Gå til innhold

Hvordan få opp selvtilliten etter forholdsbrudd/ avvisninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en blogg som var utrolig interessant på nettet.

Etter et samboerbrudd, og mye avvisninger/ brudd i søken av ny kjærlighet, så føler jeg meg rett og slett helt misslykket av og til. Det går mest på at jeg tror at jeg ikke ser bra nok ut i en manns øyne. Grunnen er ikke hva jeg ser i speilet. For det jeg ser i speilet ser ikke så værst ut synes jeg. Men grunnen er: avvisninger. Derfor orker jeg nesten ikke tanken på å orke meg en gang ut på datemarkedet igjen.Det er sikkert mange av dere som har kjent samme følelsen.

Men planen min er at jeg skal ut en gang. Men først gjelder det å finne seg selv litt.

Hvis du leser disse ordene fra bloggen, så føler jeg meg bedre :):

Forestill deg at du hver eneste dag gikk ut av døra med en følelse av fullstendig tro på deg selv. Du er i kontroll over ditt eget liv og du virkelig styrer din verden! Hva andre mennesker mener om deg, betyr ikke så mye – du vet hva du er verdt, og uansett hva dagen måtte bringe – så vet du at du vil håndtere det.

Det er lett for å falle i fellen å forberde seg til evig tid, og aldri ta action! Ikke la det bli en unnskyldning, og sett deg en klar deadline for når du skal handle.

Hver gang du gjør noe du ikke trodde du kunne, bygger du din selvtillit og din trygget på at du kan handle andre tøffe, utfordrende situasjoner.

Uten handlingen som fører til våre nye oppdagelser og vår trygghet i situasjonen, vil vi aldri oppnå den selvtilliten vi så sårt trenger for å utleve våre drømmer og lidenskaper!

Veien til suksess er alltid fylt av utfordringer og ‘ikke-planlagte hendelser’, og om vi ikke passer på, kan det fort virke som en endeløs rekke av vanskeligheter og problemer.

Derfor er det ESSENSIELT at vi sørger for at vi hele tiden gjenkjenner de små positive fremskritt vi har, og feire våre seiere – uansett hvor små de er!

Livet er sjelden en serie av kjempestore trappetrinn vi hopper opp, og det er lett å glemme at vi hele tiden gjør fremskritt.

En av de beste ting jeg noen gang har gjort for å øke min selvtillit, og mitt selvbilde var å lage en liste over 101 suksesser jeg har opplevd i mitt liv. En liste som jeg stadig oppdaterer i dag!

Anonymous poster hash: f6851...d12
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...