Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi et et gift par som til høsten har vært prøvere ett års tid.

Jeg ble gravid i oktober, men hadde en SA i uke 8.

Før denne graviditeten hadde jeg mer eller mindre stålkontroll på syklusen. 28 dager hver gang i flere år.

Etter SA'en derimot, varierer den fra 28-32 dager. Jeg merker at eggløsningen nærmer seg ved at jeg får veldig økt sexlyst, EL-slimet kommer og jeg får de klassiske stikkingene nede i siden(e).

Man kan vel strengt talt lese seg grønn på EL-tegn, om den er på vei, akkurat når den er osv, men jeg tenkte jeg skulle kontrollere det med tester i tillegg. Jeg prøver i utgangspunktet å ikke stresse med det, men siden jeg og min mann reiser ganske mye i våre respektive jobber så må det planlegges litt.

Jeg har brukt strips fra billigetester i snart 6 mnd og har vel egentlig fått utslag på de på forventet dato. Leser litt forskjellig - noen sier at når du får positiv test så er det nesten for sent å prøve, mens andre steder står det at da kommer EL innen 24-48 timer.

Siden vi fortsatt ikke har fått klaff så tenkte jeg å prøve Clear Blue sin digitale EL-test med dobbel hormonindikator i tillegg, denne måneden.

Stripsen slo ut noen dager før forventet, mens CB viste ingen ting. Hadde to dager med utslag på strips og fortsatt ingen smilefjes på CB.

Så - for "gøy fortsatte jeg å teste, og i går (etter tre dager uten utslag på noen tester) dukket plutselig smilefjeset opp. Det samme i dag også, mens stripsen viser ingen ting. Så i følge er CB er jeg meste fruktbar i skrivende stund

Noen som har erfaringer med det samme?

Litt vanskelig å vite hvem av testene man skal stole på. Jeg prøver selvfølgeilig å lytte til signalene i kroppen samtidig, men det sies og skrivesså mye forskjellig at jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro lengre.

Setter pris på svar! :)

Anonymous poster hash: c6547...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...