Spinat Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 dere vet sånn pasta som er i sånne pakninger i en kjøledisk; når man har kjøpt det. skal det oppbevares i kjølekap eler skap osv? vet jo at kokt pasta ikke skal oppbevares i romtemperatur, men disse er vel ikke kokt på forhånd ell?
Maximillian Cohen Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Stort sett skal nok varer som i butikken oppbevares kaldt også oppbevares kaldt etter en har kjøpt det. 2
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Tortellinien som ligger i kjøledisken i butikken er fersk og skal derfor oppbevares i kjøleskap hjemme også. Det er også kortere dato så den bør du kanskje sjekke når du kjøper. Vanlig pasta som står i vanlig hylle i butikken er tørket, har lang holdbarhet og kan oppbevares romtemperert. 1
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2014 det er ikke slik at det skjer noe hvis jeg oppbevarer den i romtemp? er den kokt fra før? bakteriekultur osv i slike ''myke'' ferskavarer fremfor tørre?
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 det er ikke slik at det skjer noe hvis jeg oppbevarer den i romtemp? er den kokt fra før? bakteriekultur osv i slike ''myke'' ferskavarer fremfor tørre? Det skjer vel ikke noe, men du kutter nok godt ned på holdbarhet-datoen som bare er på ca 1 uke fra før tror jeg. Den er ikke kokt, den er bare ikke tørket. Pasta lages av mel og egg samt at det nok er ost og skinke osv i fyllet som bør stå kaldt.
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2014 hva med tørket vpasta i kjøleskap da? omvendt problemstilling
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 hva med tørket vpasta i kjøleskap da? omvendt problemstilling Det kan du vel hvis du vil..? Å kjøle ned noe (kjøleskap) er en preservasjonsmåte. Det samme er å tørke noe (mindre fuktighet = mindre bakterier) så det vil nok være litt overkill og absolutt ikke nødvendig.
Maximillian Cohen Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 Jeg tror nok at det er fyllet fremfor pastaen som har godt av å bli oppbevart kjølig. Fersk pasta oppbevart i romtemperatur vil jo bare bli tørket pasta. 1
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2014 men det er ikke farlig å ta pasta som har vært i kjøledisk osv i kjøleskap
Dolce Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Tortellini fra kjøledisk skal oppbevares i kjøleskap. Ellers vil de nok ganske fort bli mugne. Ellers er jo omtrent alle matvarer merket med hvordan man skal oppbevare dem. 3
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 men det er ikke farlig å ta pasta som har vært i kjøledisk osv i kjøleskap Oppbevares det kaldt i butikk (kjøledisk) er det ikke farlig å oppbevare det kaldt hjemme (kjøleskap). Oppbevares det kaldt i butikk BØR det oppbevares kaldt hjemme. Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig å forstå med det?
Spinat Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 9. juni 2014 står bare at det mmaks skal oppbevares i 8+
Maximillian Cohen Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 står bare at det mmaks skal oppbevares i 8+ Ja, er ikke det nok? 1
Spinat Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt? ...hvordan får du "max 8 grader" til å bli "ikke kaldt"? Anonymous poster hash: 243fb...427 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 ...hvordan får du "max 8 grader" til å bli "ikke kaldt"? Anonymous poster hash: 243fb...427 Hehe, kanskje vedkommende tenker "max 8 grader kaldt" og ikke "max 8 grader varmt" (selv om det logiske da ville vært å si minimum 8 grader varmt, muligens) Nei, jammen om jeg vet. Jeg putter iallefall tortellinien i kjøleskapet.Anonymous poster hash: d84b4...f63
The Kitten Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå