roberta Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Det er sikkert mye bra på HBO, men det er irriterende at det ikke er omtale på om filmer og serier der. Derfor spør jeg her om det er noen som har en god serie å anbefale? Jeg er åpen for alt, men det hadde vært fint om du som eventuelt svarer kan fortelle litt om innholdet. Da blir jeg så glad
Konstantin Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Jeg må jo nesten anbefale True Detective. Handler om 2 etterforskere i Louisiana, som må jobbe sammen om for å oppklare et sadistisk drap. Man blir etterhvert kjent med karakterene og deres forhold. Handlingen foregår parallelt i "nåtiden", i serien på 90 tallet ca 10 år etter drapet, og tilbakeblikk på etterforskningen. Det er et drama, med filosofiske underlinjer. Har blitt yndlingserien min, utrolig spennede og bra drama/krim. "Ps, bildet mitt er ene karakteren, og sitatet mitt er fra serien. Derfor jeg nesten måtte anbefale den " Endret 8. juni 2014 av Konstantin 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 True Detective er rått, måten de fremstiller bibelbeltet og sørstatene på er helt fantstisk. Anonymous poster hash: 68079...77a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 True detective! Samt Six feet under. Har fått masse priser osv. Veldig fin serie. Handler om en familie som driver et begravelsesbyrå, og deres hverdag/liv. Anonymous poster hash: 2963e...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Fargo! Basert på sann historie Anonymous poster hash: b3540...464 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Fargo! Basert på sann historie Anonymous poster hash: b3540...464 Ja, dem glemte jeg å nevne. Men nei, det er bare tull at den er basert på sann historie.. Anonymous poster hash: 2963e...3a7
roberta Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2014 Tusen takk for mange gode tips Nå skal jeg sjekke ut og forhåpentligvis kose meg timevis foran skjermen. Av de dere har nevnt har jeg sett Six feet under. Det er en av mine favorittserier og jeg har alle sesongene på dvd. Kom gjerne med flere gode tips altså. Alltid godt å ha noe i bakhånd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor står det at den er basert på sann historie da? Er det lov å skrive det om det ikke er sant? Anonymous poster hash: b3540...464
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor står det at den er basert på sann historie da? Er det lov å skrive det om det ikke er sant? Anonymous poster hash: b3540...464
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor står det at den er basert på sann historie da? Er det lov å skrive det om det ikke er sant? Anonymous poster hash: b3540...464 På film og serie kan man vel skrive hva man vil.. Cohen-brødrene gjorde det på filmen også, og det var bare for moro. Og hvis du leser teksten, så skjønner man også at det er noe som ikke stemmer. Anonymous poster hash: 2963e...3a7 2
Avalon Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Skal vi se, jeg likte godt the white queen. Den handler om tiden før The tudors fikk makten i england. Hvorvidt det som skjer i serien er fakta er nå så som så, men underholdende. The vikings, game of thrones. Masters of sex var også veldig god. Det er vel på 50tallet dette skjer tror jeg, der en fertilitetslege vil vite hva som egentlig skjer med kroppen under sex. Noe som da ble sett på som total tabu, spesielt kvinnens orgamse og kvinnens seksualliv generelt. Har nettopp begynt å se på Penny dreadfull, virker ok til nå iallefall. Black sails var også ok. 1
roberta Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2014 Jeg må jo nesten anbefale True Detective. Handler om 2 etterforskere i Louisiana, som må jobbe sammen om for å oppklare et sadistisk drap. Man blir etterhvert kjent med karakterene og deres forhold. Handlingen foregår parallelt i "nåtiden", i serien på 90 tallet ca 10 år etter drapet, og tilbakeblikk på etterforskningen. Det er et drama, med filosofiske underlinjer. Har blitt yndlingserien min, utrolig spennede og bra drama/krim. "Ps, bildet mitt er ene karakteren, og sitatet mitt er fra serien. Derfor jeg nesten måtte anbefale den " Nå har jeg sett ferdig første sesong og håper å finne 2. sesong på nettet snart. Kjempebra serie! Og jeg skjønner godt at du har det bildet du har
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Nå har jeg sett ferdig første sesong og håper å finne 2. sesong på nettet snart. Kjempebra serie! Og jeg skjønner godt at du har det bildet du har Sesong 2 kommer ikke før neste år Anonymous poster hash: 3040d...660
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Sesong 2 kommer ikke før neste år Anonymous poster hash: 3040d...660 Og da uten Rust Cohle og Martin Hart :frown: Anonymous poster hash: e7c24...365
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2014 #17 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Er så sær på filmer og serier men Fargo og True Detective er unike, virkelig god og intelligent krim. Endret 23. juni 2014 av KG dama
ludopluto Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 True detective - GENIAL Six feet under - Beste serien jeg har sett til nå Carnivale - fantastisk The wire - say no more
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå