Spinat Skrevet 8. juni 2014 #1 Del Skrevet 8. juni 2014 dere vet sånn pasta som er i sånne pakninger i en kjøledisk; når man har kjøpt det. skal det oppbevares i kjølekap eler skap osv? vet jo at kokt pasta ikke skal oppbevares i romtemperatur, men disse er vel ikke kokt på forhånd ell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 8. juni 2014 bump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 8. juni 2014 #3 Del Skrevet 8. juni 2014 Stort sett skal nok varer som i butikken oppbevares kaldt også oppbevares kaldt etter en har kjøpt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #4 Del Skrevet 8. juni 2014 Tortellinien som ligger i kjøledisken i butikken er fersk og skal derfor oppbevares i kjøleskap hjemme også. Det er også kortere dato så den bør du kanskje sjekke når du kjøper. Vanlig pasta som står i vanlig hylle i butikken er tørket, har lang holdbarhet og kan oppbevares romtemperert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 8. juni 2014 det er ikke slik at det skjer noe hvis jeg oppbevarer den i romtemp? er den kokt fra før? bakteriekultur osv i slike ''myke'' ferskavarer fremfor tørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #6 Del Skrevet 8. juni 2014 det er ikke slik at det skjer noe hvis jeg oppbevarer den i romtemp? er den kokt fra før? bakteriekultur osv i slike ''myke'' ferskavarer fremfor tørre? Det skjer vel ikke noe, men du kutter nok godt ned på holdbarhet-datoen som bare er på ca 1 uke fra før tror jeg. Den er ikke kokt, den er bare ikke tørket. Pasta lages av mel og egg samt at det nok er ost og skinke osv i fyllet som bør stå kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 8. juni 2014 hva med tørket vpasta i kjøleskap da? omvendt problemstilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #8 Del Skrevet 8. juni 2014 hva med tørket vpasta i kjøleskap da? omvendt problemstilling Det kan du vel hvis du vil..? Å kjøle ned noe (kjøleskap) er en preservasjonsmåte. Det samme er å tørke noe (mindre fuktighet = mindre bakterier) så det vil nok være litt overkill og absolutt ikke nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 8. juni 2014 #9 Del Skrevet 8. juni 2014 Jeg tror nok at det er fyllet fremfor pastaen som har godt av å bli oppbevart kjølig. Fersk pasta oppbevart i romtemperatur vil jo bare bli tørket pasta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 8. juni 2014 men det er ikke farlig å ta pasta som har vært i kjøledisk osv i kjøleskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 8. juni 2014 #11 Del Skrevet 8. juni 2014 Tortellini fra kjøledisk skal oppbevares i kjøleskap. Ellers vil de nok ganske fort bli mugne. Ellers er jo omtrent alle matvarer merket med hvordan man skal oppbevare dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 8. juni 2014 #12 Del Skrevet 8. juni 2014 men det er ikke farlig å ta pasta som har vært i kjøledisk osv i kjøleskap Oppbevares det kaldt i butikk (kjøledisk) er det ikke farlig å oppbevare det kaldt hjemme (kjøleskap). Oppbevares det kaldt i butikk BØR det oppbevares kaldt hjemme. Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig å forstå med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 9. juni 2014 står bare at det mmaks skal oppbevares i 8+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 9. juni 2014 #14 Del Skrevet 9. juni 2014 står bare at det mmaks skal oppbevares i 8+ Ja, er ikke det nok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 9. juni 2014 #16 Del Skrevet 9. juni 2014 Jeg gir opp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 9. juni 2014 #17 Del Skrevet 9. juni 2014 Hvor vanskelig kan dette være? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Del Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt? ...hvordan får du "max 8 grader" til å bli "ikke kaldt"? Anonymous poster hash: 243fb...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Del Skrevet 9. juni 2014 ...hvordan får du "max 8 grader" til å bli "ikke kaldt"? Anonymous poster hash: 243fb...427 Hehe, kanskje vedkommende tenker "max 8 grader kaldt" og ikke "max 8 grader varmt" (selv om det logiske da ville vært å si minimum 8 grader varmt, muligens) Nei, jammen om jeg vet. Jeg putter iallefall tortellinien i kjøleskapet.Anonymous poster hash: d84b4...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. juni 2014 #20 Del Skrevet 9. juni 2014 betyr det at den kan oppbevare tørt og varmt men ikke helst kalt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå