Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser gang på gang folk skrive at de fleste voksne menn helst vil ha en ung jente, og at damer vil ha eldre menn. Mener du at dette stemmer? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor tror du isåfall at det er slik?

Anonymous poster hash: 00c5c...61e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har stort sett datet menn som har vært alt fra ett år yngre til 6 år eldre. Mannen min er 5 1/2 år eldre enn meg. Skulle gjerne ønske at han ikke var så mye eldre, det setter faktisk litt begrensninger (vi stopper f eks på to barn fordi han føler seg for gammel til å få nr 3), men ville jo ikke ha byttet ham ut heller.

Anonymous poster hash: c14d3...d0d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leser gang på gang folk skrive at de fleste voksne menn helst vil ha en ung jente, og at damer vil ha eldre menn. Mener du at dette stemmer? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor tror du isåfall at det er slik?

Anonymous poster hash: 00c5c...61e

Jeg endte for øvrig opp med en 5 1/2 år eldre mann da de på min egen alder lette etter den perfekte kvinne. Tror de fleste attraktive menn mellom 25-30 år ikke nøyer seg med mindre enn perfeksjon for å være villige til å forplikte seg, ellers er de gjerne single til de er 30-35 i stedet. Den biologiske klokka tikker jo ikke helt på samme måten for menn som for kvinner.

Anonymous poster hash: c14d3...d0d

Skrevet

Kvinner vil ha et bedre liv, menn vil ha stimulerende sex, så det stemmer nok godt. Eldre menn sitter på ressursene og yngre kvinner er mer lystbetonte og skaper mer av det visuelle som er så viktig for hvor godt vi nyter.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner vil ha et bedre liv, menn vil ha stimulerende sex, så det stemmer nok godt. Eldre menn sitter på ressursene og yngre kvinner er mer lystbetonte og skaper mer av det visuelle som er så viktig for hvor godt vi nyter.

Det er ganske viktig for kvinners nytelse også, det kan jeg love deg.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske viktig for kvinners nytelse også, det kan jeg love deg.

Er det derfor de går etter eldre menn?

Anonymous poster hash: c07bb...7ba

Gjest Gjest
Skrevet

Er det derfor de går etter eldre menn?

Sterkt generalisert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sterkt generalisert.

Ja, vi kan jo ikke gå på enkelttilfeller her. Hva slags historier vil man ikke da få servert :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er komplekst og mye usikkerheter, men ja, det du skriver i tittelen er generelt sant.

- De fleste forhold og ekteskap består av en mann som er noe eldre enn kvinnen. Det betyr ikke mye eldre, men litt eldre. Det er fortsatt mest stabilt med et par som ikke er altfor langt fra hverandre i alder, der begge parter er del av samme generasjon. Par med stor aldersforskjell er noe mer tilbøyelig for brudd, uavhengig av hvilken retning forskjellen går. Det betyr ikke at folk skal unngå slike forhold, bare at de er noe overrepresentert ift. brudd dersom det er mer enn ti år som skiller dem.

- Fertilitet har noe å si. Menn er fruktbare lenger enn kvinner og vi er selvsagt biologisk justert til å formere oss så godt vi kan. Det betyr at menn tenner på tegn på fertilitet hos kvinner og fokuserer oppmerksomheten mot kvinnene som virker som de er mest fruktbare.

(Eldre kvinner kan selvsagt ta vare på seg selv såpass bra at de fremstår yngre enn de er. Det er selvsagt ikke gitt at en kvinne er fruktbar bare fordi hun er ung, men dette vises uansett ikke på utsiden).

- Menn blir ikke kjekkere når de blir eldre. Iblant virker det som noen unge menn er av ideen at de en dag vil våkne opp og dra damer slik George Clooney gjor. Menn blir ikke penere eller kjekkere som eldre, de forblir attraktive fordi kvinner fokuserer på en rekke trekk ved en mann utover utseende.

De fleste menn opplever likevel at vekten baller på seg, håret faller fra, energien synker. Menn med resursser, kunnskap og dedikasjon kan holde dette i sjakk og holde seg attraktive.

Når en mann på 45 drar kvinner i tyveårene er han mer tiltrekkende til tross for at han har begynt sin fysiske aldring. Vinningen går ut på hans erfaring, dominans, intelligens, kunnskap om kvinner og makt. Det finnes selvsagt jenter som har daddy issues eller er på jakt etter penger, men dette er ikke hovedårsaken. Det er yngre menn med penger også og majoriteten av kvinner med dårlige farsforhold dater faktisk jevnaldrende. Kvinner er ikke overfladiske eller usikre fordi de iblant velger eldre menn, slik voksne menn ikke er drittsekker bare fordi de velger yngre kvinner.

- Menn over 40 som drar kvinner i tyveårene er i minoritet. Dette gjelder ikke menn flest. De fleste menn er ikke kjendiser, ser ut som Clive Owen eller ekstremt selvsikre rundt kvinner. Mennene som fortsatt er attraktive har som regel alltid vært attraktive og har gått inn for å forbedre seg ytterligere gjennom årene. Det er en liten elite.

- Hollywood gir en viss pekepinn på de generelle tenningsmønstrene. Noen liker å kritisere media og filmindustrien for diskriminering, men realiteten er at den kun reflekterer samfunnet og svarer på etterspørsel. Menn har lengre karriere i showbiz enn kvinner fordi en mannlig kjendis på 40 har bedre appeal hos kvinner enn en kvinnelig kjendis på 40 har appeal hos menn.

Det er en hard pille for mange å svelge, men i stedet for å understreke hvordan yngre menn sjekker en opp eller at kjendis X eller Y motbeviser hele teorien, burde de fleste kvinner akseptere den nogenlunde harde sannheten men innrette seg deretter. Uansett:

- Kvinner blir ikke stygge bare fordi de runder 35 eller 40. Det heter at det ikke finnes stygge kvinner, bare late. Selv om det ikke er tvil om at skjønnheten falmer med årene, handler det ofte om at mange ikke tar vare på seg selv. Noen kvinner får barn, blir en "Moder Jord" der alt handler om barna og null sminke, joggebukse, babyvekt og bustete hår blir normen. Andre drar altfor langt i motsatt retning og dedikerer tid og penger på å gå på permanent juicefaste og bruke en formue på kirurgi.

Kvinnene som ser best ut ettersom de er eldre er de som aksepterer at de ikke lenger er 22 og ikke trenger å se ut som de er 22, men som likevel beholder sin femininitet, trener, kler seg i kjoler og doller seg opp iblant.

Dersom en mann sier at kvinner over 25 har mistet sin appeal eller kvinner over 30 konsekvent er uattraktive, så reflekterer dette hans egen usikkerhet.

Ja, det fysiske toppunktet ligger tidlig i tyveårene. Men de aller fleste kan holde seg attraktive i tiår etterpå og tenne en hvilken som helst mann. Dette handler mye om at noen menn sliter ift. kvinner, synes kvinner har for mye makt og vil slå tilbake på dem ved å angripe den mest sårbare delen av deres selvtillit (hvilket alder i stor grad er, da det er en ukontrollerbar faktor).

Så ja, menn har noen fordeler rent biologisk akkurat som at kvinner har det. Alder er noe som ligger i menns favør til en viss grad. Men det er litt mer komplekst enn som så.

Anonymous poster hash: 567cb...ff8
  • Liker 10
Gjest Dude91
Skrevet

Jeg vil ha Therese Johaug, og hun er tre år eldre enn meg. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha Therese Johaug, og hun er tre år eldre enn meg. :fnise:

Jeg vi også ha henne og jeg er langt eldre enn dere begge.

• Liker 1
Gjest Dude91
Skrevet

Jeg vi også ha henne

Hvem vil ikke det. :)

Skrevet

Altså, det er ikke det at jeg kun trekkes mer mot eldre menn enn yngre. Det jeg trekkes mot er kvaliteter som at han er trygg og stabil, gjerne har rast i fra seg litt med andre damer og er ute etter noe mer seriøst enn bare pulings og leve livet.. Yngre menn skjønner seg som regel ikke på damehjerner med det første heller, mens en eldre mann kanskje har med seg noen erfaringer fra før... ;)

Det har ingenting med attraksjon å gjøre. Om en fyr har barnehud eller lange viker bryr jeg meg ikke om.

Menn modnes ikke like raskt som kvinner, sånn er det jo bare. Jeg er faktisk superglad for å ha bikka 25år. Synes menn nå er mye lettere å ha med å gjøre. De fleste har blitt mer ordentlige.

Derimot - Min nåværende kjæreste er faktisk et par år yngre enn meg men har også de samme kvalitetene jeg tiltrekkes mot, som eldre karer. :)

• Liker 1
Skrevet

Aldri vært interessert i eldre menn. De jeg har vært sammen med har vært like gamle som meg eller yngre.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Aldri likt spesielt eldre eller yngre menn. går max +/- 5 år uansett.

Synes dog ikke menn holder seg noe bedre med alderen enn kvinner, selv om de liker å tro det selv.

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

De siste to damene jeg gikk ut med var eldre enn meg. Jeg er kanskje unntaket fra normen?

Alder har i utgangspunktet ikke å mye å si for meg, men jeg liker damer som har moden atferd og et modent syn på ting. Av en eller annen grunn har jeg en tendens til å få bedre kjemi med damer som er eldre. Kanskje jeg egentlig er offer for selvoppfyllende profeti :fnise:

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker menn på mitt nivå. Vil ikke ha en som vil bli pappa,eller en som fremdeles trenger pappa.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt.

MissStiles, mod

Skrevet

Jeg har adri vært interessert i eldre menn, og i min omgangskrets er det kun èn dame som liker sånne. Jeg liker menn som er på min alder og kan godta 2-3 år eldre eller yngre.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Kvinner søker trygghet og beskyttelse, menn søker fruktbarhet og gode omsorgsevner.

Dette er naturen, og kan ikke endres av lover, regler og kvotering. :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...