AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #21 Skrevet 8. juni 2014 Jeg er 26 og begynner å nærmer meg 300 000:\ Synes det er lite mtp. alderen, men jeg tok jo en "tulleutdannelse," først, så har jo vært student i 6 år. Anonymous poster hash: 634e5...871 1
debattanten Skrevet 9. juni 2014 #22 Skrevet 9. juni 2014 Har ganske mye sparepenger og verdier i hus og bil. Alltid vært flink med økonomien min og er stolt av det. Kan kanskje ha noe med at jeg kommer fra litt trange kår og alltid har ønsket meg bedre råd selv. Etter jeg ble ferdig med utdanningen for 3 år siden har jeg tjent veldig godt i tillegg som hjelper på en del. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #23 Skrevet 9. juni 2014 Er 43, singel, jeg eier 80%, banken 20% av min leilighet, har bil og 2 mnd lønn på buffer. Anonymous poster hash: 5b10a...58c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #24 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor svarer de som har mye sparepenger i denne tråden?Anonymous poster hash: 72866...a4c 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #25 Skrevet 9. juni 2014 34 år, kjøpte leilighet i 2012 hvor alle sparepengene mine gikk, har nå ca. 160 000 oppspart. Noe buffer men det meste er fredet til ny egenkapital.Anonymous poster hash: 658dd...7d3
debattanten Skrevet 9. juni 2014 #26 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor svarer de som har mye sparepenger i denne tråden?Anonymous poster hash: 72866...a4c Godt spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #27 Skrevet 9. juni 2014 Meg over: har spart alt selv, kommer fra en fattig familie, så skjønte tidlig at jeg måtte sørge for meg selv økonomisk og har ikke noen å ty til om jeg sliter. Har studert i mange år og sparte opp til bolig det jeg klarte, i tillegg til at jeg har hjulpet søster litt økonomisk.Anonymous poster hash: 658dd...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #28 Skrevet 9. juni 2014 Du over her som er 26 og har 300 000 på sparekonto og synes det er lite.. Skjerp deg. Jeg er like gammel som deg og lusfattig. Har vel 1 gang greid å spare opp en tusenlapp, utenom det må jeg snu på hver eneste krone hver mnd for å overleve. Sier ikke at det er feil av det å ha (i mine øyne) så mye på konto, good for you at you at du har spart så mye.Men ts spurte om det var noen her som hadde spart lite eller ingenting. Stikker litt å lese svaret ditt hvor du setter et misfornøyd smilefjes bak 300 000,-Anonymous poster hash: 3c15c...378 6
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2014 #29 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har fått 0 i hjelp fra foreldre, har vært gjennom en skilsmisse der oppgjøret endte i minus. Mao gjeld og null i sparepenger. Jeg tok en avgjørelse på at jeg skulle ha en utenlandsferie pr år og begynte å sette av kr 500/mnd til dette. For noen år tilbake kunne jeg øke dette beløpet til 1000/mnd. I 2006 begynte jeg også å spare et mindre beløp pr mnd i pensjonssparing. For et år siden startet jeg fondssparing. Jeg eier en leilighet - jeg måtte ha hjelp til finansieringen gjennom kommunalt boliglån for det som skulle vært egenkapital. Dette har likevel lønnet seg da jeg nå har egenkapital til en leilighet dyrere enn denne. Bufferkonto har jeg ikke. Men jeg arbeider med også den saken. Jeg har prioritert boligkjøp og langtidssparing først.
Gjest Leo Nardo Skrevet 9. juni 2014 #30 Skrevet 9. juni 2014 29 år. Leier leilighet. Null oppsparte penger, kun gjeld. Satset alt jeg hadde og litt til som selvstendig næringsdrivende for et par år tilbake og tapte alt og enda litt til. Jeg vet at jeg har muligheten til å tjene mye penger når den tid kommer og jeg jobber også med et potensielt lukrativt prosjekt ved siden av studiene, så jeg stresser ikke. Holder i det minste golddiggerne på avstand for nå. Er det en ting jeg angrer på er det at jeg aldri har vært særlig bevisst på det å spare, men det er aldri for sent.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #31 Skrevet 9. juni 2014 Du over her som er 26 og har 300 000 på sparekonto og synes det er lite.. Skjerp deg. Jeg er like gammel som deg og lusfattig. Har vel 1 gang greid å spare opp en tusenlapp, utenom det må jeg snu på hver eneste krone hver mnd for å overleve. Sier ikke at det er feil av det å ha (i mine øyne) så mye på konto, good for you at you at du har spart så mye.Men ts spurte om det var noen her som hadde spart lite eller ingenting. Stikker litt å lese svaret ditt hvor du setter et misfornøyd smilefjes bak 300 000,-Anonymous poster hash: 3c15c...378 Nå siterer du ikke så jeg er ikke sikker på om det er meg du mener men; definer lite eller ingenting? Skal man ikke se økonomi i sammenheng? 300 000 gir da like lite hus/leilighet som 300kr. Så skal du snakke om sårt så kan du snakke om vennene mine sitter med hus, bil, hytte, båt, unger og drar på ferie i hytt og pine. Kanskje de har hatt andre forutsetninger, gjort bedre valg, jeg vet ikke, men det betyr ikke at jeg fremdeles ikke er student og har et studielån som er mye større enn 300k... Så i praksis går jeg i minus. Sist jeg gikk ut med en grad og brev fra lånekassen rullet inn om at de ville ha penga sine, så bodde jeg 4mnd på gata for å unngå å måtte sprette BSU kontoen. Jeg har bodd på gata for de pengene. Stikke meg her og stikke meg der. Anonymous poster hash: 634e5...871 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #32 Skrevet 9. juni 2014 I mange år hadde jeg ingen sparepenger. Levde det gode liv. Reiste, jobbet, festet og bodde billig og kjøpte det jeg ville ha. Så ble jeg alvorlig syk. Heldigvis hadde jeg ikke brukt kredittkort eller lån for å finansiere gledene, bare jobbet utrolig mye. Sykemeldt med sykepenger begynte jeg det kjipe voksne livet. Sett tilbake, var jeg og er fortsatt, nå som frisk, glad for at jeg har levd livet. Angrer ikke ett sekund på at jeg ikke hadde drøssevis av penger på konto da jeg ble syk. Da tror jeg nok livet hadde føltes ganske bortkastet. Blir helt sliten av all skrytet av penger på konto. Selvsagt skal man ha en buffer, men livet er for kort til å ikke unne seg litt glede. Anonymous poster hash: 6b5ff...ba4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juni 2014 #33 Skrevet 9. juni 2014 Det teller kanskje ikke som sparekonto, men har litt over 500,- i trumf bonus. De skal være med til sydentur :-p Har 7000,- også som skal gå til sydentur. Hvor mange år tok det å spare 500 i trumf bonus? Jeg har 43 der
Ingoo Skrevet 9. juni 2014 #34 Skrevet 9. juni 2014 Jeg hadde vel 50-60.000 på sparekontoen. Så tok jeg lappen, fikk fartsbot, krasja mammas bil, mista lappen (og fikk en salig bot), tok lappen igjen. Så nå er jeg blakk. Sjefen vil heller ikke gi meg flere vakter..... Og nei, jeg har ikke tenkt å investere i egen bil i nærmeste fremtid! 1
Brimi Skrevet 9. juni 2014 #35 Skrevet 9. juni 2014 Hvor mange år tok det å spare 500 i trumf bonus? Jeg har 43 der Har "spart" opp ca 2000 i bonus på nesten et år da :-) Men nå har jeg trumfkort(som min mor bruker) + det er knyttet til 2 av mine kort :-)
Testosteron Skrevet 9. juni 2014 #36 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er 43, eier hus, bil og har en helt grei inntekt - men har ikke en krone oppspart. Bruker opp hele lønna på dill og dall :-( Med mindre du lånte 100 % både da du kjøpte huset og bilen og ikke har betalt ned ei krone på lånene, så har du oppsparte midler i form av den delen av boligen og bilen som ikke er lånefinansiert. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #37 Skrevet 9. juni 2014 Jeg føler meg litt flau. Jeg kom i en økonomisk krise etter et brudd for 2 år siden. Nå leier jeg leilighet, har ingen høy kapital, men har klart å spare meg opp i 5000 kroner i pluss. Jeg har lav inntekt også. Jeg prøver å spare meg oppover igjen kapitalmessig. Jeg er i samme situasjon som deg, og jeg har i tillegg et barn. Anonymous poster hash: f5a44...9d8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #38 Skrevet 9. juni 2014 Hvor gammel er du TS? Det er jo også litt relevant Anonymous poster hash: aa254...351
-Missi- Skrevet 9. juni 2014 #39 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er 26, leier leilighet men eier en hytte. Arvet penger fra pappaen min og en familiehytte ble kjøpt til meg av overformynderiet da jeg var 3 år derfor eier jeg hytte. Vært gjennom et samboerskap og hadde en periode 100 000 på sparekonto etter fordeling av verdier. Nå derimot er jeg aleine, har i tilegg en sønn på 7 og har akkurat nok til at det går rundt. Har 100 kr eller noe på sparekonto. Lite å spare av nå. Svært økonomisk fornuftig så sparer alltid så fort jeg har noe å spare av. Sparer til ferie, klær til meg og sønnen osv. Skal starte på høyere utdannelse så skal bli deilig når den er ferdig og jeg kan tjene litt bedre. Da skal jeg nok spare opp bra igjen Håpet og drømmen er jo å få kjøpt leilighet eller hus her jeg bor nå. Da må det spares litt. Selge hytta er ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #40 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har bart og er stolt over pengebingen min! Anonymous poster hash: 3cf53...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå