Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som tilsynelatende er hyggelig og grei, men hun har det med å alltid finne feil på andre. Hun skal ofte mene noe negativt om andres måte å leve på enten det gjelder utdannelse, jobb, bolig, andres forhold, når de får barn, utseende.. Blir så lei av å høre på. Hun kan også komme med indirekte kritikk til meg om ting.

Hvordan håndtere slike folk?

Anonymous poster hash: 70ed7...654
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier alltid i fra på en saklig måte hva jeg mener. Ene venninnen min rakket ned på bla utenlandske personer, hun fikk så øra flagret og holder nå munn. Haaaater folk som er slik

Anonymous poster hash: 1415f...89a
Skrevet

Begynne å si henne imot? Hvis hun kommenterer at noen er teit osv... så kan du heller si at du syns den personen er grei. Har også ei venninne som er slik. Begynte å bli irriterende så sa henne alltid imot og sa til slutt at hun bør begynne å se noe positivt i folk.

AnonymBruker
Skrevet

hadde en slik bestevenninne... til slutt endte det opp med at hun begynte å kjøpe samme klær, sko og ligende som meg, selv om jeg tilsynelatene hadde vært en idiot som fulgte moten og kjøpte converse og jakke til 3k. Plutselig hadde hun det samme.

De er bare sjalue:)

Anonymous poster hash: 71af8...f62
Gjest Gjest
Skrevet

Har ei venninne som tilsynelatende er hyggelig og grei, men hun har det med å alltid finne feil på andre. Hun skal ofte mene noe negativt om andres måte å leve på enten det gjelder utdannelse, jobb, bolig, andres forhold, når de får barn, utseende.. Blir så lei av å høre på. Hun kan også komme med indirekte kritikk til meg om ting.

Hvordan håndtere slike folk?

Du kan jo si humoristisk: Ja, ja, jeg vet hvem du snakker om når jeg ikke er til stede og kikke på henne og se om hun tar den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det rare er at venninnen min virker selvsikker så da forstår jeg ikke dette behovet for å rakke ned på andre hele tiden? Virker som hun opphever seg selv ved å kritisere andre. Hun sier jo på en måte at hun er bedre enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Si at folk som baksnakker mye og kritiserer andre lyser av dårlig selvtillit. !!!

Og at folk vil tro hun et veldig usikkert om hun fortsetter.

Anonymous poster hash: a1fbc...d1c

AnonymBruker
Skrevet

"Du virker sint", kan du si. Hun gjør jo det. Fint å gjøre henne oppmerksom på det, for det er ganske vanlig at man kanaliserer det med å tenke negativt om andre, og så merker man ikke selv at man egentlig er sint. Eller redd. Eller skuffet.

Anonymous poster hash: e2a45...083
Skrevet

Si det til henne, kanskje det er en dårlig uvane hun har lagt seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...