Gå til innhold

Har politiet taushetsplikt?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har politiet lov til å fortelle en storebror at hans lillesøster har vært arrestert, mistenkt for dopbruk?

Storebror er ikke lillesøsters verge - det er mor.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg går utifra at de har taushetsplikt.

Clea

Gjest gjest1
Skrevet

Det tror faktisk jeg også, og jeg har en liten høne og plukke med politiet her jeg bor. Selv om det sikkert var godt ment, så aner ikke den betjenten hvilket helvete han satte i gang her hjemme... han skal få så hatten passer! :evil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Forståelig nok! Gi beskjed til sjefen til vedkommende.

Clea

Skrevet

Send inn skriftlig klage. Man kommer i grunnen ingen vei med å klage muntlig. Hvis du vil at han skal få seg en ordentlig skrape - send brev til sjefen hans.

Gjest gjest1
Skrevet

Tusen takk Catlin - det var godt du sa. Jeg hadde tenkt å ringe på mandag :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor gammel er lillesøster?

Politi har taushetsplikt. Helvete hjemme?

Hadde jeg hatt en lillesøster som brukte dop, så ville jeg blitt kjempeglad om jeg fikk vite det.

Kansje det var det som skulle til for å få stoppet henne og gi henne hjelp.At han brøt taushetsplikten, var noe jeg ga en god dag i da.

Ofta får pårørende vite det når det er for sent.

Så kan man spørre seg, hva det tjener til at han brøt taushetsplikten og du gjør noe med saken.

Som mor og søsken ville jeg blitt glad om en slik sak kom meg for øret.

Hjelpeapparatet, både politi og andre instanser har taushetsplikt. Foreldre får ikke vite noe. Mange kan sitte på opplysninger, men desverre......

Gjest Poirot
Skrevet

Gjest: saken er vel at det holder at foreldre får vite om sine barns forhold, ikke resten av søskenflokken....

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt av poenget mitt var at foreldre får IKKE vite før det er forsent.

For alt jeg vet, kan hende politimann kjente storebror+ Anså han som at han kunne få den info istedenfor foreldrene?

Det er faktisk slik at det er mange søsken som har fått vite om misbruk før foreldrene. Det har vert lettere for foreldrene å få det den veien.

Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om her.

Selv om det er ulovlig, så kan det hende politi brukte vett og skar igjennom? Kansje redder en ungdom fra å gå helt i hundene?

Mange foreldre, de fleste har ingen aning om stoff. Deres kjære kan holde på lenge før det blir oppdaget. Ofte har det gått så langt at de har beg. på tyngre stoffer. Det er da helvete begynner..

Jeg gjentar igjen. Jeg ville ha vert glad om jeg fikk vite det. Uansett brudd på tp. eller ei.

Gjest Poirot
Skrevet

Hva som kan lønne seg og ikke spiller INGEN rolle, når politimannen bryter taushetsplikten sin. Det er straffbart, ulovlig og kan få uante konsekvenser.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Litt av poenget mitt var at foreldre får IKKE vite før det er forsent.

For alt jeg vet, kan hende politimann kjente storebror+ Anså han som at han kunne få den info istedenfor foreldrene?

Det er faktisk slik at det er mange søsken som har fått vite om misbruk før foreldrene. Det har vert lettere for foreldrene å få det den veien.

Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om her.

Selv om det er ulovlig, så kan det hende politi brukte vett og skar igjennom? Kansje redder en ungdom fra å gå helt i hundene?

Mange foreldre, de fleste har ingen aning om stoff. Deres kjære kan holde på lenge før det blir oppdaget. Ofte har det gått så langt at de har beg. på tyngre stoffer. Det er da helvete begynner..

Jeg gjentar igjen. Jeg ville ha vert glad om jeg fikk vite det. Uansett brudd på tp. eller ei.

Har en taushetsplikt så har en det, og en kan ikke bare tøye grensene som en selv vil. Uansett om det er bra eller ikke for vedkommende. Det spiller ingen rolle om han kjente broren eller ikke, for politiet har taushetsplikt, og den brøt han i det han åpnet munnen sin til broren.

Så kan en diskutere rundt om det var bra eller ikke, men en person som har taushetsplikt bør ikke slippe unna med dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Politiet har klart taushetsplikt, men til deg som startet tråden, dersom det er du som fikk helvete fordi de er redd for deg og glad i deg, så drit i å klage og vær glad for at noen fortsatt bryr seg om deg. Tro meg, det er ikke sikkert det alltid er slik!

Gjest agurk
Skrevet

Kjære gjest!

Kanksje moren allerede viste dette? Kanskje storebror har puttet nesen sin i det og gjort det værre? Hvem vet!

Politiet har uansett taushetsplikt! Og den skal holdes! Uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...