Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen her hjemme hos oss drikker kaffe.

Hva synes du som gjest at du kommer til noen og det ikke blir servert kaffe, bare evt te, mineralvann, saft, vann, brus, vin?

Bør vi kjøpe kaffemaskin for å kunne tilby gjestene kaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bli servert annet enn kaffe når dere ikke drikker kaffe. Ikke noe problem.

Alternativt kan du kjøpe et glass med pulverkaffe og koke opp vann og servere kaffe allikevel. Siden dere drikker te så har dere muligens en vannkoker?

• Liker 5
Skrevet

Hva med å ha et glass pulverkaffe stående?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du bør ikke kjøpe kaffemaskin. Men det er greit å kunne servere kaffe. Du får også kjøpt kaffemugge i glass og filterholder, slik at du kan velge å trakte for hånd. Evt kan du koke kaffe om du har kaffekjel. Mange bruker også pulverkaffe, eller nescafe sine hurtigkaffe-pakker der innholdet skal blandes med varmt vann. Noen er veldig glad i kaffe, og avhengig av det, så jeg synes at det er greit å ha kaffe tilgjengelig for gjester som ønsker kaffe

Anonymous poster hash: 1d748...38a
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har et glass pulverkaffe stående, jeg orker ikke ha en kaffetrakter som jeg ikke bruker til å ta opp plass. Ikke har jeg besøk som drikker kaffe så ofte uansett. Og hvorfor må det på liv og død alltid drikkes kaffe? :fnise:

Anonymous poster hash: dfa6c...eb6
  • Liker 4
Gjest Tekola
Skrevet

Veldig mange tedrikkere opplever jo å kun bli tilbudt vann når de ikke ønsker kaffe, så det er jo ikke noe man MÅ ha. Men man får kjøpt billige presskanner på Ikea f.eks, så det koster jo ikke all verdens å ha det og en pose passende kaffe stående :)

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bli servert annet enn kaffe når dere ikke drikker kaffe. Ikke noe problem.

Alternativt kan du kjøpe et glass med pulverkaffe og koke opp vann og servere kaffe allikevel. Siden dere drikker te så har dere muligens en vannkoker?

Hva med å ha et glass pulverkaffe stående?

Ja, vi har et glass pulverkaffe. Noen synes det er helt greit, men jeg vet at noen ssynes pulverkaffe er veldig kjipt.

AnonymBruker
Skrevet

En presskanne koster ikke all verden og tar liten plass. Kaffen bør du oppbevare i fryseren.

Anonymous poster hash: 9a988...916

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe og vi har ikke kaffetralter. Samboer drikker kaffe men kverner den selv og koker den med en spesiell koker. Jeg kan ikke lage kaffe på den måten og tviler for at jeg vil klare å lage god kaffe siden jeg ikke kan smake selv om den er god. All kaffe for meg smaker pyton.

Så jeg tilbyr gjester pulverkaffe, te, brus, vann, juice eller saft. Alt etter hva vi har. Mange vil faktisk ha pulverkaffe.

Anonymous poster hash: 0162b...a11

Gjest Jørild
Skrevet

Man kan jo og ha en presskanne stående i skapet. Den tar ikke mye plass, og sannsynligvis har dere vannkoker all den tid dere tilbyr folk te.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe og vi har ikke kaffetralter. Samboer drikker kaffe men kverner den selv og koker den med en spesiell koker. Jeg kan ikke lage kaffe på den måten og tviler for at jeg vil klare å lage god kaffe siden jeg ikke kan smake selv om den er god. All kaffe for meg smaker pyton.

Så jeg tilbyr gjester pulverkaffe, te, brus, vann, juice eller saft. Alt etter hva vi har. Mange vil faktisk ha pulverkaffe. Anonymous poster hash: 0162b...a11

altså når samboer ikke er hjemme.

Anonymous poster hash: 0162b...a11

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har et glass pulverkaffe. Noen synes det er helt greit, men jeg vet at noen ssynes pulverkaffe er veldig kjipt.

Er det problematiskt å ha en liten kaffetrakter når du vet at noen av dine gjester setter stor pris på god kaffe?

Jeg ville investert i en liten og god trakter, ikke for kostbar, men en trakter som lager god kaffe.

• Liker 1
Gjest Knuse
Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe og har dermed ikke kaffetrakter. Har vannkoker og et glass med Nescafe gull, så vil noen ha kaffe når de er på besøk, så får de drikke det.

• Liker 3
Gjest lurven
Skrevet

vi drikker heller ikke kaffe, men gidder ikke å kjøpe kaffetrakter bare for gjestene, så her får gjestene kun instant coffee

Skrevet

Enkelte er avhengige av snus, sigaretter, alkohol etc også; det betyr ikke at folk skal ha dette i tilfelle noen besøkende skulle få lyst på. Drikker man ikke kaffe, så drikker man ikke kaffe. Man har nok skrot rundt omkring i huset om man ikke skulle begynne å kjøpe ting som man aldri benytter seg av selv.
Jeg har nescafe stående i skapet, men den var det en gjest som tok med siden vi selv ikke drikker kaffe.

• Liker 13
Skrevet

Nei, du bør ikke kjøpe kaffemaskin. Men det er greit å kunne servere kaffe. Du får også kjøpt kaffemugge i glass og filterholder, slik at du kan velge å trakte for hånd. Evt kan du koke kaffe om du har kaffekjel. Mange bruker også pulverkaffe, eller nescafe sine hurtigkaffe-pakker der innholdet skal blandes med varmt vann. Noen er veldig glad i kaffe, og avhengig av det, så jeg synes at det er greit å ha kaffe tilgjengelig for gjester som ønsker kaffe

Det var en veldig god idè. Da kan man trakte selv og kjøpe god kaffe :) For det er jo noen som er riktig glad i god kaffe, ja.

Veldig mange tedrikkere opplever jo å kun bli tilbudt vann når de ikke ønsker kaffe, så det er jo ikke noe man MÅ ha. Men man får kjøpt billige presskanner på Ikea f.eks, så det koster jo ikke all verdens å ha det og en pose passende kaffe stående :)

Trodde presskaffe gav ekstra sterk kaffe?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg drikker kaffe, men har ikke trakter. Jeg har derimot presskanne og vannkoker. Funker helt fint og lager bedre kaffe enn en liten dårlig trakter. Oppskriften på hvordan man lager kaffe følger med presskannen.

Hadde jeg blitt tilbudt pulverkaffe hadde jeg valgt te.

Gjest Tekola
Skrevet

Det var en veldig god idè. Da kan man trakte selv og kjøpe god kaffe :) For det er jo noen som er riktig glad i god kaffe, ja.

Trodde presskaffe gav ekstra sterk kaffe?

Hm, nå er ikke jeg noen kaffeekspert, men tror da det med presskanne blir helt vanlig kaffe? Kanskje det er sånn espressokanne du tenker på? (Nå er jeg på skikkelig tynn is her kjenner jeg :ler: )

Skrevet

Har et glass pulverkaffe stående, jeg orker ikke ha en kaffetrakter som jeg ikke bruker til å ta opp plass. Ikke har jeg besøk som drikker kaffe så ofte uansett. Og hvorfor må det på liv og død alltid drikkes kaffe? :fnise:

Anonymous poster hash: dfa6c...eb6

Tenker det samme, men noen er jo bare så glad i kaffe, og at da hygger de seg så godt :)

Skrevet (endret)

Synes det er helt greit at det ikke blir servert, men nå drikker jeg ikke vanlig kaffe selv, da ;) Det eneste jeg forventer når jeg er på besøk hos andre er at jeg kan få et glass vann hvis jeg blir tørst. Om jeg får besøk så tilbyr jeg det jeg har stående, og om det er planlagt besøk så kjøper jeg alltid inn noe ekstra (f.eks brus og litt bakverk).

Det var flere som maste om at jeg "måtte jo ha kaffetrakter - alle har det", men når jeg har lite benkeplass og ikke drikker det selv, ser jeg ikke helt poenget. Fikk til og med en kaffetrakter til jul en gang (fra en kaffetørst slektning), men den gikk til slutt i søpla, siden den bare opptok plass jeg egentlig kunne trengt til andre ting.

Nå har det etterhvert blitt slik at familiemedlemmer bytter på å kjøpe pulverkaffe som oppbevares i skapet mitt, så kan alle nyte den dyrebare kaffen sin, mens jeg slipper å forholde meg til et produkt jeg ikke bruker. Fungerer helt fint :)

Endret av Antlers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...