AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Jeg vet at det er en del brukere her som er dyktige på styling, så jeg håper at dere gidder å bruke fem min på å hjelpe meg Litt bakgrunnsinfo: Jeg er en 24 årig jente, og i sommer skal jeg i bryllupet til min lillesøster. Min søster er helt utrolig vakker. Hun er høy og slank med former, store øyne, smale ankler og håndledd og feminin ansiktsform. Jeg er helt motsatt. Jeg er overvektig, kraftig bygd med brede ankler og håndledd, øynene mine er bittelitt for tett, jeg har litt firkantet ansikt. I min familie er suksess VIKTIG, og min søster studerer jus. Jeg er syk og går på AAP og har null utdannelse. Så det er alltid veldig presset stemning og jeg hater virkelig å være med familien. Jeg har gruet med til bryllupet hennes i månedsvis, og jeg trenger virkelig å se utrolig bra ut for å klare å komme gjennom dagen. Jeg orker ikke å lenger å sitte å se på skjønnheten hennes mens jeg selv ser ut som en dass. Jeg håper og ønsker virkelig at noen kan hjelpe meg å finne ut hva jeg skal gjøre med klær, hår, sminke osv. --- Kroppen min: Jeg er ca 170 høy og veier 89kg. Jeg har litt størrelse på puppene, og nokså smal midje. Jeg har kraftige lår og veldig stor rumpe. Har også kraftige overarmer. Kroppen min ligner bittelitt på denne, bare at jeg har smalere midje. http://www.mybodygallery.com/photos-20973-body-shape.htm?StartAt=0 Håret mitt: Jeg har tykt hår nesten ned til korsryggen. Alt er klippet like langt, så står fritt til å få ny sveis. Det er i ca denne fargen: http://www.crushbeauty.com/red-hair-color/dark-copper-red-hair Ansiktet mitt: Jeg har litt firkantet ansikt, som ikke er sånn veldig feminint. Jeg har middels tykke lepper. Har ingen hudproblemer bortsett fra tørr hud som kan flasse litt, og fregner. Jeg har grønne øyne, men de er ikke sånn kjempegrønne. Problemområder: Jeg har strekkmerker på puppene som går helt inn til "pupperota", på armene har jeg arr etter selvskading, jeg har tykke ben med sånne klumpete knær mange overvektige får. Så må vel nesten gå med burka for å skjule alt... Ting jeg klarer selv: Jeg kan gå med høyhælte sko, men ser fort veldig svær ut om de er for høye. Jeg er veldig flink med øyesminke. Jeg er flink med neglelakk. Alt som har med hår og gjøre er jeg håpløs til... --- Så jeg håper dere kan komme med tips til kjole, sko, hold-in-undertøy, tilbehør, sminke, hår (både klipp og sveis), negler og veske. Alle tips hjelper. Når det gjelder økonomi, så går jeg som sagt på AAP og er derfor rimelig skrapa. Men dette er noe jeg sparer penger til, men kan ikke gå over noen tusenlapper til sammen. Anonymous poster hash: 130c3...315
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Ts her. Ser at linken til hårfarge ikke funket. Her er en annen: http://www.fanforum.com/f198/sophias-hair-appreciation-62776778/index2.html Anonymous poster hash: 130c3...315
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Kanskje denne funker Om ikke, så har jeg mellombrunt hår med rødskjær. TS http://www.pinterest.com/pin/397301998347268611/ Anonymous poster hash: 130c3...315
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Ser for meg deg i en lang empirekjole med lange armer. Den er skåret under bysten så midjen kommer fram og den skjuler beina. I tillegg får en lang kjole deg til å se høyere og smalere ut spesielt om du velger en litt mørk farge. http://www.zalando.no/mint-berry-fotsid-kjole-bla-m3221c0ec-k11.html http://www.zalando.no/wal-g-fotsid-kjole-bla-wg021c009-k11.html http://www.zalando.no/swing-fotsid-kjole-turkis-sg721c02o-l11.html Fant ingen med lange ermer men du kan fint gå med en kort dressjakke, bolero eller kort cardigan til. Kjør på med så høye hæler du bare orker, da virker du slankere, Krøll håret og sett det opp i løse lokker, kjøp noen smashing litt store øredobber, gjerne i en kontrastfarge til kjolen. Ta noen solariumstimer hvis du er blek. Sjekk youtube for countouring. Du kan jukse ansiktet ditt smalere med skygge og lys. Lykke til 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Hvis du går på youtube og søker etter party hairstyles finner du masse forskjellig og fint. Siden du sier du ikke er så flink med hår kan det være smart å øve seg en del i forveien. Hvis du også søker "lauren curtis" på youtube får du en bruker med masse fine sminkevideoer så du kan la deg inspirere med sminke jeg er ikke så veldig flink med styling osv men håper jeg kunne bidra med å inspirere deg hehe Lykke til! Anonymous poster hash: 8a8fe...759
kari2 Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Det høres ut som du har veldig dårlig selvtillit, jeg tipper du ser bedre ut enn du tror! At du ser større ut med høye hæler høres litt rart ut. Er du veldig høy? Jeg tenker at jo høyere hæler, jo tynnere virker man. Men velg noe fornuftig, så det ikke blir umulig å gå. Ønsker deg lykke til! Kanskje du kan velge en kjole som går til under knærne, hvis du har komplekser for de. Prøv å fremheve det du liker ved deg selv:)
Akvarium85 Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Jeg synes det høres ut som at du er true Autumn i fargene, og riktig farge gjør utrolig mye for utseende ditt! http://www.truth-is-beauty.com/true-autumn.html Du kan sjekke denne siden, og også Google true autumn season pålegge for mer info. Fargene dine hørtes utrolig vakre ut, jeg har faktisk en søster med akkurat samme farger, og synes hun er kjempeheldig med dem. Du trenger helt klart å jobbe med selvtilliten din også, men det kan jo hjelpe masse med en liten "makeover"? Har du forresten vurdert lavkarbo for å gå ned noen kg? Endret 8. juni 2014 av Akvarium85
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Ser for meg deg i en lang empirekjole med lange armer. Den er skåret under bysten så midjen kommer fram og den skjuler beina. I tillegg får en lang kjole deg til å se høyere og smalere ut spesielt om du velger en litt mørk farge. http://www.zalando.no/mint-berry-fotsid-kjole-bla-m3221c0ec-k11.html http://www.zalando.no/wal-g-fotsid-kjole-bla-wg021c009-k11.html http://www.zalando.no/swing-fotsid-kjole-turkis-sg721c02o-l11.html Fant ingen med lange ermer men du kan fint gå med en kort dressjakke, bolero eller kort cardigan til. Kjør på med så høye hæler du bare orker, da virker du slankere, Krøll håret og sett det opp i løse lokker, kjøp noen smashing litt store øredobber, gjerne i en kontrastfarge til kjolen. Ta noen solariumstimer hvis du er blek. Sjekk youtube for countouring. Du kan jukse ansiktet ditt smalere med skygge og lys. Lykke til TS her. Den første kjolen der var kjempefin Likte godt at den ikke var utringet, for det er vanskelig å finne kjoler uten utringning som ikke ser så kjerring ut. Er bare så lei av å alltid måtte gå med bolero. Men føler det blir vel tildekking når jeg må kle meg fra leggene, til håndleddene, til halsen for å skjule alle problemområder. Jeg er blek ja, og har kjøpt Dove Summerglow som jeg tenkte å bruke hver dag i tre dager før bryllupet. Får masse masse fregner av solarium. Contouring har jeg hørt om, men det virker utrolig vanskelig (og sånn sminke er litt dyr..) Men det er en ting jeg vil øve meg på. Er bare viktig at sminken ser bra ut på bilder, som det kommer til å bli mange av. Krøller synes jeg er kjempefint, men jeg finner aldri noen krølltang som lager store krøller? De har så tynn "krøllepinne".. Anonymous poster hash: 130c3...315
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 Det høres ut som du har veldig dårlig selvtillit, jeg tipper du ser bedre ut enn du tror! At du ser større ut med høye hæler høres litt rart ut. Er du veldig høy? Jeg tenker at jo høyere hæler, jo tynnere virker man. Men velg noe fornuftig, så det ikke blir umulig å gå. Ønsker deg lykke til! Kanskje du kan velge en kjole som går til under knærne, hvis du har komplekser for de. Prøv å fremheve det du liker ved deg selv:) TS her. Jeg er bare 169 høy, men jeg er så kraftig bygd med brede skuldre og hofter. I tillegg til overvekten. Så det blir så massivt når jeg blir høy i tillegg. Utrolig kjedelig, for min søster ser så elegant ut med høye hæler når hun er så smal.. Skal ihvertfall velge hudfargede sko, som gjør at jeg ser høyere ut når jeg har hudfarget strømpebukse Anonymous poster hash: 130c3...315
Gjest lillelarve Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 TS her. Den første kjolen der var kjempefin Likte godt at den ikke var utringet, for det er vanskelig å finne kjoler uten utringning som ikke ser så kjerring ut. Er bare så lei av å alltid måtte gå med bolero. Men føler det blir vel tildekking når jeg må kle meg fra leggene, til håndleddene, til halsen for å skjule alle problemområder. Jeg er blek ja, og har kjøpt Dove Summerglow som jeg tenkte å bruke hver dag i tre dager før bryllupet. Får masse masse fregner av solarium. Contouring har jeg hørt om, men det virker utrolig vanskelig (og sånn sminke er litt dyr..) Men det er en ting jeg vil øve meg på. Er bare viktig at sminken ser bra ut på bilder, som det kommer til å bli mange av. Krøller synes jeg er kjempefint, men jeg finner aldri noen krølltang som lager store krøller? De har så tynn "krøllepinne".. Anonymous poster hash: 130c3...315 Jo bredere "krølltang-stanga" er jo større krøller får du. Kjøp en med bred stang eller så kan du brukte rettetang (om du har det). Hvis ikke kan du krølle det uten varme. Jeg bruker (rene) sokker som jeg surrer håret rundt. Du finner masse YouTube-videoer om dette! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Jeg synes det høres ut som at du er true Autumn i fargene, og riktig farge gjør utrolig mye for utseende ditt! http://www.truth-is-beauty.com/true-autumn.html Du kan sjekke denne siden, og også Google true autumn season pålegge for mer info. Fargene dine hørtes utrolig vakre ut, jeg har faktisk en søster med akkurat samme farger, og synes hun er kjempeheldig med dem. Du trenger helt klart å jobbe med selvtilliten din også, men det kan jo hjelpe masse med en liten "makeover"? Har du forresten vurdert lavkarbo for å gå ned noen kg? Ts her. Skal sjekke ut autum-farger. Har aldri blitt helt klok på det med at man "er" en farge, men det blir nok bra om jeg får det tid. Jeg har grønne øyne, men vurderer å bruke linser med bittelitt grønnfarge for å få det lille ekstra. Bare det ser naturlig ut. Eller blir det teit? Lavkarbo har jeg prøvd, men jeg er ikke så glad i kjøtt så det funket ikke så bra. Prøver lavkalori og livsstilsending isteden. Har faktisk gått ned 8kg, men har nesten 20 igjen, og de rekker jeg ikke gjøre noe med før bryllupet. Vurderer 30 days shred, og en suppekur uka før. Anonymous poster hash: 130c3...315
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 Jo bredere "krølltang-stanga" er jo større krøller får du. Kjøp en med bred stang eller så kan du brukte rettetang (om du har det). Hvis ikke kan du krølle det uten varme. Jeg bruker (rene) sokker som jeg surrer håret rundt. Du finner masse YouTube-videoer om dette! TS her. Jeg har rettetang, og skal lære meg den teknikken. Har tidligere rullet håret opp i sølvpapir og sovet med det, og det fungerte greit. Men da hadde jeg bare skulderlangt hår. Nå er håret så langt og tungt at det er nesten umulig å krølle det. Har litt lyst på permanent med sånne veldig små krøller, men uten 80-tallsvolumet Men er egentlig ganske rådløs med håret nå. Vil klippe det litt kortere, men tenkte å klippe det etter sveisen jeg skal ha i bryllupet. Er også åpen for farging. Har farget håret mørkere brunt før, og det var ikke særlig fint. Synes blondt er fint, men det blir litt vel stor foranding. Så stripe det litt lysere kan være en mulighet. Men har aldri hatt lysere hår før, så kan jo være det ser helt dustete ut og det passer jo litt dårlig nå. Anonymous poster hash: 130c3...315
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Kan du ikke få ordnet håret og lagt sminke i en salong? Anonymous poster hash: 7e308...35f 6
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Ok, jeg synes TS høres ut som den flotte kvinnen!!! 13
Gjest BabyBlue Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Når det gjelder langt hår, så ser det fort utrolig fint ut om man bare krøller det og trekker det litt tilbake. Skal ikke så mye til så lenge det er friskt og har en fin farge. Du trenger ikke være redd for hår ala krøllballsau bare du ikke krøller det med roten, og kjøp deg en krølltang med litt bredde slik at du får lange, litt løse krøller. Blir det for stramme krøller kan det fort bli litt vel mye volume, spesielt om man har ganske tykt og langt hår. Når det gjelder mat, så er riktig matkombinasjon ganske viktig, men som veldig få vet om. Les om det HER, så slipper du i det minste å bli oppblåst til bryllupet. Frukt skal f.eks ikke spises rett etter middag som "dessert", da kan man ofte få mageknip eller oppblåst mage.
Gjest BabyBlue Skrevet 8. juni 2014 #16 Skrevet 8. juni 2014 Ok, jeg synes TS høres ut som den flotte kvinnen!!! Helt enig, tenkte det selv da jeg leste innleggene til TS. Tror nok det bare er selvtilliten det er noe galt med, og foreldre som setter for store krav til barna sine.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2014 #17 Skrevet 8. juni 2014 Du bestiller denne. Eller denne. Denne er også fin. Så styler du den opp med noen sko, smykker og diskret sminke.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #18 Skrevet 8. juni 2014 Kan du ikke få ordnet håret og lagt sminke i en salong? Anonymous poster hash: 7e308...35f Det har jeg desverre ikke råd til. Ok, jeg synes TS høres ut som den flotte kvinnen!!! Tusen takk Problemet er bare at min søster er så utenomjordisk vakker at jeg ser ut som en dass ved siden av, og det er jeg lei av nå. TS Anonymous poster hash: 130c3...315
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2014 #19 Skrevet 8. juni 2014 Helt enig, tenkte det selv da jeg leste innleggene til TS. Tror nok det bare er selvtilliten det er noe galt med, og foreldre som setter for store krav til barna sine. Kan godt være.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2014 #20 Skrevet 8. juni 2014 Det har jeg desverre ikke råd til. Tusen takk Problemet er bare at min søster er så utenomjordisk vakker at jeg ser ut som en dass ved siden av, og det er jeg lei av nå. TS Anonymous poster hash: 130c3...315 Vel, du høres ut som at du har et sinnsykt bra hår i hvertfall. Det er alltid bedre enn et pent fjes i min bok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå