert det er det du sikter til, men de gir hvertfall 0 gnagsår!

Skrevet

Takk for svar! Men Toms er stygge, da går jeg heller i joggesko :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått gnagsår av ballerinasko, men jeg kjøper ordentlige skinn ballerina til 400-600 kr. Om du kjøper billige til 149 så er det kanskje det som er grunnen til problemet?!

Anonymous poster hash: ec758...3c5
Skrevet

Har en venninne som sverger til Melissa sko http://www.melissa.com.br/en/collection

De er i myk gummi, og skal visstnok være eksremt behagelige, og hun bruker de masse på storbyferie, da alle andre sko klemmer, gir gnagsår og såre føtter. Jeg tenkte jeg skulle prøve et par i sommer, da jeg alltid hovner opp i føttene i varmen, og alle de fine skoene mine blir for trange.

Skrevet

Jeg kjøper skikkelige sko fra kvalitetsmerker og har aldri fått gnagsår av mine ballerinasko. De er ofte litt dyrere enn de du finner på Dinsko, men kanskje det er der problemet ditt ligger? :)

Skrevet

Et nytt par sko kan kreve å bli brukt ca 10 ganger før de er tilpasset din fot. Å ha sko som ikke er skinn på innsiden er ikke så lurt, for de vil aldri tilpasse seg...

Mange tenker motsatt, at det skal være skinn på utsiden. Ja, det ser bedre ut, men er ikke mere behagelig for føttene.

Ett par med en god helkappe er også viktig, at skoen er riktig ortopedisk for din for. Noen sko går høyt opp på Helen, noen går lavt nede...prøv dem.

Skrevet

Jeg har sko i de fleste prisklasser. Alt fra 149 kr til 1500 kr, liksom. Et par i ekte skinn, men alle gnager.

Forøvrig så sliter jeg med de fleste sko, alle gir gnagsår i de første mnd, før det går over.

Tusen takk for tips, skal prøve å være mer nøye neste gang jeg prøver sko:)

Gjest Naria
Skrevet

Har en venninne som sverger til Melissa sko http://www.melissa.com.br/en/collection

De er i myk gummi, og skal visstnok være eksremt behagelige, og hun bruker de masse på storbyferie, da alle andre sko klemmer, gir gnagsår og såre føtter. Jeg tenkte jeg skulle prøve et par i sommer, da jeg alltid hovner opp i føttene i varmen, og alle de fine skoene mine blir for trange.

Oj, her var det mange kule sko!

Vet du om dette merket selges i butikk her i Norge?

Skrevet

Har du prøvd med skinnsko og slik blokkerings-spray/krem/skum? Jeg har vanskelige føtter, men den saken har hjulpet meg.

Gjest gurimalla
Skrevet

Wonders har gode ballerinasko :-)

Gjest Ciegus
Skrevet

Uff, dette strever jeg også med. Til og med ballerinaene mine fra Ecco gnager. :(

Skrevet

Selvsagt! Jeg elsker ballerinasko og får egentlig ganske sjelden gnagsår. Det kommer jo an på fotens utforming om man har noen spesielle "problemområder", men skulle da tro at det bare er å finne en form og stoff som passer deg? Skulle tro at ballerinasko i mykt materiale/stoff burde gå bedre enn skinn f.eks. Er fornøyd med mine billigsko fra skopunkten, økonomisko osv jeg. Opplever vel egentlig at det oftere er de dyrere skoene som gnager (spesielt i starten), men jeg tror det kommer av at de er i mer slitesterkt materiale av kvalitetsgrunner, men som igjen da går utover komfort.

Skrevet (endret)

Ja, men de er dyre. Hva med tøysko?

Endret av Tropisk
Skrevet

Oj, her var det mange kule sko!

Vet du om dette merket selges i butikk her i Norge?

Det vet jeg ikke. Venninna mi kjøper på nett.

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt et par i skinn fra Bianco for 550. Tok ikke veldig lang tid å gå de inn.

Skrevet

Jeg hadde ett par ballerinasko jeg fikk gnagsår av i fjor sommer, så jeg ga opp å bruke de, helt til nå i sommer. Jeg gikk med gnagsårplaster på hælene mine de første gangene jeg gikk med de i år, og nå er det ikke noe problem for meg å bruke de, for nå får jeg ikke gnagsår etter jeg brukte gnagsårplaster de første gangene. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ballerinasko nettopp for å unngå gnagsår om sommeren, det er mine "frisko" som jeg kan bruke en helaften uten å kjenne noe til føttene mine. Jeg kjøper dog myke sko, ikke sånne harde, for det tåler jeg ikke. Har veldig ømfintlige føtter, så det må ikke være noe som klemmer noe særlig. Så det er min anbefaling. Sko som er harde vil jo naturlig nok sjelden passe alle føtter. Ulempen med myke sko som brukes flittig en hel sommer er at de må kastes litt fortere enn jeg skulle ønske, men samtidig får jeg virkelig glede av dem når jeg har dem i bruk.

Anonymous poster hash: 0339a...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...