Gå til innhold

Er det noen her som har ingen eller lite sparepenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat tatt ut det siste av sparekontoen min.. For øyeblikket har jeg ingen buffer! Heldigvis skal jeg jobbe i sommer, så da får jeg spart opp litt igjen. Men neste vår er jeg sikkert like blakk.. Er litt over 30 år med (gammelt) hus og bil (som trenger nye vinterdekk), så jeg vet at jeg bør ha buffer, men for øyeblikket prioriterer jeg studier fremfor jobbing og da må jeg snu på hver krone.

Endret av Badabing
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du TS? Det er jo også litt relevant :)Anonymous poster hash: aa254...351

trådstarter: jeg er 37. Men jeg har barn og jeg kom i en økonomisk krise etter et brudd. Jeg hadde også dårlig inntekt da det ble brudd. Men nå jobber jeg meg oppover så godt jeg kan. Liker tanken på å ha en buffer ihvertfall. Så jeg vet ikke om jeg tør å dra på ferie i år.

Anonymous poster hash: 08b8a...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen oppsparte penger. Det er utrolig frustrerende. Er 23 år.

Anonymous poster hash: 8c907...189
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt under 100 000 på sparekonto, og 13.000 på BSU som jeg satte inn for noen år siden. Det siste angrer jeg på nå.

jeg er 23 og blir snart student igjen. Jeg har ikke mulighet til å jobbe ved siden av studiene med det første pga. av sykdom, så må bruke litt av den hver måned , og regner med at det ikke blir lett å få sommerjobb når jeg ikke har jobbet ellers heller, så det betyr at jeg må bruke av den om sommeren. Jeg kan heller ikek flytte hjem disse somrene, så det blir jo hele måneder når det gjelder mat. etc.

Sånn sett skal det ganske mye til for at det blir noe som helst igjen av den kontoen om 6 år, selv om 100 000 i seg selv er ganske mye penger her og nå.

Anonymous poster hash: df17c...5d3
AnonymBruker
Skrevet

I slutten av 30-årene. Gift, 3 barn og i underkant av 1 mill tilsammen i årslønn. Ca 2,7 i lån.

Vi har hytte, bil og hus. Ca 50000 på sparekonto og ca 300000 i fond til barna.

Mesteparten av sparingen går til avbestilling av lånet. Vi er sparsommelig og prøver å spare i bufferkonto hver mnd.

Anonymous poster hash: 3c174...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år og har ca 120000 på BSU. Prøver å spare, men dukker som regel noe uventa opp hver måned. Er student med liten bijobb ved siden av studielån, så begrenset hvor mye det er til overs for sparing. Til neste år håper jeg på fast jobb og sparemuligheter.

Anonymous poster hash: 66708...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år, har omtrent 13 000 på BSU og 6-7000 på sparekontoen. Akkurat nå har jeg også ca 1000 kroner på brukskontoen. Jeg eier "ingenting".

Anonymous poster hash: 339bf...8cd
AnonymBruker
Skrevet

Generelt er nordmenn blandt de dårligeste sparerne blandt land vi kan sammenlikne oss med, spesielt hvis man holder bolig utenom. De som er gode til å spare liker selvsagt å skryte av det, mens de som ikke er det holder kjeft. Derfor virker det som "alle" har mye penger.

Anonymous poster hash: 277ed...9b2
Gjest anobano
Skrevet

Du over her som er 26 og har 300 000 på sparekonto og synes det er lite.. Skjerp deg. Jeg er like gammel som deg og lusfattig. Har vel 1 gang greid å spare opp en tusenlapp, utenom det må jeg snu på hver eneste krone hver mnd for å overleve. Sier ikke at det er feil av det å ha (i mine øyne) så mye på konto, good for you at you at du har spart så mye.Men ts spurte om det var noen her som hadde spart lite eller ingenting. Stikker litt å lese svaret ditt hvor du setter et misfornøyd smilefjes bak 300 000,-

Anonymous poster hash: 3c15c...378

Kan jeg spørre hvor mye du tjener i måneden? :)

AnonymBruker
Skrevet

I slutten av 30-årene. Gift, 3 barn og i underkant av 1 mill tilsammen i årslønn. Ca 2,7 i lån.

Vi har hytte, bil og hus. Ca 50000 på sparekonto og ca 300000 i fond til barna.

Mesteparten av sparingen går til avbestilling av lånet. Vi er sparsommelig og prøver å spare i bufferkonto hver mnd.

Anonymous poster hash: 3c174...c7a

Okei? Nå var det ikke dette ts lurte på.

Anonymous poster hash: 3339c...265

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi jeg kjøpte leilighet i januar og deretter pusset opp har jeg faktisk ingen sparepenger igjen. Litt flaut, fordi jeg egentlig er flink til å spare, men sånn er det når alt måtte pusses opp.

Regner med å ha spart opp litt igjen etter sommeren.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg hundre kroner på sparekonto er jeg heldig. Har faste trekk til sparing hver mnd, men der blir de aldri lenge.
Lav inntekt og høye utgifter gir ikke mye rom for sparing.

Anonymous poster hash: 3bc75...78d
Skrevet

Syns det er ganske mange i tråden som har en del i sparepenger jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å ha en bøffel i hagen

Anonymous poster hash: 3cf53...066
Gjest Regnstorm
Skrevet

Syns det er ganske mange i tråden som har en del i sparepenger jeg.

Jah, rart at de gidder å svare. Men hvis de ser på 2-300 000 som lite så..

Jeg har 500 på BSU og 0 på sparekonto. To deltidsjobber + fult lån og stipend, men et dragsug av dårlige valg har gjort meg blakk som en kirkerotte. Håper på å stable økonominen på bena iløpet av det neste halvåret. Har tross alt husleie på bare 5000 med alt inkludert, så jeg burde klare å spare hele 10 000 i mnd. I teorien..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 og har 40 000, som er det jeg fikk til konfirmasjonen. Kjæresten min er 23 og har ingenting oppspart.

Anonymous poster hash: 3511a...a92
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i 40-årene og har kanskje 12 000 i fond. Ellers så er det ikke mye sparepenger å skryte av. Kommer vel 70-80 000 inn i ferie-og skattepenger nå, så da skal mye av det rett på sparekontoen. Greit å ha hvert fall en månedslønn i buffer. Ellers eier jeg enebolig og to biler, så jeg lider ingen nød.

Huset trenger mye oppussing, så det meste av pengene mine går til det nå en periode (arvet en del etter faren min som er øremerket oppussing).

Anonymous poster hash: 32ad4...648
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer de som har mye sparepenger i denne tråden?

Anonymous poster hash: 72866...a4c

For å skryte litt sikkert. ;)

Anonymous poster hash: 77bf4...694

• Liker 1
Skrevet

Pga flytting og en del oppgraderinger i møbler og diverse har vi ikke mye nå, sparer til ulønnet perm etter barselperm, så det vi sparer nå er nok borte til neste sommer uansett.

Målet er å alltid ha 2-3 lønninger på sparekonto og det vil vi nok ha etter sommeren 2015, men pga dette med ulønnet perm vil jeg fram til jeg er i jobb igjen være fornøyd med å ha nok til flybillett på dagen til nær familie på en annen kant av landet om jeg må reise umiddelbart.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde masse penger på sparekonto, men etter mange år med studier i utlandet sitter jeg igjen med en skrapet sparekonto og en halv million i studielån. Begynner altså helt fra scratch igjen, men satser på en grei jobb så jeg får kommet meg opp på beina igjen relativt kjapt. Er forresten i midten av 20-årene.

Anonymous poster hash: d00ae...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...